3αλφα: Με επενδύσεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό και νέα προϊόντα «ξορκίζει» την αρνητική συγκυρία – Οι στόχοι

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
3αλφα: Με επενδύσεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό και νέα προϊόντα «ξορκίζει» την αρνητική συγκυρία – Οι στόχοι
Οι στόχοι της 3αλφα, κορυφαίας εταιρείας στον κλάδο οσπρίων και ρυζιού, για νέες επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό και νέα προϊόντα, κόντρα στην αρνητική συγκυρία του πληθωριστικού σοκ και της αβεβαιότητας που γεννά ο πόλεμος στην Ουκρανία.  Η πορεία των εξαγωγών, η συνεργασία με τους Έλληνες παραγωγούς και η ακτινογραφία των οικονομικών της μεγεθών.

Νέα επένδυση τεχνολογικού εκσυγχρονισμού, διεύρυνση συνεργασιών και ενίσχυση του δικτύου συνεργατών, αλλά και επέκταση του κωδικολογίου των ελληνικών οσπρίων και ρυζιών είναι μερικοί μόνο από τη μακρά λίστα των στόχων της 3αλφα-Αφοί Καραγεωργίου ΑΕΒΕ για την τρέχουσα χρονιά, κόντρα στις προκλήσεις που γεννά η αρνητική οικονομική συγκυρία.

Σε πείσμα των… δύσκολων καιρών και στη σκιά των έντονων πληθωριστικών πιέσεων που στοιχειώνουν την ελληνική αγορά, η εταιρεία προχωρά στην υλοποίηση νέας επένδυσης τεχνολογικού εκσυγχρονισμού με καινούργια σύγχρονη συσκευαστική μηχανή που συνοδεύεται από ανιχνευτή μετάλλων, δυνατότητα αυτόματης ζύγισης και μηχανή εγκιβωτισμού, αξίας 1,150 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αυξήσει την παραγωγική της ικανότητα.

«Ποτέ δεν σταματήσαμε να επενδύουμε», είχε δηλώσει πρόσφατα ο Γενικός διευθυντής της 3αλφα-Αφοί Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, Κωνσταντίνος Καραγεωργίου, μιλώντας σε δημοσιογράφους και επιβεβαιώνοντας πως η τρέχουσα συγκυρία, παρά τις δυσκολίες, δεν έχει επιφέρει καμία ανατροπή στα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας.

Διεύρυνση συνεργασιών, επέκταση κωδικολογίου, έρευνα για νέα προϊόντα

Παράλληλα, η 3αλφα στοχεύει στη διεύρυνση των συνεργασιών της στο κανάλι διανομής HORECA και την ενίσχυση του δικτύου συνεργατών χονδρεμπόρων στην περιφέρεια, καθώς επίσης και στην επέκταση του κωδικολογίου της κατηγορίας των ελληνικών οσπρίων και ρυζιών και την ισχυροποίηση της κατηγορίας έτοιμα φυσικά, με παράλληλη αναβάθμιση της εικόνας όλων των συσκευασιών της κατηγορίας των λευκών ρυζιών. Υπενθυμίζεται εδώ πως πριν από μερικούς μήνες η 3αλφα-Αφοί Καραγεωργίου ΑΕΒΕ κυκλοφόρησε στην αγορά έτοιμα προς κατανάλωση όσπρια, μαγειρεμένα στον ατμό, με στόχο την ενίσχυση της υγιεινής διατροφής και τη διευκόλυνση των καταναλωτών, με τη διοίκησή της να κάνει λόγο για «ενθαρρυντικά μηνύματα» όσον αφορά στην αποδοχή τους από το κοινό.

Ταυτόχρονα, η 3αλφα-εστιάζει στην τοποθέτηση νέας προιοντικής κατηγορίας στα σούπερ μάρκετ με τα οποία συνεργάζεται σε όλη την επικράτεια, αλλά και στην εντατικοποίηση των ενεργειών έρευνας και ανάπτυξης με στόχο τη δημιουργία νέων κωδικών σε νέα προϊοντική κατηγορία.

Παραμένοντας πιστή στη δέσμευσή της για τη στήριξη του αγροτικού κόσμου της χώρας, θέτει ως προτεραιότητα τη συνέχιση της διεύρυνσης του δικτύου Ελλήνων παραγωγών με τους οποίου συνεργάζεται, μέσω της ενδυνάμωσης της συνεργασίας τους και της προώθησης των προϊόντων τους, ενώ με κεντρικό άξονα την εξωστρέφεια, στοχεύει και στην ενδυνάμωση της εξαγωγικής της δραστηριότητας.

Οι πληθωριστικές πιέσεις και ο… εφιάλτης του πολέμου στην Ουκρανία

Όπως επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας για τη χρήση 2021, που δημοσιεύθηκαν προ ημερών στο ΓΕΜΗ, «το 2022 συνεχίζονται και εντείνονται οι πληθωριστικές πιέσεις που ξεκίνησαν το έτος 2021.Η έναρξη των πολεμικών συρράξεων στην Ουκρανία και οι οικονομικές κυρώσεις που ακολούθησαν πυροδότησαν την ενεργειακή κρίση που με σειρά της επηρέασε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας σε παγκόσμιο επίπεδο και δημιούργησαν ένα γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας. Στο περιβάλλον αυτό εκτός από τα θέματα ύψους τιμών τίθενται πλέον σοβαρά και θέματα επάρκειας προϊόντων».

Όπως τονίζεται επίσης «στην εταιρεία μας δεν επηρεαζόμαστε άμεσα από τις προαναφερθείσες πολεμικές συρράξεις καθώς δεν έχουμε συναλλαγές πωλήσεων ή προμηθειών με τις εν λόγω χώρες. Επίσης μέχρι στιγμής δεν παρατηρούμε ουσιαστικές ελλείψεις στα προϊόντα που εμπορευόμαστε ή κάποια σημαντική κάμψη της ζήτησης. Επιπρόσθετα υποστηρίζουμε ότι με αφετηρία την υγιή οικονομική διάρθρωση της εταιρείας μας μπορούμε να διαχειριστούμε ενδεχόμενους κλυδωνισμούς που θα επιφέρουν εξωτερικοί παράγοντες. Ο βασικός πυλώνας της στρατηγικής μας είναι η προσήλωση στην διαφύλαξη της υψηλής ποιότητας των προϊόντων μας. Ανταποκρινόμαστε στην κρίση εντείνοντας τις προσπάθειες μας να γίνουμε αποδοτικότεροι από πλευράς κόστους και επεκτείνουμε τον τεχνολογικό μας εκσυγχρονισμό ο οποίος συμβάλλει στην κατεύθυνση αυτή».

Ανατιμήσεις «με υπευθυνότητα»

Η διοίκηση της 3αλφα ενημερώνει πως «παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην αγορά και αντιλαμβανόμενοι ότι οι πληθωριστικές πιέσεις που δεχτήκαμε θα έχουν διάρκεια και ενδεχομένως να αυξηθούν, θα πρέπει οι τιμές πώλησης να ισορροπήσουν σε υψηλότερα επίπεδα που δεν θα θέτουν σε κίνδυνο τη λειτουργία μας και θα επιτρέπουν την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα μας. Οι αυξήσεις τιμών πώλησης θα υλοποιούνται με υπευθυνότητα και σε συνεννόηση με τους πελάτες μας, λαμβάνοντας υπόψιν τους μακροχρόνιους δεσμούς μας με τους καταναλωτές και την εμπιστοσύνη τους στα προϊόντα μας», τονίζει η διοίκηση της εταιρείας».

«Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία δοκιμάζονται τα όρια των αντοχών των εταιρειών, κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό στις συζητήσεις με τους προμηθευτές», είχε σχολιάσει πριν από λίγο καιρό ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της 3αλφα-Αφοί Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, Άγης Καραγεωργίου.

Περιορισμός της λειτουργικής κερδοφορίας

Αντιλαμβανόμενη η εταιρεία «τη βαρύτητα των προϊόντων της στις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεων όπως αυτήν που διερχόμαστε και συνεκτιμώντας την μακροχρόνια εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των πελατών μας», εξηγεί πως υπεύθυνα δεν προχώρησε σε αυξήσεις τιμών ικανές να καλύψουν την επιβάρυνση του κόστους που είχε υποστεί, γεγονός που «συνετέλεσε στον περιορισμό της λειτουργικής μας κερδοφορίας».

Ειδικότερα, το 2021 το ύψος των καθαρών πωλήσεων ανήλθε σε 27,346 εκατ. ευρώ έναντι 27,975 εκατ. ευρώ το 2020, μειωμένο κατά 2,25%, ενώ το μικτό αποτέλεσμα της περιόδου διαμορφώθηκε σε 6,499 εκατ. ευρώ και σαν ποσοστό επί των καθαρών πωλήσεων 23,77% έναντι ποσού 8,005 εκατ. ευρώ και σαν ποσοστό επί των καθαρών πωλήσεων 28,62% της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, ήτοι μειωμένο κατά 4,85%. Η μείωση αυτή του μικτού περιθωρίου κέρδους αντανακλά κυρίως τη σημαντική αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας καθώς και την επίδραση των λοιπών πληθωριστικών συντελεστών.

Το αποτέλεσμα προ φόρων και τόκων (EBIT) ανήλθε στα 1,151 εκατ. ευρώ έναντι 3,395 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ το αποτέλεσμα μετά φόρων διαμορφώθηκε σε 623.263 ευρώ, έναντι 2,265 εκατ. ευρώ το 2021. Το αποτέλεσμα προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) υποχώρησε στα 1,5 εκατ. ευρώ από 3,690 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

«Η μείωση της κερδοφορίας ακολουθεί όλα τα επίπεδα της κατάστασης αποτελεσμάτων και αντανακλά τις αυξήσεις κυρίως του κόστους των πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας καθώς και των λοιπών λειτουργικών εξόδων - κυρίως διανομής και πωλήσεων σε συνδυασμό με αυξήσεις τιμών που δεν αντιστάθμισαν το αυξημένο κόστος», τονίζει η διοίκηση.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2022, όπως είχε αποκαλύψει ο Γενικός διευθυντής της 3αλφα-Αφοί Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, οι πωλήσεις σημείωσαν ανοδική πορεία, καταγράφοντας αύξηση 4-5%, τόσο σε όγκο, όσο και σε αξία, ενώ το μερίδιο αγοράς της ξεπερνά το 45%.

Μια επιχειρηματική ιστορία μισού και πλέον αιώνα…

Η 3αλφα ιδρύθηκε το 1968 ως ομόρρυθμος εταιρεία στη Νίκαια του Πειραιά, με αντικείμενο την επεξεργασία και τυποποίηση οσπρίων και ρυζιών, σε μια εποχή που ξεκίνησε δειλά δειλά η μετεξέλιξη των παραδοσιακών μπακάλικων σε self service με ράφια και γόνδολες. Η τυποποίηση και συσκευασία των προϊόντων ήταν αναγκαία και σε αυτή στράφηκε η εταιρεία από την ίδρυσή της.

Το 1980 μετατρέπεται σε ΑΕ και το 1981 εγκαθίσταται σε ιδιόκτητο εργοστάσιο 6000 τ.μ. στην περιοχή του Ρουφ. Σήμερα οι ιδιόκτητες εγκαταστάσεις έχουν επεκταθεί στα 14.000 τ.μ. με υπερσύγχρονο εργοστάσιο τελευταίας τεχνολογίας και αυτόματες γραμμές παραγωγής και επεξεργασίας.

Το ανθρώπινο δυναμικό της 3αλφα απαρτίζεται από 120 μόνιμους εργαζόμενους και 40 ειδικούς συνεργάτες, ενώ η διαρκής εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα ανάπτυξης της εταιρείας.

Εδώ και περισσότερο από μισό αιώνα, προτεραιότητα της 3αλφα είναι η παραγωγή ποιοτικών και υγιεινών προϊόντων υψηλών προδιαγραφών, επενδύοντας συνεχώς στον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού και τη λειτουργική αναβάθμιση των εγκαταστάσεων.

«Το brand 3 αλφα αποτελεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας», είχε τονίσει πρόσφατα ο κ. Καραγεωργίου, συμπυκνώνοντας μέσα σε μια μόλις φράση 54 ολόκληρα χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής…

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Alfa Pastry: Η αύξηση του μεριδίου αγοράς στα «πιτάκια» και το στοίχημα που κερδήθηκε

Loulis Food Ingredients: Η νέα ταυτότητα της αλευροβιομηχανίας και το «στοίχημα» της διεθνοποίησής της

gazzetta
gazzetta reader insider insider