Το YouTube γίνεται 20 χρονών - Το πρώτο βίντεο που ανέβηκε

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το YouTube γίνεται 20 χρονών - Το πρώτο βίντεο που ανέβηκε
YouTube / Πηγή Φωτογραφίας: ΑΡ
Η πρεμιέρα του YouTube. Το κλιπ διάρκειας 19 δευτερολέπτων με τίτλο «Me at the Zoo» άλλαξε την ιστορία του ίντερνετ.

Ήταν 24 Απριλίου του 2005, όταν σημειώθηκε μία διαδικτυακή «τομή» στην ιστορία της ανθρωπότητας που άλλαξε για πάντα τα δεδομένα: Πριν από 20 χρόνια, ο Τζαουέντ Καρίμ ανέβασε ένα κλιπ διάρκειας 19 δευτερολέπτων με τίτλο «Me at the Zoo» στη φρέσκια του πλατφόρμα, το YouTube, που εγκαινίασε μια νέα εποχή στον χώρο του ίντερνετ.

Το βίντεο με τον Καρίμ να επισκέπτεται τον ζωολογικό κήπο του Σαν Ντιέγκο ήταν το πρώτο που εμφανίστηκε στο YouTube, την πλατφόρμα βίντεο που ίδρυσαν ο ίδιος, μαζί με τον Στιβ Τσεν και τον Τσαντ Χάρλεϊ. Η «τριάδα» πούλησε την υπηρεσία στην Google το 2006 για 1,65 δισ. δολάρια και σε σχεδόν δύο δεκαετίες από τότε, το YouTube έχει εξελιχθεί από έναν απλό ιστότοπο ανάρτησης και θέασης βίντεο σε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των ανθρώπων.

H πλατφόρμα με το κόκκινο τετράγωνο και το λευκό «play» είναι ο δεύτερος ιστότοπος με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο, σύμφωνα με το Similarweb, πίσω μόνο από την Google, και περισσότερα από 20 τρισ. βίντεο παντός περιεχομένου, από μουσική, blogs, Shorts, podcast κτλ έχουν μεταφορτωθεί στην πλατφόρμα από τον Απρίλιο. «Αυτός είναι ο νικητής του streaming», δήλωσε στο CNBC ο ιδρυτικός συνεργάτης του MoffettNathanson, Μάικλ Νέϊθανσον.

Ο Μπραντ Έρικσον, ανώτερος αναλυτής υπηρεσιών διαδικτύου της RBC Capital Markets, επεσήμανε πως εάν το YouTube παρέμενε ως αυτόνομη επιχείρηση, δίχως να γίνει θυγατρική της Google θα αποτιμόταν σε 475 δισ. δολάρια με 550 δισ. δολάρια. «Ωστόσο, επωφελείται και από το πάντρεμα. Οι 2 εταιρίες αλληλοβοηθούνται και εκτοξεύεται η αξία των διαφημίσεων που προβάλλονται και κατ' επέκτασιν των εσόδων» πρόσθεσε.

Μαζί με το Google Cloud, το YouTube είναι ένας κρίσιμος μοχλός ανάπτυξης της Alphabet ενώ συνδυαστικό συνεισφέρουν περισσότερο από το 30% των συνολικών εσόδων. Μάλιστα, είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες κλιμακούμενες επιχειρήσεις του τεχνολογικού κολοσσού. Παράλληλα, το YouTube Premium και το YouTube Music έχουν περίπου 107 εκατ. επί πληρωμή συνδρομητές που αναμένεται να αυξηθούν σε 145 εκατ. μέχρι το τέλος του 2027.

Εν τω μεταξύ, το YouTube TV θα έχει περίπου 11,5 εκατ. συνδρομητές μέχρι το τέλος του 2027, ενισχύοντας σημαντικά τα μερίδια αγορά της πλατφόρμας στην παγκόσμια πίτα ειδικά από την στιγμή που το Google Search, αντιμετωπίζει νέες πιέσεις από την άνοδο των chatbot τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT της OpenAI και άλλων υπηρεσιών που λύνουν απευθείας τις απορίες των ανθρώπων, χωρίς να χρειαστεί να... «γκουγκλάρουν».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΕ: Πρόστιμα 700 εκατ. ευρώ σε Apple και Meta για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας

H «απαίσια ιδέα» για app που οδήγησε σε startup 2 δισ. δολαρίων

Κέντρο Έρευνας κι Ανάπτυξης στην Ελλάδα στήνει η Qualcomm

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider