Ρίχνει αυλαία το «καλάθι των νονών» το Μεγάλο Σάββατο

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ρίχνει αυλαία το «καλάθι των νονών» το Μεγάλο Σάββατο
Βαίνει προς το τέλος του το «καλάθι των νονών» καθώς ολοκληρώνονται οι αγορές σε λαμπάδες και παιχνίδια. Τι εντυπώσεις άφησε η δράση και ποια η εικόνα της αγοράς.

Αυλαία ρίχνει αύριο, Μεγάλο Σάββατο, το «καλάθι των νονών», καθώς ολοκληρώνονται σιγά σιγά οι αγορές σε λαμπάδες και παιχνίδια που παραδοσιακά κάνουν αυτές τις ημέρες οι νονοί για τα βαφτιστήρια τους.

Η πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης με στόχο τη μέγιστη δυνατή συγκράτηση των ανατιμήσεων σε παιχνίδια και λαμπάδες βαίνει προς το τέλος της, μετά από τρεις εβδομάδες εφαρμογής.

«Ο πασχαλινός τζίρος είναι ένα ακόμα στοίχημα για το σύνολο της αγοράς στην Αττική… Η πασχαλινή εορταστική περίοδος μπορεί να είναι μικρής διάρκειας, αλλά με αρκετή ένταση», δήλωσε πριν από μερικά 24ωρα ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, εξηγώντας πως πρωτοβουλίες όπως «το καλάθι των νονών, σε συνδυασμό με την καταβολή έκτακτων ενισχύσεων στους συνταξιούχους και την αύξηση του κατώτατου μισθού, μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση της αγοραστικής ικανότητας των νοικοκυριών, αλλά και της ψυχολογίας τους, που τόσο έχει ανάγκη η αγορά».

Το στοίχημα της συμμετοχής…

Το «καλάθι των νονών» τέθηκε σε ισχύ στις 29 Μαρτίου με μεγάλο στοίχημα τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην πώληση παιδικών παιχνιδιών. Ένα στοίχημα που φαίνεται να κερδήθηκε, αφού στο καλάθι αποφάσισαν να συμμετάσχουν περισσότερες από 30 αλυσίδες και καταστήματα παιχνιδιών, προσφέροντας συνολικά 1.115 κωδικούς σε λαμπάδες και παιχνίδια.

Στην πρωτοβουλία δήλωσαν παρόντες όλοι οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς παιχνιδιού (Jumbo, Μουστάκας) αλλά και των ηλεκτρονικών ειδών (Public, Πλαίσιο), ενώ χωρίς να είναι υποχρεωμένες, τα δικά τους «καλάθια των νονών» δημιούργησαν και πιο μικρά καταστήματα. Υπενθυμίζεται εδώ ότι στο μέτρο ήταν υποχρεωμένες να συμμετάσχουν όλες οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πώληση παιδικών παιχνιδιών και ο συνολικός κύκλος εργασιών τους ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ οι 12 κατηγορίες παιχνιδιών που ολοκλήρωσαν τη σύνθεση του καλαθιού ήταν οι εξής: Πασχαλινές λαμπάδες – παιχνίδια, Επιτραπέζια / Παζλ, Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), Βρεφικά παιχνίδια, Φιγούρες δράσης, Παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια), Οχήματα – Τηλεκατευθυνόμενα, Ηλεκτρονικά παιχνίδια, Αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα), Λούτρινα, Μουσικά παιχνίδια, Σοκολατένια αυγά και αντίστοιχα (προαιρετικά).

… και της τιμής

Παρά το εορταστικό κλίμα, το κύμα ανατιμήσεων που πλήττει την ελληνική αγορά συνεχίζει να προβληματίζει τους καταναλωτές. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, κανένας νονός δεν άφησε παραπονεμένο το βαφτιστήρι του, ωστόσο όσοι έσπευσαν για τις απαραίτητες αγορές αυτές τις μέρες αναζήτησαν προτάσεις οικονομικές, σε τιμές ανταγωνιστικές.

Το… χρηματιστήριο της λαμπάδας είχε απ’ όλα, με την τιμή τους να ξεκινάει από χαμηλά και να φτάνει έως αρκετά υψηλά, ανάλογα με το παιχνίδι που συνοδεύει την παραδοσιακή λαμπάδα. Μεγάλη ποικιλία κωδικών και… τιμών καταγράφηκε και στα παιχνίδια.

Σύμφωνα, δε, με τα στοιχεία που παρουσίασε το υπουργείο Ανάπτυξης, για το διάστημα από 12/04/2023 έως και τις 15/04/2023, το 19% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «καλάθι των νονών» έχει σημειώσει νέες μειώσεις και το 81% έχει σταθερές τιμές.

«Καμία αύξηση ούτε σε ένα παιχνίδι, ούτε σε έναν κωδικό, το οποίο νομίζω είναι πάρα πολύ καλό… Το ότι έχουμε για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα περίπου 20% μειώσεις τιμών σημαίνει ότι μέσα σε τρεις εβδομάδες είχαμε σημαντικές μειώσεις. Και στην περίπτωση των παιχνιδιών ο μηχανισμός που έχουμε εφεύρει και που ονομάζεται γενικά ‘καλάθι’ δουλεύει», δήλωσε χαρακτηριστικά τη Μεγάλη Τετάρτη ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, κατά την επίσκεψή του σε καταστήματα παιχνιδιών.

«Το καλάθι των νονών λειτουργεί κυρίως με επώνυμα παιχνίδια», σχολίασε από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης.

Ικανοποιημένη εμφανίζεται και η πλευρά των καταστημάτων παιχνιδιών, με τους επιχειρηματίες να κάνουν λόγο για σημαντική ανταπόκριση των καταναλωτών στο «καλάθι των νονών».

Η επόμενη μέρα

Όπως δήλωνε πρόσφατα στο insider.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών, Ιωάννης Παπαδόπουλος, η αγορά του παιχνιδιού στρέφει ήδη το βλέμμα της στην επόμενη μέρα και δη στην πορεία του κλάδου του τουρισμού, από τον οποίο έχει μεγάλες προσδοκίες.

«Η τουριστική σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει και το παιχνίδι μπορεί να κερδίσει από το τουριστικό ρεύμα», σημείωνε, υποστηρίζοντας πως το πρώτο τρίμηνο του 2023 η αγορά του παιχνιδιού κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Βακάκης: Μη βιώσιμες οι πληθωριστικές πιέσεις - Διανύουμε μήνα του μέλιτος αλλά η αβεβαιότητα είναι μπροστά

Όταν οι κοζανίτικες πίτες συνάντησαν τα φρέσκα σάντουιτς - Τι σηματοδοτεί η επένδυση της Alfa στην Panini

Άνοιξε το πρώτο κατάστημα Jumbo στο Ισραήλ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider