Την ανάπτυξη ενός εξειδικευμένου marketplace, που θα προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων και ολοκληρωμένων λύσεων για τη ανακαίνιση, ανανέωση, επισκευή και διακόσμηση της κατοικίας, έχει στα «σκαριά» η LEROY MERLIN, αξιοποιώντας τη δυναμική της ελληνικής αγοράς και συνεχίζοντας τις επενδύσεις της επί ελληνικού εδάφους.
Όπως ανέφερε η διοίκηση, μιλώντας χθες στους δημοσιογράφους στο πλαίσιο παρουσίασης των νέων της επενδυτικών σχεδίων και με αφορμή τη συμπλήρωση 15 χρόνων παρουσίας της LEROY MERLIN στην Ελλάδα, η προετοιμασία για το marketplace έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ ο στόχος είναι να λανσαριστεί σε περίπου έναν χρόνο, προς τα τέλη του 2023 ή το αργότερο στις αρχές του 2024. Η ανάπτυξη της πλατφόρμας θα ακολουθήσει τα μοντέλα των αντίστοιχων marketplaces που έχει δημιουργήσει ο όμιλος σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες - Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία - ενώ είναι ενδεικτικό ότι μόνο η γαλλική πλατφόρμα φιλοξενεί online περί τα 5.000-6.000 προϊόντα. Στο ελληνικό marketplace δεν αποκλείεται να υπάρξουν ακόμη και ηλεκτρικές συσκευές.
Επένδυση 700 χιλ. ευρώ για δύο νέα dark stores σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
«Φιλοδοξία της εταιρείας είναι να μετατραπεί από κατάστημα λιανικής σε ηγέτη της physical (φυσικής) και digital (ψηφιακής) πλατφόρμας σε θέματα βελτίωσης της κατοικίας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής της LEROY MERLIN για την Ελλάδα και την Κύπρο, Olivier Arduin, παρουσιάζοντας έναν προς έναν τους άξονες ανάπτυξης του επενδυτικού πλάνου της εταιρείας. Πέραν της δημιουργίας του marketplace, η εταιρεία προχωρά επίσης στην ανάπτυξη δύο νέων αποθηκευτικών χώρων γρήγορης διακίνησης (dark stores), έναν στην Αθήνα και έναν στη Θεσσαλονίκη. Σε μια συνολική επένδυση ύψους 700 χιλ. ευρώ, τα δύο dark stores θα εξυπηρετούν τόσο την προμήθεια των καταστημάτων, όσο και τις παραγγελίες e-shop. Στην Αθήνα, το νέο κέντρο διανομής - έκτασης 7600 τμ - που βρίσκεται στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη στο Ρέντη, πρόκειται να λειτουργήσει ως το πρώτο dark store της εταιρείας στην Ελλάδα από τον προσεχή Δεκέμβριο, ενώ το δεύτερο κέντρο στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στους πρώτους μήνες του 2023.
Έτοιμο το logistics center στον Ασπρόπυργο στα τέλη του 2023
Ταυτόχρονα, η εταιρεία προχωρά στο σχεδιασμό νέου logistics center στην περιοχή του Ασπροπύργου, σε μια έκταση που υπολογίζεται από 35.000 έως 38.000 τμ και σε μια επένδυση που ξεπερνά τα 3 εκατ. ευρώ. Το logistics center υπολογίζεται να είναι έτοιμο προς λειτουργία στα τέλη του 2023, με σκοπό να εξυπηρετήσει για τουλάχιστον δέκα χρόνια της ανάγκες της LEROY MERLIN.
Νέα φυσικά καταστήματα και ανάπτυξη νέων concepts
Στην αναπτυξιακή στρατηγική της εταιρείας περιλαμβάνονται επίσης η περαιτέρω επέκταση του δικτύου μέσω φυσικών καταστημάτων σε περιοχές όπου δεν είχε παρουσία η LEROY MERLIN ως σήμερα, καθώς και η ανάπτυξη νέων concept καταστημάτων. Σε ό,τι αφορά τα νέα καταστήματα, υπάρχουν συζητήσεις για το Ηράκλειο της Κρήτης και για το Ελληνικό, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των νοτίων προαστίων της Αθήνας. Η εταιρεία επιμένει άλλωστε στη φιλοσοφία του φυσικού καταστήματος, καθώς πρόκειται για ένα σημείο επαφής με τον πελάτη που προσφέρει άμεση διαθεσιμότητα προϊόντων και επομένως άμεση πώληση, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την εικόνα της εταιρείας. «Επανεξετάζουμε συνεχώς το επενδυτικό μας πλάνο. Οι καταναλωτικές ανάγκες της εποχής προστάζουν την ανάπτυξη μικρότερων και πιο εξειδικευμένων καταστημάτων, όπως για παράδειγμα καταστήματα αποκλειστικά για είδη κήπου. Αυτό είναι ένα νέο concept που θα το «τρέξουμε» πιλοτικά στην Ελλάδα μέσα στο 2023» αποκάλυψε ο Business Development Director της LEROY MERLIN Ελλάδας και Κύπρου, Γιώργος Γαρούφας. Όπως εξήγησε μάλιστα, ενώ η επένδυση σε ένα τυπικό κατάστημα κυμαίνεται στα 4-5 εκατ. ευρώ, για ένα μικρότερο κατάστημα απαιτείται το ένα τρίτο αυτού του κεφαλαίου.
Επενδύσεις 115 εκατ. ευρώ μέσα σε 15 χρόνια
Προτεραιότητα του επενδυτικού πλάνου της εταιρείας αποτελεί επίσης η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της, με στόχο την ενδυνάμωση των απομακρυσμένων πωλήσεων, την παροχή ολοκληρωμένων προσωποποιημένων λύσεων μερικής ή ολικής ανακαίνισης και πάνω από όλα τη βελτίωση της omnichannel εμπειρίας του πελάτη. Με παρουσία στην Ελλάδα από το 2007 και παρέχοντας μέσα σε 15 χρόνια ολοκληρωμένες λύσεις για την ανακαίνιση, την ανανέωση, την επισκευή και τη διακόσμηση των σπιτιών για πάνω από 1,5 εκατομμύρια Έλληνες, η LEROY MERLIN μετρά επενδύσεις συνολικού ύψους 115 εκατ. ευρώ στη χώρα μας.
Η πρόβλεψη για τζίρο 191 εκατ. ευρώ και οι ανατιμήσεις
Για το 2022 η εταιρεία προβλέπει πως ο τζίρος της θα ανέλθει σε 191 εκατ. ευρώ, ήτοι αύξηση κατά 24% περίπου έναντι του κύκλου εργασιών των 154 εκατ. ευρώ που εμφάνισε το 2021. Αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2012 ο τζίρος της είχε διαμορφωθεί στα 87,3 εκατ. ευρώ, αντιλαμβάνεται ότι μέσα σε μια δεκαετία οι πωλήσεις της εταιρείας έχουν «τρέξει» με άνοδο 120%.
Κληθείς, στη συνέχεια, ο κ. Γαρούφας να σχολιάσει την τρέχουσα οικονομική συγκυρία, με αιχμή τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις, εξήγησε ότι η εταιρεία παρακολουθεί στενά την πορεία του πληθωρισμού, αποκαλύπτοντας πως η LEROY MERLIN προχώρησε σε ανατιμήσεις της τάξης του 10-12% σε κάποια από τα προϊόντα της. «Προσπαθούμε να απορροφήσουμε τις ανατιμήσεις ώστε να μην περάσουν άλλες στον πελάτη», σημείωσε.
Τοποθετούνται φωτοβολταϊκά στο κατάστημα της Λάρισας
Λαμβάνοντας το λόγο η Marketing Director της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο, Ειρήνη Χαλκιαδάκη, εξήγησε πως «η εταιρεία έχει προχωρήσει σε ενέργειες για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, όπως η μεταφορά εμπορευμάτων και η επαγγελματική μετακίνηση με λύσεις πιο φιλικές προς το περιβάλλον, η διαχείριση αποβλήτων μέσω της συλλογής και ανακύκλωσης αυτών και η μετατροπή της λειτουργίας των καταστημάτων σε paper free. Έχει, επίσης, προγραμματιστεί να σβήνουν τα φώτα σε όλα τα καταστήματα στην Ελλάδα κατά τις νυχτερινές ώρες για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας ενώ από το 2023 θα τοποθετηθούν σταδιακά φωτοβολταϊκά panels σε αρκετά καταστήματα, ξεκινώντας από το κατάστημα της Λάρισας». Σύμφωνα με την ίδια «σαν εταιρεία ενθαρρύνουμε τους πελάτες να μειώσουν το δικό τους περιβαλλοντικό αποτύπωμα δημιουργώντας χώρους ανακύκλωσης και προσφέροντας δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων σε όλα τα καταστήματα, ενώ προβλέπεται να λανσάρουμε μία σειρά από βιώσιμα προϊόντα για τη βελτίωση της κατοικίας».
