Το αντίτιμο πάνω από 500.000 κουπονιών, τα οποία είχαν επιβάλει για ματαιωθείσες πτήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, επέστρεψαν στους καταναλωτές 16 μεγάλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών, η εξέλιξη αυτή αποτελεί προϊόν του διαλόγου που διεξήγαγε η Κομισιόν και το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (δίκτυο ΣΠΚ) το 2021 για την αντιμετώπιση των συνεπειών των μαζικών και πρωτοφανών ακυρώσεων πτήσεων που σημειώθηκαν στα πρώτα στάδια της πανδημίας.
Στο πλαίσιο του διαλόγου του 2021, οι αεροπορικές εταιρείες δεσμεύτηκαν να λάβουν μέτρα για να ευθυγραμμίσουν τις πρακτικές τους με τη νομοθεσία της ΕΕ για τα δικαιώματα των καταναλωτών και των επιβατών.
Οι δεσμεύσεις περιλαμβάνουν:
- την εκκαθάριση των καθυστερημένων επιστροφών και την έγκαιρη επιστροφή των χρημάτων των επιβατών
- την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τα δικαιώματα που σχετίζονται με τις ακυρώσεις
- και την προσφορά στους καταναλωτές της δυνατότητας ανταλλαγής των κουπονιών με χρήματα σε όλες τις περιπτώσεις που τους είχαν προηγουμένως επιβληθεί κουπόνια.