H «απαίσια ιδέα» για app που οδήγησε σε startup 2 δισ. δολαρίων

Το ντουέτο που κατάφερε να δημιουργήσει την Nike του διαλογισμού και του mindfulness. Οι δυσκολίες στην χρηματοδότηση και η δικαίωση. Η συνεργασία με Μάθιου ΜακΚόναχι και ΛεΜπρόν Τζέιμς.
H «απαίσια ιδέα» για app που οδήγησε σε startup 2 δισ. δολαρίων

Μετά από χρόνια στο τιμόνι πολλών επιχειρήσεων, ο Μάικλ Άκτον Σμιθ «κάηκε» από το άγχος των ευθυνών και της διαρκούς κούρασης. Μόλις ο στενός του φίλος, Άλεξ Τιου, ανέφερε τον διαλογισμό, ο Άκτον Σμιθ αποφάσισε να δώσει μία ευκαιρία και ανταμείφθηκε. «Διάβασα πολλά βιβλία, κοίταξα έρευνες και εργασίες με αποτέλεσμα να συνειδητοποιήσω ότι η ενσυνειδητότητα (mindfulness) είναι νευροεπιστήμη. Είναι ένας τρόπος επανασύνδεσης του ανθρώπινου εγκεφάλου» τόνισε στο CNBC Make It.

«Το mindfulness είναι ένας συνδυασμός από πραγματικά απίστευτα πολύτιμες τεχνικές, απλές και καθημερινές που μπορούν να έχουν μεγάλο και θετικό αντίκτυπο. Θέλαμε να βοηθήσουμε και άλλους ανθρώπους να δουν τη σημασία του και να το υιοθετήσουν, όμως καταλάβαμε πως δεν υπήρχαν τα μέσα για να το διδάξουμε στο κοινό κοινό» πρόσθεσε.

Το 2012, οι κινητές συσκευές γίνονταν όλο και πιο διαδεδομένα, με αποτέλεσμα οι 2 φίλοι να θεωρούν πως ήταν η τέλεια στιγμή για να μοιραστούν τεχνικές όπως βαθιά αναπνοή και οπτικοποίηση, απευθείας στα τηλέφωνα των ανθρώπων. Από κοινού ίδρυσαν την Calm, μια εφαρμογή που προσφέρει συμβουλές ψυχικής υγείας, όπως οδηγίες για διαλογισμό, ιστορίες ύπνου και ασκήσεις κίνησης.

Σήμερα, το app έχει αξία 2 δισ. δολαρίων. Οι συνδρομές στο Calm κυμαίνονται σε τιμές από 14,99 δολάρια το μήνα έως 69,99 δολάρια το χρόνο, ή μια εφάπαξ πληρωμή 399,99 δολαρίων που παρέχει πρόσβαση στις premium προσφορές της startup για πάντα. Υπάρχει επίσης διαθέσιμη μια δωρεάν έκδοση, με περιορισμένο περιεχόμενο.

Εικόνα

Οι δύο συν-εκτελεστικοί Πρόεδροι της Calm, είχαν αρκετές επιτυχημένες επιχειρηματικές δραστηριότητες πριν ξεκινήσουν την εφαρμογή, αλλά δεν ήταν εύκολο να καταστήσουν mainstream το mindfulness. Οι επενδυτές δεν ενδιαφέρθηκαν καθόλου για ένα προϊόν με επίκεντρο την ψυχική υγεία, με αποτέλεσμα να δυσκολευτούν να τα καταφέρουν στην αρχή.

«Όταν χτίζεις μια επιχείρηση, θα αποτύχεις περισσότερες φορές από εκείνες που θα πετύχεις», τονίζει ο Άκτον Σμιθ ενώ πλέον η εφαρμογή διαλογισμού έχει περισσότερες από 150 εκατ. λήψεις στα κινητά παγκοσμίως. «Είχαμε το σχέδιο και θέλαμε να κάνουνε ένα app πιο απλό και προσιτό στους ανθρώπους. Θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε το smartphone ως μορφή διανομής και να αλλάξουμε τον κόσμο. Οραματιζόμασταν να φτιάξουμε τη Nike του μυαλού» ανέφερε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η Nike ποντάρει στην Κιμ Καρντάσιαν - Το στοίχημα να γίνει... Μάικλ Τζόρνταν

Παρόμοια με την προσέγγιση της Nike στο fitness, οι συνεργάτες ήθελαν να αναπτύξουν ένα brand με επίκεντρο την ψυχική φυσική κατάσταση. «Κανείς δεν μιλούσε για την ψυχική υγεία και το mindfulness τότε. Ο διαλογισμός και η ενσυνειδητότητα ήταν πολύ περίεργες έννοιες. Οι άνθρωποι που συζητούσαν μαζί μας νόμιζαν πως δημιουργούμε μία ΜΚΟ» πρόσθεσε ο Άκτον Σμιθ.

