Επενδυτικό πλάνο που ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ και στοχεύει στην αύξηση της παραγωγικότητάς της στο γιαούρτι έχει στα σκαριά η γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ ΚΡΙ, πηγαίνοντας «κόντρα» στην αρνητική συγκυρία και περιμένοντας τις προκηρύξεις του νέου Αναπτυξιακού Νόμου.
Με τζίρο 135 εκατ. ευρώ το 2021 και έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, με παρουσία σε 41 χώρες του κόσμου, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία στοχεύει σε περαιτέρω ενίσχυση των μεριδίων αγοράς της τόσο στο γιαούρτι, όσο και στο παγωτό, ενώ ήδη για τους πρώτους πέντε μήνες του 2022, οι ρυθμοί ανάπτυξής της είναι διψήφιοι.
«Ένα στα τρία γιαούρτια στην Ελλάδα τα παράγει η ΚΡΙ ΚΡΙ»
«Στην Ελλάδα ένα στα τρία γιαούρτια τα παράγει η ΚΡΙ ΚΡΙ», αποκάλυψε από τις Σέρρες ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος, εξηγώντας πως η ΚΡΙ ΚΡΙ είναι η πρώτη παραγωγός γιαουρτιού στην Ελλάδα και η δεύτερη στο επώνυμο προϊόν.
Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, το μερίδιο αγοράς επώνυμου γιαουρτιού της γαλακτοβιομηχανίας στην Ελλάδα κυμαίνεται στο 16,9%, ενώ την ίδια ώρα καλύπτει το 90% στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
«Η μοναδική ελληνική εταιρεία παγωτού με πανελλαδική διανομή»
Ως προς την αγορά παγωτού, το μερίδιο αγοράς της ΚΡΙ ΚΡΙ ανέρχεται, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, στο 15,6%, ενώ η αποτελεί τη μοναδική ελληνική εταιρεία παγωτού με πανελλαδική διανομή, αναπτύσσοντας ένα δίκτυο 18.200 σημείων πώλησης.
«Οι πωλήσεις πραγματοποιούνται κυρίως στα μικρά σημεία», σημείωσε ο κ. Τσινάβος, τονίζοντας πως ακόμη και μέσα στην κρίση «δεν σταματήσαμε να επενδύουμε στην καινοτομία».
Επενδύσεις άνω των 78 εκατ. ευρώ
Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 78 εκατ. ευρώ για το χρονικό διάστημα 2014-2021, με τον κ. Τσινάβο να δηλώνει πως γιαούρτι και παγωτό είναι δυο κατηγορίες με μεγάλη υπεραξία.
Επόμενη αγορά στόχος για την εταιρεία είναι η Ιαπωνία, αλλά και το «άνοιγμα» δύο πολύ μεγάλων αγορών, της Ισπανίας και της Γαλλίας.
Ήταν άλλωστε τον περασμένο Δεκέμβριο όταν ανακοινώθηκε η λειτουργία της υπερσύγχρονης μονάδας αναερόβιας επεξεργασίας στον χώρο των εγκαταστάσεων της ΚΡΙ ΚΡΙ στις Σέρρες, σε μια επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ που υλοποιείται από την ελληνική γαλακτοβιομηχανία στο πλαίσιο της μετάβασής της στο κυκλικό μοντέλο της Βιώσιμης Ανάπτυξης και Ευημερίας. Η μονάδα έχει ήδη ξεκινήσει την παραγωγή βιοαερίου χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ως πρώτη ύλη τα υγρά απόβλητα της εγκατάστασης παγωτού και γαλακτοκομικών, καθώς και τον ορό γάλακτος που προκύπτει από τη στράγγιση γιαούρτης.
Το βιοαέριο που παράγεται μέσω της αναερόβιας επεξεργασίας αξιοποιείται εντός των εγκαταστάσεων της εταιρείας, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου, καθώς ένα μεγάλο μέρος την ανάγκης του εργοστασίου σε φυσικό αέριο καλύπτεται από το παραγόμενο βιοαέριο.
Ταυτόχρονα, η ΚΡΙ ΚΡΙ δρομολογεί μια νέα επένδυση με 1 μεγαβάτ σε φωτοβολταϊκά συστήματα, τα οποία θα λειτουργήσουν άμεσα και θα καλύπτουν σωρευτικά το 7% της ενέργειας που κάνει χρήση τώρα το εργοστάσιο. Η επένδυση ανέρχεται σε 600 χιλ. ευρώ. Η αρχική επένδυση ήταν για 3 μεγαβάτ καθώς δεν υπήρχε ηλεκτρικός χώρος.
Εκρηκτικό το μείγμα των ανατιμήσεων
Μιλώντας με ρεαλιστική διάθεση, ο κ. Τσινάβος αποκάλυψε ότι οι εκτός ελέγχου αυξήσεις στο ενεργειακό κόστος και οι ανατιμήσεις – φωτιά στις πρώτες ύλες θα επηρεάσουν τα οικονομικά μεγέθη της ΚΡΙ ΚΡΙ, αισιοδοξώντας ότι οι εξαγωγές θα φέρουν την πολυπόθητη ανάσα. «Πληρώνουμε για την ενέργεια 3-4 φορές πάνω, ενώ η τιμή στο γάλα έχει ξεπεράσει τα 50 λεπτά, από 38 λεπτά πέρυσι, καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 25%.
Ο ισχυρός άντρας της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας εξήγησε ότι η εταιρεία έχει προχωρήσει ήδη σε δύο γύρους ανατιμήσεων – έναν τον Δεκέμβριο (αυξήσεις τιμών κατά 4%) και έναν τώρα τον Μάιο (αυξήσεις τιμών κατά 5-6%) – ενώ δεν προτίθεται ως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο να προχωρήσει και σε νέες ανατιμήσεις.
Ο κ. Τσινάβος χαρακτήρισε «εκρηκτική την κατάσταση που επικρατεί στο μέτωπο της ακρίβειας με τη μεταποίηση να το ‘πληρώνει’ βαριά, υπογραμμίζοντας πως «πλέον οι αυξήσεις των τιμών των πρώτων υλών και της ενέργειας δεν μπορούν να απορροφηθούν» από τις εταιρείες, γεγονός που έχει ήδη αρχίσει να επηρεάζει τους καταναλωτές.
«Δεν δικαιολογείται η τιμή στο γάλα»
«Δεν δικαιολογείται η τιμή στο καλαμπόκι, ούτε στο γάλα», εξήγησε, ενώ κληθείς να σχολιάσει τα φαινόμενα αισχροκέρδειας που κατακλύζουν την αγορά απάντησε πως «είναι η αντίδραση όσων έχασαν στην κρίση και στην πανδημία και τώρα ελέγχουν τις τροφοδοσίες και προσπαθούν να κερδίσουν».
«Πιθανή η είσοδος στα vegan γιαούρτια»
Ο κ. Τσινάβος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο εισόδου της εταιρείας στην αγορά των vegan γιαουρτιών, επισημαίνοντας πως «έχουμε ήδη αναπτύξει συνταγές». Ωστόσο, έκανε λόγο για μικρές αγορές, εξηγώντας πως στην ελληνική αγορά του γιαουρτιού, αξίας 300 εκατ. ευρώ, τα vegan γιαούρτια δεν ξεπερνούν ούτε το 1 εκατ. ευρώ.