Συντριπτικό ήταν το ποσοστό της μεταφοράς αγαθών και εμπορευμάτων από την Ελλάδα το 2023 δια θαλάσσης (96,4%) με αποτέλεσμα η χώρα μας να κατακτά το «χάλκινο» μετάλλιο σε όλη την ΕΕ. Την κορυφή κατέκτησε η Πορτογαλία με 98,2% ενώ στην δεύτερη θέση βρίσκεται η Κύπρος με 96,5%.

Το 2023, το 67,4% του συνόλου των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν εντός της επικράτειας της ΕΕ ήταν δια θαλάσσης. Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αντιπροσώπευαν το 25,3% του συνόλου, ενώ οι σιδηροδρομικές μεταφορές αποτέλεσαν το 5,5% μέσω αέρος ταξίδεψαν μόλις το 0,2% των αγαθών.

Σε σύγκριση με το 2013, οι οδικές μεταφορές ήταν ο μόνος τρόπος με αυξανόμενο μερίδιο κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) στη διάρκεια της δεκαετίας. Παράλληλα, το μερίδιο των θαλάσσιων μεταφορών μειώθηκε κατά 2,0 π.μ. και των σιδηροδρομικών μεταφορών κατά 0,2 π.μ.
Για 15 από τις 22 χώρες της ΕΕ με ακτογραμμή, η θαλάσσια ήταν ο κύριος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων και σε 10 χώρες αντιπροσώπευε περισσότερο από το 70% των εμπορευματικών μεταφορών. Όπως προαναφέρθηκε, πάνω από το 95% των εμπορευμάτων μεταφέρθηκε δια θαλάσσης σε Πορτογαλία (98,2%), Κύπρο (96,5%) και Ελλάδα (96,4%).
Εν τω μεταξύ, περισσότερο από το 70% του συνόλου των εμπορευμάτων μεταφέρθηκε μέσω δρόμων σε Λουξεμβούργο (84,5%), Τσεχία (77,7%) και Ουγγαρία (70,7%). Υψηλά ποσοστά σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών καταγράφηκαν σε Λιθουανία (31,7%), Σλοβακία (30,1%), Αυστρία (29,1%) και Σλοβενία (27,1%).
Οι αεροπορικές μεταφορές αποτελούσαν τουλάχιστον το 1% του συνόλου των εμπορευματικών μεταφορών μόνο σε 7 χώρες, με τα υψηλότερα μερίδια να παρατηρούνται σε Ρουμανία (1,6%), Λουξεμβούργο (1,5%), Ουγγαρία και Λιθουανία (1,3% έκαστη).