Αγγελάκης: Τρέχει επενδυτικό πλάνο 30 εκατ. ευρώ - Οι εξαγωγές στο Ντουμπάι και οι προκλήσεις

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αγγελάκης: Τρέχει επενδυτικό πλάνο 30 εκατ. ευρώ - Οι εξαγωγές στο Ντουμπάι και οι προκλήσεις
Όλο το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας που φέτος συμπληρώνει 60 χρόνια παρουσίας στον κλάδο της πτηνοτροφίας. Πώς προχωρούν οι εξαγωγές και πού θα κλείσει ο τζίρος για το 2022. Τα νέα προϊόντα και οι… μπίζνες στο Ντουμπάι. Οι προκλήσεις της επόμενης μέρας και η προοπτική εξαγορών στον κλάδο.

Φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 30 εκατ. ευρώ για την τριετία 2022-2024, «τρέχει» η εταιρεία Αγγελάκης που συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια παρουσίας στον κλάδο της πτηνοτροφίας.

Κόντρα στην πληθώρα προκλήσεων που αντιμετωπίζει το εγχώριο επιχειρείν, το επενδυτικό πλάνο της Αγγελάκης ανεβάζει «στροφές», με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Θάνο Αγγελάκη να δηλώνει σε συνάντηση με τους δημοσιογράφους πως «με αισιοδοξία και κουράγιο θα ανταποκριθούμε στις νέες συνθήκες».

Ο «χάρτης» των επενδύσεων

Όπως αποκάλυψε ο κ. Αγγελάκης, από το σύνολο των 30 εκατ. ευρώ, οι φάκελοι για επενδυτικά σχέδια ύψους 24 εκατ. ευρώ έχουν ήδη κατατεθεί για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Δράση 1 και Δράση 2), αναμένοντας τις σχετικές εγκρίσεις, ενώ τα σχέδια που αφορούν στα υπόλοιπα 6 εκατ. ευρώ θα κατατεθούν το επόμενο διάστημα στον Αναπτυξιακό Νόμο.

Αναλυτικότερα, θα επενδυθούν 7,5 εκατ. ευρώ με στόχο τον διπλασιασμό της δυναμικότητας και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού του πτηνοσφαγείου, 7,5 εκατ. ευρώ για την απόκτηση νέων μηχανών συσκευασίας, την επέκταση των αποθηκευτικών χώρων στις εγκαταστάσεις της Αγγελάκης κατά 7.000 τ.μ. και τη δημιουργία νέας μονάδας με γραμμή προψημένων (ready to cook) προϊόντων, 2-2,5 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της παραγωγικότητας της μονάδας ζωοτροφών της εταιρείας.

Επιπλέον, θα δαπανηθούν 1,5 εκατ. ευρώ για την απόκτηση μονάδων πολλαπλασιασμού (πατρογονικά) έκτασης 10.000 τμ περίπου με στόχο την πλήρη καθετοποίηση, 4 εκατ. ευρώ σε νέους πτηνοτροφικούς θαλάμους 20.000 τμ, ενώ την ίδια ώρα η πτηνοτροφική επιχείρηση δρομολογεί, παράλληλα, τις διαδικασίες για την εξαγορά μονάδας εκκολαπτηρίου αυγών, σε μια επένδυση 600.000 ευρώ. Η εξαγορά προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί ως τα τέλη του τρέχοντος μήνα.

Τέλος, η Αγγελάκης «τρέχει» επένδυση ύψους 2,5 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, ενώ θα δαπανήσει επίσης 2,5 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση του στόλου των φορτηγών της. «Κάθε μας φορτηγό κοστίζει από 100.000 έως 250.000 ευρώ», εξήγησε ο κ. Αγγελάκης στο πλαίσιο της συνάντησής του με τους εκπροσώπους του Τύπου.

Στα 40 εκατ. ευρώ ο τζίρος για το 2022

Σύμφωνα με τον ίδιο, για το οκτάμηνο του 2022 η εταιρεία έχει καταγράψει αύξηση τζίρου της τάξης του 35%, ενώ για το σύνολο του έτους ο τζίρος αναμένεται να αγγίξει τα 40 εκατ. ευρώ, έχοντας τριπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια.

Ο κ. Αγγελάκης αποκάλυψε, επίσης, ότι σύντομα θα κυκλοφορήσουν στην αγορά νέα, καινοτόμα προϊόντα της εταιρείας τα οποία θα φέρουν την υπογραφή της πανεπιστημιακής κοινότητας, προσθέτοντας πως παρά την πληθώρα προκλήσεων στην τρέχουσα συγκυρία, η επιχείρηση εστιάζει στο πώς θα αναπτυχθεί περαιτέρω και στο πώς θα καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών. «Η Αγγελάκης έχει εμμονή με την ποιότητα. Η κληρονομιά μας είναι η ποιότητα και με αυτήν χτίζουμε το μέλλον της εταιρείας. Μόνο μέσα από τις επενδύσεις μπορείς στον κλάδο της πτηνοτροφίας και να διασφαλίζεις ποιότητα και ταυτόχρονα να είσαι ανταγωνιστική ως επιχείρηση», σημείωσε ο επικεφαλής της.

Στο 10% του τζίρου οι εξαγωγές και οι… μπίζνες στο Ντουμπάι

Με στόχο να ενισχύσει τον εξαγωγικό της προσανατολισμό, η Αγγελάκης εξάγει ήδη τα προϊόντα της σε αρκετές χώρες, μεταξύ των οποίων η Τσεχία και η Ουγγαρία, ενώ για τους πρώτους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους, οι εξαγωγές της πτηνοτροφικής επιχείρησης αποτελούν το 10% του τζίρου της.

Με «ναυαρχίδα» τη σειρά προϊόντων Ελαιοπουλάκι - πατενταρισμένο ελληνικό κοτόπουλο που τρέφεται με 100% φυτικές τροφές που βασίζονται στο ελαιόλαδο και το καλαμπόκι – ο κ. Αγγελάκης εκτίμησε πως «θα έχουμε λαμπρή πορεία στις εξαγωγές».

Πολύ σημαντική ωστόσο κρίνεται η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας και στην αγορά του Ντουμπάι, καθώς έχει συνάψει συνεργασία με τον όμιλο Trubell που δραστηριοποιείται στη βιομηχανία τροφίμων από το 1984. «Πήγαμε στο Ντουμπάι γιατί έχει καλό και ακριβό HORECA», σχολίασε ο κ. Αγγελάκης, εξηγώντας πως όταν η κατανάλωση κοτόπουλου του Έλληνα δεν ξεπερνά τα 23 κιλά τον χρόνο (κατά κεφαλήν), στο Ντουμπάι καταναλώνουν 70 κιλά ετησίως κατά κεφαλήν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη τοποθέτηση των προϊόντων Ελαιοπουλάκι στην αγορά του Ντουμπάι πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2019, αλλά η πανδημία του κορονοϊού το 2020 ανέστειλε προσωρινά την περαιτέρω προώθηση και τοποθέτησή τους στην εν λόγω αγορά. Σήμερα, που η κατάσταση έχει πλέον ομαλοποιηθεί, η Αγγελάκης επαναφέρει στο προσκήνιο το εξαγωγικό της σχέδιο στη συγκεκριμένη αγορά.

Έγιναν ανατιμήσεις, έρχονται κι άλλες

Στη σκιά της εκτόξευσης του κόστους παραγωγής, η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε ανατιμήσεις 15-17% επί του τζίρου της από τις αρχές του 2022, ενώ, όπως εκτίμησε ο κ. Αγγελάκης, θα έρθει κι άλλος γύρος ανατιμήσεων στα προϊόντα της ως το τέλος του τρέχοντος έτους. Να σημειωθεί πως η εταιρεία είχε προχωρήσει σε ανατιμήσεις της τάξης του 5-6% και στα τέλη του 2021.

Σε ό,τι αφορά τα κόστη, ο κ. Αγγελάκης παραδέχθηκε πως η κατάσταση είναι δύσκολη. Σε σχέση με το καλοκαίρι του 2021, το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης (ενέργεια κλπ) έχει αυξηθεί 20-30%, ενώ την ίδια ώρα το κόστος των ζωοτροφών μετρά άνοδο τουλάχιστον 70-80%.

Έρχονται εξαγορές στον κλάδο της πτηνοτροφίας

Ο κ. Αγγελάκης δήλωσε «ταγμένος στο κοτόπουλο», αποκαλύπτοντας πως δεν τον ενδιαφέρει η είσοδος της εταιρείας σε άλλου είδους κρέατα, ενώ σε ό,τι αφορά την γενικότερη εικόνα του κλάδου, εξήγησε πως η πτηνοτροφία είναι ένας κλάδος που αναπτύσσεται μέσα από την απορρόφηση των μικρότερων «παικτών» από τους μεγαλύτερους, ενώ παραδέχθηκε πως υπάρχει πρόσφορο έδαφος για εξαγορές. «Θα υπάρξει συγκέντρωση στον κλάδο της πτηνοτροφίας», σημείωσε.

Μια «νόστιμη» ιστορία 60 χρόνων

«Έμαθα να δουλεύω από πολύ μικρός, από όταν ήμουν εννιά ετών», δήλωσε ο κ. Αγγελάκης, εκπροσωπώντας τη δεύτερη γενιά στη διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης.

Μιλώντας για το ξεκίνημα της εταιρείας, αποκάλυψε ότι οι γονείς του, Νικόλαος και Παναγιώτα Αγγελάκη, παντρεύτηκαν το 1960 και μόλις δύο χρόνια αργότερα, το 1962 μπήκε στην οικογένεια το μικρόβιο της πτηνοτροφίας. Το 1963 δημιούργησαν το πρώτο πτηνοτροφείο, ενώ μέχρι το 1971 είχαν αποκτήσει 2-3 πτηνοτροφεία ακόμη. Ήταν το 1982 όταν η μητέρα του μπήκε στο εμπόριο, ενώ δέκα χρόνια αργότερα, το 1992, έγινε πραγματικότητα το νέο ιδιόκτητο υπερσύγχρονο πτηνοσφαγείο της εταιρείας Αγγελάκης.

«Μεγαλώνοντας αντιλήφθηκα από πολύ νωρίς ότι το μέλλον είναι στα σούπερ μάρκετ και όχι στη λιανική. Μπήκαμε στα σούπερ μάρκετ και είδαμε ανάπτυξη», παραδέχθηκε ο κ. Αγγελάκης. Ήταν το 1994 όταν ξεκίνησε η συνεργασία της εταιρείας με τα σούπερ μάρκετ Βερόπουλος, η οποία ήταν και η πρώτη συνεργασία με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Ακολούθησε το 1997 η έναρξη συνεργασίας με την ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ το 1999 η εταιρεία Αγγελάκης επιλέγεται ως αποκλειστικός προμηθευτής των KFC στην Ελλάδα. Έναν χρόνο μετά, ξεκίνησε η συνεργασία της εταιρείας με τον γαλλικό όμιλο Carrefour.

Χρονιά σταθμός για την Αγγελάκης αποδείχθηκε το 2007 όταν η εταιρεία επανασυστήθηκε στην αγορά με νέο λογότυπο. φιλοτεχνημένο από τον ζωγράφο Αλέκο Φασιανό. Την ίδια χρονιά η εταιρεία έφερε σε επαφή τους καταναλωτές με τα βιολογικά κοτόπουλα. Το 2009 έγινε το λανσάρισμα στην αγορά της σειράς προϊόντων Ελαιοπουλάκι, ενώ το 2013 η Αγγελάκης παράγει το κοτόπουλο «Εκλεκτές Γεύσεις» για τα My Market. Το 2017 η εταιρεία αναπτύσσει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 10 χώρες, ενώ τον ίδιο χρόνο ξεκινά συνεργασία με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Κρητικός.

Οι εγκαταστάσεις της εταιρείας βρίσκονται σε ένα από τα οροπέδια του όρους Δίρφυς στην Κεντρική Εύβοια μέσα στη φύση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Νέα γραμμή παραγωγής στη Λάρισα για τη Μέλισσα Κίκιζας – Το «πλήγμα» στην κερδοφορία και η επόμενη μέρα

Super app μετακινήσεων θέλει να γίνει η Free Now - Οι τίτλοι τέλους της Beat και τα σχέδια για μικροκινητικότητα και ΜΜΜ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider