Κύκλο εργασιών ύψους 3,98 δισ. ευρώ ανακοίνωσε το 2021 ο όμιλος Σκλαβενίτη, έναντι 3,79 δισ. ευρώ το 2020, καθώς παρά τις προκλήσεις, η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει θετική πορεία την περασμένη χρονιά.
Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 292,7 εκατ. ευρώ, από 261,4 εκατ. ευρώ το 2029, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 92,5 εκατ., ποσοστό 2,3% επί του συνολικού κύκλου εργασιών.
Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, το 2021 ήταν μία χρονιά που ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου συνέχισε να αντιμετωπίζει προκλήσεις κυρίως λόγω της πανδημίας τους πρώτους τέσσερις μήνες, αλλά και λόγω των υψηλών τιμών που ξεκίνησαν να καταγράφουν οι πρώτες ύλες, τα καύσιμα και η ενέργεια στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου, μία τάση που ενισχύθηκε σημαντικά κατά το 2022.
Για τις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 3,3 δισ. ευρώ, από 3,15 δισ. ευρώ το 2020. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 251,2 εκατ. ευρώ, έναντι 224,9 εκατ. το 2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 82,3 εκατ. ευρώ, ποσοστό 2,5% επί του συνολικού κύκλου εργασιών
Το επενδυτικό πρόγραμμα των 63 εκατ. ευρώ
Στην επιστροφή σε κερδοφορία, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, συνέβαλε το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης, που ακολουθεί η επιχείρηση.
Πιο συγκεκριμένα, μέσα από ένα επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 63 εκατ. ευρώ, το 2021 η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης συνέχισε να θέτει σε προτεραιότητα την οργανική ανάπτυξη του δικτύου της, ιδρύοντας 6 νέα καταστήματα σε Σκιάθο, Ρίο, Σπάρτη, Γιαννιτσά, Τρίκαλα και Νάουσα. Ταυτόχρονα υλοποίησε εργασίες ανακαίνισης σε περισσότερα από 80 καταστήματα σε διάφορες περιοχές της χώρας, ενώ επικεντρώθηκε και στην ενδυνάμωση της ψηφιακής της παρουσίας, μέσω της επέκτασης του eMarket σε τρεις νέες περιοχές (Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα).
Οι κινήσεις του 2022 και τα σχέδια για το 2023
Στο πρώτο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με την ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα για την απορρόφηση 9 καταστημάτων, αλλά και στη δημιουργία νέου e-hub στην περιοχή της Κηφισιάς για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στη Βορειοανατολική Αττική.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μέχρι το τέλος του 2022 και για το 2023, στον στρατηγικό σχεδιασμό της Σκλαβενίτης περιλαμβάνεται:
- η δημιουργία τριών νέων καταστημάτων στη Νέα Φιλαδέλφεια, στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα
- οι επενδύσεις για έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας μέσω νέου εξοπλισμού στα καταστήματά της
- η περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών, μέσω νέου Κέντρου Μαναβικής και Παρασκευαστηρίου Ετοίμων Φαγητών στην περιοχή της Αττικής
- η επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.