Αρχικά, δυσκολεύτηκαν να βρουν χρηματοδότηση επειδή «δεν φαινόταν να υπάρχει μια επιχείρηση σε app για κινητά που θα διδάσκει διαλογισμό», σύμφωνα με τον Άκτον Σμιθ, ενώ πολλοί το θεωρούσαν ως απαίσια ιδέα. Χρειάστηκαν σχεδόν έξι μήνες και συναντήσεις με περισσότερα από 100 άτομα προτού η Calm εξασφαλίσει τους πρώτους επενδυτές της, συγκεντρώνοντας 1,5 εκατ. δολάρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Καρμέλο Άντονι: Από τα παρκέ του NBA στον μαγικό κόσμο του κρασιού

Ήταν επίσης απαιτητικό να πείσουν τους ανθρώπους να πληρώσουν για μια συνδρομή στο Calm όταν υπήρχαν άλλες δωρεάν εφαρμογές χαλάρωσης στην αγορά. Για να διαφοροποιήσουν την νεοφυή επιχείρησή τους από ανταγωνιστές της όπως το Headspace, διατήρησαν χαμηλό το κόστος και έφτασαν τις 8 εκατ. λήψεις πριν ξοδέψουν χρήματα για μάρκετινγκ.

Για να προσελκύσουν τους ανθρώπους, σχεδίασαν τον ιστότοπο της Calm με τρόπο που θα προκαλούσε χαλάρωση ενώ στόχευαν να κάνουν την εφαρμογή να μοιάζει ευχάριστη, με την ελπίδα ότι οι χρήστες που είχαν καλή εμπειρία θα το πουν στους φίλους τους, με αποτέλεσμα να διαδοθεί το app από στόμα σε στόμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στο «σφυρί» οι πρώτες φανέλες NBA των Μάικλ Τζόρνταν και Κόμπι Μπράιαντ

Ένα νέο feature που ονομάζεται "Daily Calm" ήταν αυτό που έδωσε ώθηση στην εφαρμογή. «Δουλέψαμε με την εξαιρετική δασκάλα διαλογισμού μας, Tαμάρα Λεβίτ και δημιουργούσε έναν μοναδικό 10λεπτο διαλογισμό κάθε μέρα με μια νέα πρόταση στο τέλος και οι άνθρωποι πραγματικά το περίμεναν με ανυπομονησία» επεσήμανε ο Άκτον Σμιθ.

Επιπροσθέτως, ευρείας αποδοχής έτυχε το "Sleep Stories" - ιστορίες πριν τον ύπνο για ενήλικες, με τον Άκτον Σμιθ να υπογραμμίζει πως «για να οικοδομήσεις επιτυχημένες εταιρείες, πρέπει να φτάσεις στα άκρα, πρέπει να κάνεις τα πρωτοπόρα και καινοτόμα πράγματα που να σε διαφοροποιούν από όλους. Πρέπει να ρισκάρεις».

Το 2018, ο βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός, Μάθιου ΜακΚόναχι εντάχθηκε στο δυναμικό της Calm ως επενδυτής και αφηγητής στα Sleep Stories, ενώ το ίδιο συνέβη και με τον θρύλο του ΝΒΑ, ΛεΜπρόν Τζέιμς που αποκάλυψε σε ένα δημοφιλές podcast ότι άκουσε το «rain on leaves» από το app για να αποκοιμηθεί. Η επιτυχία και η δημοτικότητα του Calm συνέχισε να αυξάνεται.

«Η αποστολή του Calm είναι απλή: Να κάνουμε τον κόσμο πιο χαρούμενο και υγιέστερο. Ξεκινήσαμε με διαλογισμό, έπειτα βοηθήσαμε με τον ύπνο και τώρα αναπτυσσόμαστε στον κλάδο της υγειονομικής περίθαλψης με έμφαση στην φροντίδα της ψυχικής υγείας. 13 χρόνια μετά, πιστεύουμε ότι το Calm είναι μια υπερδύναμη. Βελτιώνει τον ύπνο και τις σχέσεις μας. Μας κάνει καλύτερους ηγέτες και γονείς. Μας αλλάζει τη ζωή» κατέληξε ο Άκτον Σμιθ.