Ένα ακόμη πλήγμα δέχεται το Χρηματιστήριο με την απόφαση της εταιρείας ανελκυστήρων Kleemann για αποχώρηση από το ταμπλό.
Πρόκειται για μία από τις υγιέστερες εταιρείες του ΧΑ, με διεθνή παρουσία και υγιή χρηματοοικονομική εικόνα, χωρίς ωστόσο να έχει προγραμματιστεί η μεταφορά καταστατικής έδρας, κυρίως όμως χωρίς να θίγεται η κύρια παραγωγική βάση και οι συνακόλουθες θέσεις εργασίας στη Βόρειο Ελλάδα.
Σήμερα η εταιρεία ανελκυστήρων Kleemann, η οποία δραστηριοποιείται σε 15 χώρες ενώ εξάγει τα προϊόντα της σε πάνω από 100.
Με αφετηρία το Κιλκίς, η Kleemann, η οποία διοικείται από τα αδέρφια Κωσταντίνο και Νίκο Κουκούντζο, έχει παρουσία σήμερα σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων η Κίνα, η Αυστραλία και το Ντουμπάι.
Η μεγάλη ανάπτυξη για τον Όμιλο ξεκίνησε μεσούσης της κρίσης, όταν το 2011 δημιούργησε στο Κιλκίς τον πρώτο πύργο δοκιµών ανελκυστήρων στην Ελλάδα και τον τέταρτο µεγαλύτερο ιδιωτικό σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η επένδυση ξεπέρασε τα πέντε εκατ. ευρώ, αλλά έδωσε το πλεονέκτηµα στο Τµήµα Έρευνας και Ανάπτυξης να πραγματοποιεί δοκιµές για µια σειρά νέων προϊόντων, όπως για ανελκυστήρες που προορίζονται για ουρανοξύστες.
Έτσι, η εταιρεία κατάφερε να διεισδύσει σε νέες µεγάλες αγορές, όπως των ΗΠΑ, της Μέσης και της Άπω Ανατολής. Την ίδια χρονιά, ο όµιλος εγκαινίασε την τρίτη παραγωγική µονάδα του –εκτός αυτής που εδράζεται στο Κιλκίς και άλλης µίας στη Σερβία– αυτή τη φορά στην Κίνα, στην επαρχία Σούτζο, πλησίον της Σανγκάης, όπου βρίσκονται µεγάλες βιοµηχανικές εγκαταστάσεις, µεταξύ των οποίων και εκείνες σηµαντικών ανταγωνιστών της Kleemann στην παραγωγή ανελκυστήρων.
Η κίνηση, που κόστισε δύο εκατ. ευρώ, έπεται της ίδρυσης θυγατρικής στον Χονγκ Κονγκ το 2010 και ήρθε για να ενισχύσει τόσο την παραγωγή όσο και την εµπορική διείσδυση του οµίλου στην περιοχή. Σήμερα η Kleemann κατατάσσεται μεταξύ των μεγαλυτέρων εταιρειών της παγκόσμιας αγοράς ανελκυστήρων, με εργοστάσια παραγωγής στην Ελλάδα, στην Κίνα και στη Σερβία. Οι πωλήσεις του ομίλου διεθνώς με ποσοστό που αγγίζει το 85% των συνολικών πωλήσεων, ενώ στην Ελλάδα κατέχει ηγετική θέση με ποσοστό περίπου 72% σε εγκατεστημένες μονάδες.
Κατασκευάζει περισσότερα από 10.500 νέα συστήματα ανελκυστήρων κάθε χρόνο, κατέχοντας έτσι το 2% του συνόλου των νέων ανελκυστήρων παγκοσμίως.
Ταυτόχρονα ενώ κατέχει ηγετική θέση στη Ελληνική αγορά (περίπου 72% σε εγκατεστημένες μονάδες).
Ασανσέρ με τη σφραγίδα Kleemann υπάρχουν μάλιστα στο Κρεμλίνο στη Μόσχα, στον Καθεδρικό ναό Norwich, στην American Express Brighton Stadium στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο Πανεπιστήμιο Cambridge, στο Διεθνές αεροδρόμιο στη Λετονία και Ισλανδία, στα γραφεία Υπουργείου Εξωτερικών στο Δουβλίνο και άλλα. Στην Ελλάδα ξεχωρίζουν τα έργα στο Αττικό Μετρό, στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και στα 420 Ολυμπιακά έργα.
Το 2015 ο Όμιλος είχε τζίρο 107,1 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 2,8 εκ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΧΑ απο το 1997, μέχρι σήμερα, πάνω από 200 εταιρείες εγκατέλειψαν την ελληνική αγορά, εκ των οποίων 11 λόγω απορρόφησης από μη εισηγμένη και διαγραφή λόγω δημόσιας πρότασης, 97 λόγω απορρόφησης από άλλη εισηγμένη με τελική κατάληξη τη διαγραφή, 29 ύστερα από απόφαση του βασικού μετόχου, μία λόγω χαμηλής παραγωγικής δραστηριότητας και 64 λόγω οικονομικών προβλημάτων που οδήγησαν σε διαγραφή.
Μεταξύ αυτών που εγκατέλειψαν το ΧΑ ήταν Ηellas on Line μετά την εξαγορά από τη Vodafone Hellas, η S&B (μετά την απορρόφηση της από τον γαλλικό όμιλο Imerys, η Σιδενόρ μετά τη συγχώνευση με τη Viohalco, η τεχνική εταιρεία Μοχλός μετά την απορρόφηση από τηνΤεχνική Ολυμπιακή, η ΑΓΕΤ κλπ.