«Πατάει πόδι» στα τυροκομικά η ΔΕΛΤΑ – Το deal με την τυροκομική μονάδα από τα Γρεβενά

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Πατάει πόδι» στα τυροκομικά η ΔΕΛΤΑ – Το deal με την τυροκομική μονάδα από τα Γρεβενά
Τι σηματοδοτεί για τις δύο πλευρές η εξαγορά του 70% της τυροκομικής μονάδας Κουρέλλας από τη ΔΕΛΤΑ. Η νέα προοπτική που ξεδιπλώνεται για την τυροκομική επιχείρηση από τα Γρεβενά, η ισχυροποίηση της παρουσίας της ΔΕΛΤΑ στον κλάδο της τυροκομίας και οι συνέργειες.

Να πατήσει γερά «πόδι» στον κλάδο της τυροκομίας, ενισχύοντας το αποτύπωμά της σε έναν σημαντικό βραχίονα του γαλακτοκομικού κλάδου, επιδιώκει η ΔΕΛΤΑ, μέσω της τελευταίας στρατηγικής της κίνησης.

Όπως ανακοίνωσε χθες η μητρική της, η Vivartia, έπεσαν οι υπογραφές για προσύμφωνο εξαγοράς από τη ΔΕΛΤΑ του 70% των μετοχών της εταιρείας Κουρέλλας, μιας σύγχρονης τυροκομικής μονάδας από τα Γρεβενά. Βάσει της συμφωνίας, το 30% της εταιρείας θα παραμείνει στην οικογένεια Κουρέλλα. Με την εν λόγω εξαγορά η ΔΕΛΤΑ θα επιδιώξει την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς της στην τυροκομία, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα εμπλουτισμού του χαρτοφυλακίου δραστηριοτήτων και προϊόντων της, με αιχμή την παραγωγή της φέτας. Ταυτόχρονα, η εταιρεία παραμένει πιστή στη στρατηγική που ακολουθεί για την περαιτέρω ισχυροποίηση της θέσης της στην εγχώρια αγορά.

Ήταν αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου όταν η ΔΕΛΤΑ προχώρησε στην πώληση στον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος) του 100% των μετοχών της θυγατρικής της στη Βουλγαρία, της United Milk Co., με σκοπό να επικεντρωθεί στην ελληνική αγορά, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω τη θέση της.

Με νέο… καθοδηγητή τον Χρήστο Τσόλκα, που ανέλαβε καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΛΤΑ στα τέλη του περασμένου Μαρτίου, η θυγατρική της Vivartia στοχεύει να πρωταγωνιστήσει στο εγχώριο επιχειρείν. Γνωστός και καταξιωμένος manager και με μακρά σταδιοδρομία σε μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ο Χρήστος Τσόλκας βρίσκεται στο τιμόνι της ΔΕΛΤΑ σε μια κρίσιμη συγκυρία κι ενώ το αμερικανικό fund CVC Capital Partners - βασικός μέτοχος της Vivartia - εργάζεται μεθοδικά για την υλοποίηση του στόχου του, ήτοι τη δημιουργία ενός ισχυρού πόλου στη εγχώρια γαλακτοβιομηχανία. Κάτι άλλωστε που επιβεβαιώνεται και από όσα επισημαίνει η διοίκηση της ΔΕΛΤΑ στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου. «Σε συνεργασία με τη Vivartia, υλοποιεί το μέσο-μακροπρόθεσμο στρατηγικό της πλάνο, βασικός άξονας του οποίου είναι η διατήρηση και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των κλάδων στην Ελλάδα, μέσω της ανάπτυξης και ενδυνάμωσης των δικτύων τους και μέσω νέων προϊοντικών πρωτοβουλιών και καινοτομιών, προσφέροντας στους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας».

Αυτός είναι ο λόγος που στα τέλη του 2021 η ΔΕΛΤΑ προχώρησε και στην απόκτηση της εταιρείας Δανιήλ Σ. Γκατένιο & Υιός, μιας μικρής εταιρείας που δραστηριοποιείται στην εισαγωγή και εμπορία γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων μεν, που συνεργάζεται με όλες σχεδόν τις βιομηχανίες του κλάδου δε.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι μέσα από την απόκτηση του 92,8% της Vivartia, η CVC Capital Partners ελέγχει τη ΔΕΛΤΑ, ενώ μερικούς μήνες αργότερα προχώρησε και στην απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού στην εταιρεία ΔΩΔΩΝΗ, μεταβάλλοντας ισορροπίες και συσχετισμούς στον κλάδο του γάλακτος αλλά και της φέτας, όπου ΔΕΛΤΑ και ΔΩΔΩΝΗ, αντίστοιχα, κατέχουν πολύ υψηλά μερίδια αγοράς.

Για το 2021 οι πωλήσεις της ΔΕΛΤΑ ανήλθαν στα 279,6 εκατ. ευρώ έναντι 275 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση κατά 1,6%. Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 79,8 εκατ. ευρώ έναντι 86,5 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ το Ebitda ανήλθε σε 16,7 εκατ. ευρώ από 24,5 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδος 0,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας της τάξης των 0,5 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 2,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 0,8 εκατ. ευρώ το 2020.

Νέα προοπτική για την εταιρεία Κουρέλλας

Με την ένταξή της στην οικογένεια της ΔΕΛΤΑ, μια νέα προοπτική ξεδιπλώνεται για την τυροκομική εταιρεία Κουρέλλας, με 90% εξαγωγική δραστηριότητα. Το μέγεθος των συνεργειών με τη ΔΕΛΤΑ θα ενισχύσει τη δυναμική της εταιρείας, ανοίγοντας νέους ορίζοντες και οδηγώντας την σε αναπτυξιακή τροχιά, με την «υπογραφή» ενός πολύ σημαντικού «παίκτη» στον κλάδο των γαλακτομικών.

Το χαρτοφυλάκιο της Κουρέλλας αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από βιολογικά και φυτικά (plant based) προϊόντα, τα οποία εξάγονται σε αρκετές χώρες στο εξωτερικό και συγκεκριμένα σε Ευρώπη, ΗΠΑ και αραβικές χώρες. Διαθέτει ένα τυροκομείο 4.000 τ.μ., ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο ζωοτροφών 3.000 τ.μ. καθώς και μια πρότυπη φάρμα παραγωγής βιολογικού αγελαδινού γάλακτος στην περιοχή των Γρεβενών 4.000 τ.μ.. Μάλιστα, από το 2013 έχει δημιουργήσει το concept MIA FETA - FETA BAR, με το κατάστημα στη Θεσσαλονίκη να αποτελεί pilot store για την προβολή των προϊόντων της εταιρείας και την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας. Το 2021, η εταιρεία Κουρέλλας είχε τζίρο ύψους 12,5 εκατ. ευρώ και EBITDA 1,5 εκατ. ευρώ.

Μια επιχειρηματική διαδρομή 62 ετών

Η οικογένεια Κουρέλλα παράγει παραδοσιακά ελληνικά γαλακτοκομικά προϊόντα από το 1960, με όραμα να ταξιδεύουν από τα βουνά των Γρεβενών σε κάθε γωνιά του κόσμου. Εκεί στην οικογενειακή φάρμα Κουρέλλα στα Γρεβενά δημιουργήθηκε η πρώτη παρτίδα χειροποίητης φέτας με φρέσκο πρόβειο και κατσικίσιο γάλα.

Το 1985, για να ανταποκριθεί στη ζήτηση, η εταιρεία μεταφέρθηκε σε μια μεγαλύτερη, ολοκαίνουρια γαλακτοκομική μονάδα. Συνδυάζοντας παραδοσιακές συνταγές με τη σύγχρονη τεχνολογία, ξεκίνησε να αναπτύσσει μια ολόκληρη σειρά από ελληνικά γιαούρτια, γάλατα και χειροποίητα τυριά. Όλα τους φτιαγμένα με λίγα μόνο φυσικά και τοπικά συστατικά.

Το 1996, η Κουρέλλας δημιούργησε τα πρώτα οργανικά γαλακτοκομικά προϊόντα στην Ελλάδα, όταν ακόμη δεν υπήρχε η οργανική πιστοποίηση γαλακτοκομικών προϊόντων. Το γάλα της επιχείρησης προέρχεται από τις δικές της οργανικές και πιστοποιημένες φάρμες και αυτός ήταν ο λόγος που το 2009 η εταιρεία δημιούργησε το δικό της εργοστάσιο ζωοτροφών.

Το «άνοιγμα» στις ΗΠΑ

Το 2016, η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει το αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι της στους καταναλωτές που προσέχουν την υγεία τους στις ΗΠΑ. Έτσι λοιπόν συνεργάστηκε με Αμερικανούς αγρότες που μοιράζονται τις αξίες της αγνότητας και της ποιότητας. Φτιαγμένα σε μικρές παρτίδες στα βόρεια της πολιτείας της Νέας Υόρκης, τα γιαούρτια της Κουρέλλας στραγγίζονται με τον παραδοσιακό ελληνικό τρόπο, έτσι ώστε να είναι εξαιρετικά παχύρρευστα και κρεμώδη. Το γιαούρτι Κουρέλλα συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία των δύο κόσμων. Βιολογικό γάλα από έμπιστους Αμερικανούς αγρότες και βιολογικά φρούτα που καλλιεργούνται κάτω από τον ελληνικό ήλιο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Επενδύσεων συνέχεια για την bluegr Hotels & Resorts

ΕΚΤΕΡ: Ανεκτέλεστο 115 εκατ. ευρώ – Η αυτόνομη πορεία, η Ρουμανία και η Πάρος

ΔΕΗ: Παίρνει μπροστά εντός 2022 η πρώτη «πράσινη» επένδυση με τη γερμανική RWE

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider