Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο μετασχηματισμός του δικτύου των καταστημάτων ΙΚΕΑ με βάση τα διεθνή πρότυπα, τα οποία προβλέπουν αφαίρεση των μεγάλων αποθηκευτικών χώρων από τα μεγάλα καταστήματα και μείωση του μεγέθους των καταστημάτων με στόχο τον περιορισμό του κόστους λειτουργίας.
Τα ανωτέρω αποκάλυψε την Τετάρτη η διοίκηση του ομίλου Fourlis ξεδιπλώνοντας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών τους βασικούς πυλώνες του επιχειρηματικού του σχεδίου, στο πλαίσιο της παρουσίασης των οικονομικών μεγεθών του 2022.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ομίλου, Βασίλη Φουρλή, ως το φθινόπωρο του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί η μείωση των τετραγωνικών στο κατάστημα ΙΚΕΑ του αεροδρομίου, ενώ την ίδια στιγμή προχωρούν οι διαδικασίες για τα τρία νέα καταστήματα σε Ελληνικό, Πάτρα και Ηράκλειο Κρήτης. Το κατάστημα του Ηρακλείου βρίσκεται σε φάση αδειοδότησης, ενώ εκείνο της Πάτρας αναμένεται να είναι λειτουργικό τους επόμενους 18 μήνες.
Όπως εξήγησε, για το τρέχον έτος η ΙΚΕΑ δεν θα προχωρήσει σε νέο γύρο αύξησης τιμών, υπό την αίρεση ότι δεν θα υπάρξουν νέες ανατιμήσεις σε επίπεδο κόστους. Υπενθυμίζεται εδώ ότι οι ανατιμήσεις στα ΙΚΕΑ κινήθηκαν σε ένα εύρος 15-18%, όταν οι ανατιμήσεις στον ανταγωνισμό ανήλθαν έως και 30-40%.
Σε ό,τι αφορά τις εκτεταμένες αναταραχές που είχαν προκύψει το προηγούμενο διάστημα στην εφοδιαστική αλυσίδα - στη σκιά της πανδημίας - και που οδήγησαν σε σημαντική μείωση των κωδικών στα ράφια των καταστημάτων ΙΚΕΑ, η διοίκηση του ομίλου Fourlis εκτιμά πως θα υπάρξει οριστική λύση στο πρόβλημα έως τα τέλη του 2023. «Το 12%-15% των κωδικών της ΙΚΕΑ δεν ήταν διαθέσιμο παγκοσμίως τον τελευταίο 1,5 χρόνο. Ήταν ένα ζήτημα που μας επηρέασε και μας επηρεάζει. Σήμερα έχει βελτιωθεί κατά 80% και μέχρι το τέλος του έτους θα έχει επιλυθεί οριστικά», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, Απόστολος Πεταλάς.
Πλήρης μετασχηματισμός του δικτύου της Intersport
Συνεχίζεται την ίδια ώρα και η αναδιοργάνωση του δικτύου στη λιανική αθλητικών ειδών, με το σύνολο των καταστημάτων Intersport να βρίσκονται σε τροχιά μετασχηματισμού με στόχο τη μετατροπή τους σε omnichannel εμπειρίες.
Στόχος της διοίκησης του ομίλου Fourlis είναι μέσα στα επόμενα χρόνια το δίκτυο της Intersport να αριθμεί 120 καταστήματα, από τα 105 που είναι σήμερα (57 καταστήματα στην Ελλάδα, 32 στη Ρουμανία, 10 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο).
Ταυτόχρονα, συνεχίζεται η υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης του υπάρχοντος δικτύου, με τον κ. Φουρλή να εκτιμά πως μέχρι τις αρχές του 2024 θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ανακαίνισης των καταστημάτων.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι τον Ιανουάριο - σε μια κίνηση που δεν ξάφνιασε την αγορά - ο όμιλος Fourlis αποεπένδυσε από την τουρκική αγορά, προχωρώντας σε συμφωνία πώλησης της δραστηριότητας Intersport στην Τουρκία. Η συμφωνία προέβλεπε την πώληση του συνόλου των μετοχών της θυγατρικής εταιρείας Intersport Atletik Mağazacılık ve Dış Ticaret Anonim Şirketi, δικαιοπάροχο του σήματος Intersport και The Athlete’s Foot στη Τουρκία, με αγοράστρια εταιρεία τον όμιλο Eren Perakende ve Tekstil Anonim Şirketi.
