Πλώρη για πλήρη επιστροφή στα μεγέθη του 2019, με τον ούριο άνεμο που φυσά τόσο στον τουρισμό όσο και στην κρουαζιέρα, βάζει η Celestyal Cruises για την τρέχουσα χρονιά, υπολογίζοντας να υποδεχτεί στα κρουαζιερόπλοιά της 120 χιλιάδες επιβάτες. Για την ισχυροποίηση της δραστηριότητάς της στην Ελλάδα μάλιστα, η εταιρεία θα προσθέσει φέτος στον στόλο της το πλήρως ανακαινισμένο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Journey ενώ τα επόμενα χρόνια θα επεκτείνει τις κρουαζιέρες και στο Ιόνιο στοχεύει σε επισκέπτες από την αγορά της Βόρειας Αμερικής.
Οι κρατήσεις για φέτος ακολουθούν έναν πολύ καλό ρυθμό, έχοντας ήδη ξεπεράσει τον αριθμό των τουριστών που ταξίδεψαν πέρυσι με τα κρουαζιερόπλοιά μας, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κρις Θεοφιλίδης, σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε για την παρουσίαση του νέου κρουαζιερόπλοιου Celestyal Journey.
Το νέο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Journey
Το νέο κρουαζιερόπλοιο, μετά από μια εκτεταμένη ανακαίνιση και τεχνική συντήρηση ύψους 20 εκατ. ευρώ, θα ενταχθεί στα δρομολόγια της Celestyal από τον προσεχή Σεπτέμβριο και αναμένεται να αυξήσει τη συμβολή της εταιρείας στην ελληνική οικονομία πάνω από τα 91 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022.
Συγκεκριμένα, όπως διευρκίνισαν τα στελέχη της εταιρείας, το νεότερο από τα τρία κρουαζιερόπλοια θα ξεκινήσει τις κρουαζιέρες του στις 2 Σεπτεμβρίου 2023, αναλαμβάνοντας το πρόγραμμα του Celestyal Crystal, αρχικά με την δημοφιλή κρουαζιέρα επτά διανυκτερεύσεων «Ειδυλλιακό Αιγαίο». Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του Celestyal Journey - το όνομα του οποίου συμβολίζει την εξερεύνηση, την ανακάλυψη και την πρόοδο που είναι μέρος και της ελληνικής ιδιοσυγκρασίας και ναυτοσύνης - είναι ο μεγάλος αριθμός περισσότερο ευρύχωρων και υψηλότερης κατηγορίας, καμπίνων.
Το μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοιο των 1.260 επιβατών διαθέτει 630 καμπίνες, 149 από τις οποίες έχουν μπαλκόνι - τρεις φορές περισσότερες από τις μέχρι τώρα καμπίνες που διέθετε η Celestyal στις κρουαζιέρες επτά διανυκτερεύσεων. Από τις 149 καμπίνες με μπαλκόνι, οι 120 είναι Junior Suites, οι 28 είναι Grand Suites και μία είναι η ευρύχωρη Penthouse Concept Suite. Επιπλέον, το πλοίο διαθέτει κατά 80% εξωτερικές καμπίνες, καθώς και μία από τις υψηλότερες αναλογίες διαθέσιμου χώρου ανά επιβάτη με το διαθέσιμο χώρο.
Οι στόχοι για την συνέχεια
Για την επόμενη χρονιά μάλιστα η Celestyal σχεδιάζει να ανοίξει τον κύκλο των προορισμών της, αρχικά προσθέτοντας, για πρώτη φορά, την Κέρκυρα και τα Χανιά στα δρομολόγιά της αλλά και επεναφέροντας προορισμούς όπως η Χίος και η Κως, ενώ το 2025 στοχεύει να εγκαινιάσει κρουαζιέρες σε όλο το Ιόνιο, αποκτώντας έναν χαρακτήρα πιο μεσογειακό.
Η στόχευσή της ωστόσο περιλαμβάνει και εστίαση σε μακρινές αγορές, όπως αυτή της Βόρειας Αμερικής, η οποία αποτελεί βασικό τροφοδότη της κρουαζιέρας. Παράλληλα βέβαια εκτιμά ότι χάρη στο «world of mouth» θα μεγαλώσει και η δυναμική της ελληνικής αγοράς η οποία μέχρι σήμερα βασίζεται σε κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι την προηγούμενη χρονιά ταξίδεψαν με την Celestyal 15.000 με 20.000 Έλληνες, αριθμός που αντιστοιχεί στο 50% του συνολικού αριθμού των Ελλήνων που επιλέγουν την κρουαζιέρα ως τρόπο διακοπών.
Το 2022 σε αριθμούς
Να θυμίσουμε ότι πέρυσι η Celestyal πραγματοποίησε 460 προσεγγίσεις στα ελληνικά λιμάνια και παρά τους ισχύοντες περιορισμούς εξαιτίας της πανδημίας, κατέγραψε πληρότητα 63% στα πλοία της, φιλοξενώντας 72.373 επιβάτες, έναντι 120.000 το 2019, από 136 εθνικότητες.
Το 29% αυτών προήλθε από την εγχώρια αγορά και από γειτονικές αγορές - οι Έλληνες έφτασαν τις 298 χιλιάδες - το 53% από μακρινές αγορές και το 18% από κοντινές αγορές. Μάλιστα, το 61% ήταν γυναίκες και το 14% των επιβατών ταξίδεψαν χωρίς παρέα (solo), τάση που κερδίζει όλο και μεγαλύτερο έδαφος.
Η στρατηγική της προηγούμενης χρονιάς έδινε ιδιαίτερη έμφαση και σε επισκέπτες από τις αγορές των Βαλκανίων, όπως η Βουλγαρία, οι οποίοι πραγματοποιούν ταξίδια καθόλη την διάρκεια του χρόνου, συμβάλλοντας στην επιμήκυνση της σεζόν. Ειδικότερα τα δύο κρουαζιερόπλοια της εταιρείας που δραστηριοποιήθηκαν στο Αιγαίο πέλαγος και στην Ανατολική Μεσόγειο, μετέφεραν επιβάτες από ΗΠΑ, Ελλάδα, Ισπανία, Τουρκία, Μεξικό, Βουλγαρία, Βραζιλία, Γαλλία και Ηνωµένο Βασίλειο.
Οι 58.411 επιβάτες ξεκίνησαν και ολοκλήρωσαν την κρουαζιέρα τους σε ελληνικά λιμάνια (Πειραιάς, Λαύριο, Θεσσαλονίκη), με τις ετήσιες δαπάνες επιβατών σε λιμάνια home port και στους προορισμούς να διαμορφώνονται σε 59,124 εκατ. ευρώ. Για την ακρίβεια, η συνολική ετήσια συμβολή της Celestyal στην ελληνική οικονομία εκτιμάται ότι ανήλθε πέρυσι σε 91 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 32 εκατ. ευρώ ήταν άμεσες λειτουργικές δαπάνες και τα υπόλοιπα οι ετήσιες δαπάνες των επισκεπτών της εταιρείας.
Από τις ετήσιες δαπάνες των επισκεπτών, τα 36 εκατ. ευρώ αφορούσαν δαπάνες επιβατών σε λιμάνια προσέγγισης, με τη μέση δαπάνη ανά επισκέπτη να υπολογίζεται στα 120 ευρώ, και τα 23,5 εκατ. ευρώ να προέρχονται από δαπάνες επιβατών από το home porting, δεδομένου ότι η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη ανέρχεται στα 400 ευρώ περίπου.
Η Celestyal απασχολεί σήμερα 1.030 εργαζόμενους στα κρουαζιερόπλοιά της και 151 εργαζομένους στα γραφεία της, εκ των οποίων οι 100 στα γραφεία του Πειραιά. Το 2022 η εταιρεία χρησιμοποίησε 4 λιμάνια ως σημεία εκκίνησης των δρομολογίων της (home port), του Πειραιά, του Λαυρίου, της Θεσσαλονίκης και της Λεμεσού.