Σημαντική είναι επίσης και η κοινωνική συνεισφορά της εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια, καθώς υλοποιείται ένα ευρύ φάσμα ενεργειών με έμφαση στην υποστήριξη της κοινωνίας, επιστρατεύοντας τις δυνάμεις της #giakalo με πολλαπλές δράσεις σε έξι τομείς: Περιβάλλον, Παιδί, Κοινωνία, Μέλλον, Ομάδα, Υγεία.
Οριζόντιες αυξήσεις 2% για όλους τους εργαζομένους
Όπως σημείωσε στη συνέχεια η HR Director της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο, Άννα Παζούλη, «σήμερα τόσο το 47% των διοικητικών μας θέσεων σε καταστήματα και κεντρικά γραφεία όσο και το 40% των θέσεων top management καλύπτονται από γυναίκες, με στόχο να φτάσουμε το 50% το 2023». Για το 2022, η εταιρεία προχώρησε σε οριζόντιες αυξήσεις της τάξης του 2% για όλους τους εργαζομένους και τις συνδύασε με συμπληρωματικές παροχές όπως δωρεάν κινητά τηλέφωνα με απεριόριστη επικοινωνία και χρήση data καθώς και κάρτες σίτισης.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης της επόμενης ημέρας της LEROY MERLIN στην Ελλάδα, ανακοινώθηκε ότι η Agathe Monpays παίρνει τη σκυτάλη από τον απερχόμενο γενικό διευθυντή, Olivier Arduin.
Επτά καταστήματα στην Ελλάδα και ένα στην Κύπρο
Η LEROY MERLIN είναι μέλος του γαλλικού ομίλου Adeο, ενός τεράστιου δικτύου επιχειρήσεων με περισσότερα από 1.000 σημεία πώλησης σε 20 χώρες, που κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη και την τρίτη παγκοσμίως στην αγορά της βελτίωσης της κατοικίας .
Μετά από μια μελέτη σε βάθος της κατοικίας και των συνηθειών των κατοίκων, η LEROY MERLIN Ελλάδας άνοιξε το πρώτο της κατάστημα τον Μάρτιο του 2007 στο εμπορικό πάρκο του διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας. Ακολούθησε τον Οκτώβριο του 2008 ένα δεύτερο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, ενώ τον Μάρτιο του 2009 ένα τρίτο κατάστημα εγκαινιάστηκε στην Αθήνα, στην οδό Πειραιώς. Το τέταρτο κατάστημα άνοιξε τις πόρτες του για το κοινό στη Λάρισα στις 5 Νοεμβρίου 2009, ενώ το πέμπτο κατάστημα εγκαινιάστηκε στην Κηφισίας τον Σεπτέμβριο του 2016. Τον Απρίλιο του 2018 άνοιξε το έκτο κατάστημα επί της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας, ενώ ακολούθησε το 2020 το κατάστημα στον Κηφισό. Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει επτά φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και ένα στην Κύπρο, ενώ απασχολεί 1.300 υπαλλήλους.
Η «γέννηση» και ανάπτυξη της LEROY MERLIN παγκοσμίως
Ήταν το 1923 όταν ο Adolphe Leroy και η Rose Merlin, σύζυγοι και συνέταιροι, ανοίγουν ένα κατάστημα με αμερικανικά στοκ. Αυτή η πρώτη επιτυχία τους ενθαρρύνει και αποφασίζουν να πωλούν προϊόντα κατασκευής και έπιπλα σε χαμηλές τιμές. Το 1966, ανοίγει στη βόρεια Γαλλία το πρώτο κατάστημα ειδών μαστορέματος, όπου οι πελάτες αυτοεξυπηρετούνται και έτσι ξεκινά η ανάπτυξη σε όλη τη χώρα. Τα καταστήματα πολλαπλασιάζονται, ενώ η LEROY MERLIN γίνεται διεθνής το 1989 με το άνοιγμα του πρώτου της καταστήματος στην Ισπανία, στο Leganés, νότια της Μαδρίτης. Σιγά σιγά, τα καταστήματα εξαπλώνονται σε πολλές χώρες της Ευρώπης, στη Ρωσία, τη Βραζιλία και την Κίνα.