Το «αντίο» στην τουρκική αγορά ήρθε με την πώληση 12 καταστημάτων, όταν στα τέλη του 2021 η Intersport διέθετε 23 καταστήματα, ενώ στην κορύφωση της δραστηριότητάς της στη γειτονική αγορά το δίκτυο ξεπερνούσε τα 30 καταστήματα.
Λίγο νωρίτερα - στα τέλη του 2022 - ο όμιλος ανακοίνωσε ότι προχώρησε σε συμφωνία πώλησης της δραστηριότητας λιανικής The Athlete’s Foot (TAF) στην Ελλάδα.
Μέσα από αυτές τις δύο συμφωνίες ο όμιλος Fourlis πέτυχε την αποεπένδυσή του από το εμπορικό σήμα The Athlete’s Foot στην Ελλάδα και από την Intersport (και The Athlete’s Foot) στην Τουρκία, με την επόμενη μέρα να τον βρίσκει να επικεντρώνεται για τη δραστηριότητα λιανικής αθλητικών ειδών σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο.
Πρώτο βήμα στον κλάδο της ευεξίας τα καταστήματα Holland & Barrett
Ταυτόχρονα, η διοίκηση του ομίλου Fourlis προανήγγειλε σημαντικές εξελίξεις και στον τρίτο πυλώνα λιανικής στον οποίο δραστηριοποιείται, μέσα από τη στρατηγική συνεργασία με τη Holland & Barrett, με τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής στη Μεγάλη Βρετανία και μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά τον κλάδο υγείας και ευεξίας (health & wellness).
«Η Holland & Barrett είναι το πρώτο βήμα στον κλάδο της ευεξίας», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Φουρλής, κάνοντας λόγο για ένα μέρος μόνο αυτής της προσπάθειας, καθώς όπως αποκάλυψε «εξετάζουμε συμπληρωματικές συνεργασίες στον κλάδο της ευεξίας πέραν της Ηolland & Βarrett».
Σύμφωνα μάλιστα με τον ίδιο, η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην ανατολική και δυτική Ευρώπη όπου τα προϊόντα υγείας και ευεξίας αυτά πωλούνται κατά 95% στο φαρμακείο. «Έχει έρθει η ώρα στην Ελλάδα ο καταναλωτής να βρίσκει τα προϊόντα αυτά και αλλού», τόνισε ο κ. Φουρλής.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι από τις αρχές του 2023, λειτουργούν τρία συνολικά καταστήματα Holland & Barrett στην Ελλάδα, σε Γλυφάδα, Κηφισιά και στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens στο Μαρούσι, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο και το e-shop.
Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, για την επέκταση του δικτύου καταστημάτων αναζητούνται ακίνητα σε όλη την Αθήνα και δη στο κέντρο της πρωτεύουσας, τα δυτικά, ανατολικά προάστια, καθώς και στον Πειραιά.
Βασική στόχευση άλλωστε της Fourlis αποτελεί η ανάπτυξη καταστημάτων Holland & Barrett σε βασικά αστικά κέντρα εντός της τρέχουσας χρονιάς. Υπενθυμίζεται εδώ ότι σε βάθος χρόνου ο όμιλος επιδιώκει να αναπτύξει ένα δίκτυο 120 φυσικών καταστημάτων στις αγορές της Ελλάδας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας μέσω μιας omnichannel στρατηγικής. Από το στόχο για τα 120 καταστήματα, τα 40 προβλέπεται να ανοίξουν στην Ελλάδα, τα 60 στη Ρουμανία και τα υπόλοιπα 20 στη Βουλγαρία.
Με την είσοδό του στον κλάδο της υγείας και της ευεξίας ο όμιλος Fourlis διεκδικεί μερίδιο αγοράς σε διψήφιο ποσοστό από μια «πίτα» συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ.