Περισσότεροι από 100 ευρωπαϊκοί φορείς και εταιρείες από τους κλάδους της ενέργειας και των μεταφορών ζητούν από τους ευρωπαίους νομοθέτες (Ευρωκοινοβούλιο & Συμβούλιο της ΕΕ) να αναγνωρίσουν τη συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και των καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα.
Η συγκεκριμένη κίνηση γίνεται ενόψει της συζήτησης που θα διεξαχθεί στις 7 Ιουνίου στο Ευρωκοινοβούλιο, όπου θα κριθεί το μέλλον των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICEs) και η πιθανή κατάργηση των πωλήσεων τους από το 2035, σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής. Πρόκειται για μια από τις πιο κρίσιμες ψηφοφορίες του Πακέτου FitFor55, που αφορά στον Κανονισμό εκπομπών CO2 από τα οχήματα, και θα λάβει χώρα στην Ολομέλεια του Σώματος.
Hey Members of the European Parliament! 👋🏼
Let's introduce a crediting system that includes #CO2 emission savings from renewable fuels for new vehicles.
Will you help us combat climate change or lead us into new dependencies e.g., on battery materials?https://t.co/TGfNGzRTSx pic.twitter.com/XREMlH1iUz— eFuel Alliance e.V. (@eFuel_Alliance) June 1, 2022
Η έκβαση θεωρείται αμφίρροπη, λόγω της μεγάλης διάστασης απόψεων που παρατηρείται μεταξύ των πολιτικών ομάδων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ωστόσο, μια σημαντική μερίδα του Ευρωκοινοβουλίου έχει ήδη στηρίξει την άποψη ότι πρέπει να αναγνωρισθεί η συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα, μέσω της υιοθέτησης ενός εθελοντικού μηχανισμού ανταλλαγής πιστώσεων μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας και των προμηθευτών καυσίμων. Η πρότασή τους επικεντρώνεται στην κατάργηση της χρήσης των ορυκτών καυσίμων από τις μεταφορές το 2035, αλλά όχι των ίδιων των οχημάτων, κάτι που θα έχει πολλαπλά οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία.
Η υιοθέτηση ενός τέτοιου μηχανισμού θα επέτρεπε τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, με την προϋπόθεση ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και όχι ορυκτά καύσιμα. Η συγκεκριμένη πρόταση «δίνει χώρο» στα ανανεώσιμα καύσιμα να διαδραματίσουν και αυτά, από σήμερα, τον δικό τους σημαντικό ρόλο στη πορεία για μείωση των εκπομπών, στο σύνολο των 240 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Την επιστολή υπογράφουν, μεταξύ άλλων, σημαντικοί ευρωπαϊκοί Σύνδεσμοι (CLEPA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EBB, ECFD, UPEI, αλλά και ο ελληνικός Σύνδεσμος Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδας-ΣΕΕΠΕ), εταιρείες διύλισης (ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, Repsol, ENI, Neste, MOL), μαζί με αρκετές εταιρείες αερίου, βιοκαυσίμων, αλλά και εταιρείες από τον κλάδο κατασκευής οχημάτων όπως η SiemensEnergy, MAZDA κλπ.
Δείτε την επιστολή για τις εκπομπές άνθρακα στα «Σχετικά Αρχεία» (δεξιά)