ΑΚΤΩΡ: «Πέφτουν υπογραφές» αξίας 129,5 εκατ. ευρώ για τους νέους συρμούς στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΑΚΤΩΡ: «Πέφτουν υπογραφές» αξίας 129,5 εκατ. ευρώ για τους νέους συρμούς στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Το Δ.Σ. της Αττικό Μετρό κατακύρωσε προ ημερών επισήμως το project στην κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ-HITACHI RAIL STS». Ποιο είναι το έργο με τα «αυτόματα» τρένα για βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά.

«Κλείδωσε» και επισήμως στην κοινοπραξία της ΑΚΤΩΡ μαζί με την HITACHI RAIL η μεγάλη σύμβαση ύψους 129,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για την προμήθεια «Τροχαίου Υλικού για το Μετρό Θεσσαλονίκης και την Επέκτασή του προς Καλαμαριά».

Πρόκειται για τον γνωστό διαγωνισμό με αντικείμενο τη μελέτη, κατασκευή, προμήθεια και θέση σε λειτουργία 15 νέων συρμών, εκ των οποίων 6 για τις ανάγκες του βασικού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και 9 για τις ανάγκες της επέκτασής του προς Καλαμαριά, για τον οποία μάλιστα το insider.gr είχε αποκαλύψει σε σχετικό του θέμα ότι η εν λόγω κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ-HITACHI RAIL STS (AIASA T)» επί της ουσίας «έπαιζε μόνη της» καθώς ήταν η μόνη που είχε υποβάλει προσφορά, έχοντας άλλωστε ήδη «πόστο» στο project.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της «Αττικό Μετρό Α.Ε.», σε πρόσφατη συνεδρίασή αποφάσισε την κατακύρωση του διαγωνισμού με τίτλο «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ.» στην κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ-HITACHI RAIL STS (AIASA T)», με Συνολικό Κατ΄ Αποκοπή Τίμημα 129.500.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), υπό τον όρο της έγκρισης της νομιμότητας της οικείας Σύμβασης μετά την ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 11 παρ. 11.3.2 της Διακήρυξης, την Βουλή και την Διαχειριστική Αρχή. Επί της ουσίας, ανοίγει ο δρόμος ώστε το Δ.Σ. του φορέα να προσκαλέσει την Ανάδοχο, για την υπογραφή της Σύμβασης.

Όπως είχε αποκαλύψει στα τέλη του 2021 το insider.gr, πρόκειται για τους νέους συρμούς οι οποίοι θα λειτουργούν αυτόματα, χωρίς οδηγό. Σύμφωνα με όσα αναφέρονταν στην προκήρυξη, οι συρμοί θα είναι φυσικά και λειτουργικά συμβατοί με το υπάρχον σύστημα Μετρό Θεσσαλονίκης ήτοι, με το Βασικό Έργο, την επέκταση προς Καλαμαριά, το Αμαξοστάσιο Πυλαίας με τον υπάρχοντα εξοπλισμό συντήρησης του Τροχαίου Υλικού καθώς και με το υπάρχον τροχαίο υλικό.

Η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Ο Ανάδοχος θα συνεργασθεί όπως απαιτείται µε όλους τους εμπλεκόμενους αναδόχους του συνόλου των έργων του Μετρό Θεσσαλονίκης (Βασικό Έργο και επέκταση Καλαμαριάς), µέσω της Αττικό Μετρό Α.Ε., για τον άρτιο τεχνικό και λειτουργικό συντονισμό των μελετών και της κατασκευής των συρμών που θα προμηθεύσει, µε τα έργα πολιτικού μηχανικού καθώς και µε το σύνολο των εμπλεκόμενων ή σχετιζόμενων ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων του Βασικού Έργου και της Επέκτασης Καλαμαριάς (επιδομή, σηματοδότηση, έλξη, τηλεπικοινωνίες, κ.λπ.) ώστε να εξασφαλίσει τη ζητούμενη λειτουργία, ασφάλεια, διαθεσιμότητα και συντηρησιµότητα των νέων συρμών. Οι συρμοί θα είναι επίσης κατάλληλοι και για λειτουργία σε επιφανειακό (επίγειο) δίκτυο ΜΕΤΡΟ για να ανταποκριθούν στον σχεδιασμό μελλοντικών επεκτάσεων.

Ο Ανάδοχος θα εκτελέσει όλες τις απαιτούμενες μελέτες, τους κατάλληλους υπολογισμούς και τις απαιτούμενες δοκιμές για να αποδείξει τη συμμόρφωσή των συρμών µε τις απαιτήσεις του παρόντος τεύχους.

Το δίκτυο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης αποτελείται από:

  • Την κύρια γραμμή S1 (9,6 χλμ. 13 σταθμοί) η οποία εκτείνεται από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τον σταθμό Νέα Ελβετία – Αμαξοστάσιο
  • Την επέκταση γραμμή S2 προς Καλαμαριά (4,8 χλμ., 5 σταθμοί) η οποία εκτείνεται από την διακλάδωση Πατρικίου (25ης Μαρτίου) έως τον επίσταθµο και τερματικό φρέαρ του σταθμού Μίκρα. Για να καλύψει τις ανάγκες λειτουργίας µε μικρότερες χρονοαποστάσεις στο Βασικό Έργο αλλά και τις ανάγκες της επέκτασης Καλαμαριάς, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ αποφάσισε να προμηθευτεί επιπλέον δεκαπέντε (15) συρμούς, οι 6 των οποίων απαιτούνται για την κάλυψη των μικρότερων χρονοαποστάσεων στο Βασικό Έργο και οι 9 για την εξυπηρέτηση των πρόσθετων απαιτήσεων της επέκτασης Καλαμαριάς.

Οι συρµοί θα αποτελούνται από τέσσερα (4) οχήματα έκαστος. Ο ελάχιστος αριθμός επιβατών ανά συρμό θα είναι 450 και το ελάχιστο ποσοστό των καθήμενων επιβατών θα είναι τουλάχιστον 20%.

Οι συρμοί θα είναι πλήρως αυτόματης λειτουργίας (Grade-of-Automation 4 - GoA4), µε Θέση Οδήγησης Έκτακτης Ανάγκης (EDP: EmergencyDrivingPosition) στα δύο άκρα του συρμού και µε δυνατότητα οδήγησης σε διπλή κατεύθυνση. Ο Ανάδοχος θα υποβάλει προς έγκριση στην ΑΜ, τρεις εναλλακτικές έγχρωμες καλλιτεχνικές δημιουργίες, αντιπροσωπευτικές της εσωτερικής και εξωτερικής εμφάνισης των οχημάτων.

Οι νέοι συρμοί θα έχουν συνολικό μήκος 50 έως 55 μέτρα (οι 18 συρµοί του Βασικού Έργου έχουν μήκος περίπου 51.5 m ενώ οι 15 νέοι συρμοί αναμένεται να έχουν παρόμοιο μήκος µε πιθανή μικρή απόκλιση από τους αρχικούς 18 συρμούς, ανεκτή από το σύστημα σηµατοδότησης).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΑΔΜΗΕ: 6 προσφορές στον πρώτο διαγωνισμό για την ολοκλήρωση διασύνδεσης των Κυκλάδων

Γιατί η κυβερνητική κρίση στην Ρώμη, ενδιαφέρει (πολύ) την Αθήνα

Χρέη στην Εφορία: Ραντεβού το Σεπτέμβρη για πλειστηριασμούς ακινήτων, έρχεται η λίστα των μεγαλοοφειλετών

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider