Ιστορική συμφωνία για το rebalancing του μεριδίου της Renault στη Nissan, επετεύχθη την Δευτέρα σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, επιδιώκοντας έτσι να τερματίσουν μια μακροχρόνια πηγή τριβής στην πολυετή συμμαχία τους για να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί σε μια βιομηχανία που κινείται ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση και τον αυτοματισμό.
Οι εταίροι θα διατηρήσουν εκατέρωθεν μερίδια 15% με τη Renault να μεταβιβάζει το υπόλοιπο μερίδιο της σε ένα γαλλικό trust σε μια συντονισμένη πώληση όταν είναι εμπορικά «λογικό» να το πράξουν, ανακοίνωσαν οι εταιρείες τη Δευτέρα. Η Renault, η Nissan και ο μικρότερος συνεργάτης της συμμαχίας Mitsubishi σχεδιάζουν επίσης να προχωρήσουν μέσω συνεργασιών σε συγκεκριμένα projects, όπως στην Ινδία, τη Νότια Αμερική και την Ευρώπη.
Η Nissan θα επενδύσει επίσης στην επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού της Renault, Ampere, με στόχο να γίνει στρατηγικός μέτοχος. Το σχέδιο εξακολουθεί να απαιτεί τελική έγκριση από τα αντίστοιχα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών.
Οι δύο πλευρές εργάζονται πάνω σε μια απόφαση από τις αρχές του περασμένου έτους. Η συμφωνία θα αντιμετωπίσει μια ανισορροπία ισχύος που ενοχλεί εδώ και καιρό τα στελέχη στην Ιαπωνία. Αν και η Renault κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στο 43% με δικαιώματα ψήφου, η Nissan παράγει περισσότερα αυτοκίνητα ενώ κατέχει μερίδιο 15% στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς δικαίωμα ψήφου.
Η συμφωνία είναι ζωτικής σημασίας για τον CEO της Renault, Luca de Meo, ώστε να μπορέσει να προχωρήσει με τη δική του στρατηγική, που περιλαμβάνει έναν σύνθετο διαχωρισμό σε πέντε διαφορετικές μονάδες, συμπεριλαμβανομένου της Ampere.
Η γαλλική κατασκευάστρια των αυτοκινήτων Megane E-Tech και Austral θέλει να εμβαθύνει τους δεσμούς με πολλούς άλλους εταίρους, συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής Zhejiang Geely Holding και της εταιρείας τσιπ Qualcomm.