Κωτσόβολος: Επενδύσεων συνέχεια και στο βάθος επέκταση στα Βαλκάνια

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Κωτσόβολος: Επενδύσεων συνέχεια και στο βάθος επέκταση στα Βαλκάνια
Πώς έκλεισε η περσινή χρονιά. Τα σχέδια και οι προκλήσεις για το νέο έτος. Οι επενδύσεις και η επέκταση σε νέες αγορές.

Επενδύσεις άνω των 12 εκατ. ευρώ που θα κατευθυνθούν σε νέα καταστήματα, στην ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και στην τεχνολογία, ώστε να ενδυναμωθεί η πολυκαναλική αγοραστική εμπειρία που προσφέρει, δρομολογεί ο Κωτσόβολος για το νέο οικονομικό έτος. Μετά από μια καλή χρονιά, που η επιστροφή των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα τροφοδότησε την ζήτηση, αυξάνονταν τον τζίρο της εταιρείας κατά 13% σε σχέση με πέρυσι, οι προοπτικές για την συνέχεια παραμένουν θετικές, αλλά με επιφυλάξεις λόγω των προκλήσεων που γεννά ο πληθωρισμός και ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Αύξηση τζίρου και κερδών

Συγκεκριμένα όπως ανέφερε ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος - Dixons South East Europe, Γιάννης Βασιλάκος, σε σχετική συνέντευξη Τύπου, το οικονομικό έτος 2021-2022, το οποίο ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου, έκλεισε για την επιχείρηση με τζίρο της τάξης των 654 εκατ. ευρώ από 578 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 13,1%. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα €51.7 εκατ ευρώ. από €43,8 εκατ. που ήταν το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας άνοδο της τάξης του 18% ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα €25,2 εκατ ευρώ από €20,9 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020-2021, σημειώνοντας αύξηση 20,5%. Αύξηση της τάξης του 20,7% παρουσίασαν και οι επενδύσεις της εταιρείας το συγκεκριμένο οικονομικό έτος, φτάνοντας τα 13,2 εκατ ευρώ από 10,9 εκατ. που ήταν το 2020-2021. Ωστόσο η χρονιά έκλεισε με περιορισμένα κατά 17 εκατ. ταμειακά διαθέσιμα (€59,4 εκατ. ευρώ από 76,6 εκατ. ευρώ το έτος 2020-2021), μετά και την στρατηγική απόφαση της Κωτσόβολος να αυξήσει τις παραγγελίες, ώστε να δημιουργήσει επαρκές στοκ ικανό να αντιμετωπίζει δυνητικές ελλείψεις προϊόντων.

Παροτι βέβαια η χρόνια είχε στο σύνολο της θετικό πρόσημο υπήρξαν κατηγορίες που κινήθηκαν υποτονικά σε σχέση με τις χρονιές των lockdown και άλλες που πριμοδοτήθηκα από την άρση των περιορισμών. Ειδικότερα οι λευκές συσκευές κινήθηκαν ανοδικά χάρη στο ζεστό περσινό καλοκαίρι που αύξησε τις πωλήσεις στις συσκευές ψύξης αλλά και στην οικοδομική δραστηριότητα. Ανοδικά κινήθηκε και η κατηγορία των συσκευών σιδερώματος αλλά και της προσωπικής φροντίδας, μετά από την μείωση που υπέστησαν λόγω της περιορισμένης κινητικότητας την περίοδο των lockdown. Σταθερά κινήθηκε η κατηγορία με τις ηλεκτρικές σκούπες, με την ανάπτυξη των ρομπότ και των stick να αντισταθμίζει τις απώλειες των παραδοσιακών συσκευών σκουπίσματος, αλλά και οι μικροσυσκευές κουζίνας, αφού οι αλυσίδες ηλεκτρικών κι ηλεκτρονικών ειδών ευρύτερα, ανέκτησαν τον τζιρο που κατά τα lockdown ειχε περάσει σε Super Market και Convenience Point, όπως για παράδειγμα βενζινάδικα. Με αρνητικό πρόσημο κινήθηκε ωστόσο η κατηγορία των φωτογραφικών μηχανών και των μαύρων συσκευών, δεδομένου ότι ο κόσμος βγήκε από το σπίτι.

Οι προκλήσεις της νέας χρονιάς

Η συνέχεια ωστόσο επιφυλάσσει έντονες προκλήσεις, εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων, της εκτόξευσης των τιμών αλλά και των αρρυθμιών στην εφοδιαστική αλυσίδα και των ελλείψεων πρώτων υλών που δημιουργεί ο πόλεμος στην Ουκρανία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εν λόγω συνθήκες επηρέασαν ήδη από τους προηγούμενους μήνες την αγορά ηλεκτρικών κι ηλεκτρονικών ειδών στο σύνολό της. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι από την αύξηση της τάξης του 22,5% που κατέγραψε η ελληνική αγορά ηλεκτρικών κι ηλεκτρονικών ειδών το 2021, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος ημερολογιακού έτους, ο όγκος πωλήσεων της εν λόγω κατηγορίας υποχώρησε κατά 13,12%, προκαλώντας και μείωση της αξίας πωλήσεων κατά 6,27% ενώ Μάιος και Ιούνιος φάνηκε να καταγράφουν περαιτέρω επιβράδυνση. Πέρα από το καλάθι του καταναλωτή βέβαια επηρεάζουν και τα λειτουργικά κόστη των επιχειρήσεων δημιουργώντας μια δύσκολη εξίσωση για την συνέχεια. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στην περίπτωση της Κωτσόβολος, η αύξηση του ενεργειακού κόστους οδήγησε την προηγούμενη χρονιά σε πρόσθετη επιβάρυνση της τάξης των 5 εκατ. ευρώ από την προϋπολογισθείσα δαπάνη (4 εκατ. ευρώ για το ηλεκτρικό ρεύμα και 1 εκατ. ευρώ για το πετρέλαιο κίνησης που χρησιμοποιεί ο στόλος της επιχείρησης), όπως επεσήμανε ο κ. Βασιλάκος.

Παρά τις προκλήσεις βέβαια, η Κωτσόβολος παραμένει αισιόδοξη για διατήρηση του θετικού προσήμου και την τρέχουσα χρονιά, με τον κ. Βασιλάκο να επισημαίνει ότι η άνοδος του τουρισμού θα ενισχύσει το διαθέσιμο εισόδημα και θα δημιουργήσει το απαιτούμενο «λίπος» για την αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης και φέτος. Σε αυτό θα συμβάλλει ενδεχομένως και η εμπειρία των προηγούμενων κρίσεων, η οποία έχει εκπαιδεύσει καταναλωτές και επιχειρήσεις να ανταπεξέρχονται σε δύσκολες συνθήκες.

Τα πλάνα και οι στόχοι για την νέα χρονιά

Αυτός είναι και ο λόγος που οι εκτιμήσεις για φέτος, προβλέπουν περαιτέρω αύξηση του τζίρου στα επίπεδα των 700 εκατ. ευρώ, όπως επεσήμανε ο κ. Βασιλάκος. Σε αυτό θα συμβάλλουν και οι επενδύσεις ύψους 6,1 εκατ. ευρώ που θα κατευθυνθούν στο άνοιγμα ενός νέου καταστήματος, κατά πάσα πιθανότητα σε κάποια νησιωτική περιοχή της χώρας αλλά και στην ανακαίνιση άλλων 9, καθώς και οι επενδύσεις ύψους 2,8 εκατ. ευρώ που θα κατευθυνθούν σε αυτοματισμούς της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σύμφωνα μάλιστα με το τρέχον επενδυτικό πλάνο, επιπλέον 3,5 εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν σε επενδύσεις στην τεχνολογία, με στόχο η επιχείρηση να γίνει 100% cloud native, να αναβαθμίσει το call center της αλλά και να ενισχύσει τις παραδόσεις στο τελευταίο μίλι. «Στόχος είναι όχι να παραδίδουμε την ίδια ημέρα, κάτι που ήδη επιτυγχάνεται σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά να παραδίδουμε όποτε επιθυμεί ο καταναλωτής, προσφέροντας του και την δυνατότητα ακύρωσης κι επαναπρογραμματισμού της παράδοσης ακόμα και την τελευταία στιγμή» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκος.

Πιθανή επέκταση και σε άλλες χώρες του εξωτερικού

Πέρα από τις προαναφερθείσες επενδύσεις, ανοιχτό παραμένει και το ενδεχόμενο περαιτέρω επέκτασης στο εξωτερικό, κάτι που είχε αναφερθεί ήδη από πέρυσι. Να θυμίσουμε ότι η Κωτσόβολος έκανε πέρυσι το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση με την επένδυση στην αγορά της Κύπρου και το άνοιγμα δύο καταστημάτων σε Λεμεσό και Λευκωσία. Τα αποτελέσματα από την Κυπριακή αγορά μεταφράζονται μέχρι στιγμής σε 407.577 επισκέψεις, σε 1.148.027 στο online κατάστημα της Κωτσόβολος και σε παράδοση, ανακύκλωση, επισκευή, αναβάθμιση, εγκατάσταση και συντήρηση 33.000 συσκευών. «Η Κύπρος είναι το πρώτο μεγάλο πείραμα. Αν επιτύχει, τότε θα είμαστε έτοιμοι και για το επόμενο βήμα» επεσήμανε ο κ. Βασιλάκος διευκρινίζοντας ότι θα αυτό θα αφορά πιθανότητα κάποια αγορά των Βαλκανίων. Επεσήμανε βέβαια ότι οι συνθήκες δεν έχουν ωριμάσει ακόμα και προς το παρόν η εταιρεία χαρτογραφεί τις πιθανές προς επέκταση αγορές, ώστε όταν είναι έτοιμη να προχωρήσει στην καλύτερη δυνατή επιλογή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Henkel Hellas: Οικονομίες κλίμακος η απάντηση στην τρέχουσα κρίση - Νέα προϊόντα και έμφαση στην αειφορία

Jumbo: Ποια προϊόντα έχει αφαιρέσει από το ράφι για να μην πληγεί ο τζίρος

Ο πληθωρισμός ανησυχεί τις επιχειρήσεις – Βλέπουν αύξηση στις εκπρόθεσμες πληρωμές

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider