Βακάκης: Μη βιώσιμες οι πληθωριστικές πιέσεις - Διανύουμε μήνα του μέλιτος αλλά η αβεβαιότητα είναι μπροστά

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Βακάκης: Μη βιώσιμες οι πληθωριστικές πιέσεις - Διανύουμε μήνα του μέλιτος αλλά η αβεβαιότητα είναι μπροστά
Τι αποκάλυψε ο Απόστολος Βακάκης στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με αναλυτές και επενδυτές παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του 2022.

«Δεν πουλάω την εταιρεία, δεν πουλάω τα Jumbo», ξεκαθάρισε το μεσημέρι της Μεγάλης Τετάρτης ο επικεφαλής του ομίλου Απόστολος Βακάκης, απαντώντας σε ερώτηση αναλυτή στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το 2022 που δημοσιοποιήθηκαν χθες.

Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη, που δεν έχει μάθει ποτέ να «μασάει» τα λόγια του, «όλοι ξέρουμε ότι η αβεβαιότητα είναι μπροστά μας, απλά τη δεδομένη στιγμή διανύουμε τον μήνα του μέλιτος». «Παραμένω προβληματισμένος για το μέλλον», αποκάλυψε, ενώ παρουσιάζοντας μια σειρά από λόγους που στοιχειοθετούν την ανησυχία του, στάθηκε μεταξύ άλλων στην πολιτική αβεβαιότητα, την έλλειψη προσωπικού, καθώς και στην αδυναμία του καταναλωτή να διασφαλίσει πιστώσεις.

Μη βιώσιμες οι πληθωριστικές πιέσεις

Σε ό,τι αφορά το περιβάλλον που διαμορφώνουν στην τρέχουσα συγκυρία οι πληθωριστικές πιέσεις, ο ίδιος ήταν σαφής: «Η κατάσταση είναι μη βιώσιμη για τους καταναλωτές και για αυτό τον λόγο κάθε μέλος της εφοδιαστικής αλυσίδας θα πρέπει να πράξει ό,τι του αναλογεί» προκειμένου να διευκολυνθεί ο καταναλωτής. Παραδέχθηκε επίσης ότι βρισκόμαστε σε συνθήκες αποπληθωρισμού.

«Κάθε είδους κόστους έγινε υπερβολικό. Στην ενέργεια, τις πρώτες ύλες, το κόστος εργασίας», πρόσθεσε για να συμπληρώσει πως «κάθε ένδειξη ομαλοποίησης της αγοράς πρέπει να γίνεται αντιληπτή από τους καταναλωτές». «Πρέπει να τους σεβόμαστε και αυτό είναι ξεκάθαρο αφού χωρίς καταναλωτές δεν έχει… πάρτι», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βακάκης.

«Υπάρχει η αίσθηση ότι η αγορά αναζητά ευκαιρίες για να ‘διορθώσει’ τον εαυτό της», έσπευσε να επισημάνει.

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα του 2022

Όπως ανακοινώθηκε τη Μεγάλη Τρίτη, το 2022 οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 14,12% σε σχέση με το 2021 και ανήλθαν σε 949,38 εκατ. ευρώ. Το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 55,92% από 55,66% το 2021, τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 336,75 εκατ. ευρώ από 304,99 εκατ. ευρώ το 2021 παρουσιάζοντας αύξηση κατά +10%, ενώ τα καθαρά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 248,60 εκατ. ευρώ, από 216,59 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 14,78%.

Οι προσδοκίες για το 2023

Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη του ομίλου για το 2023, τον Μάρτιο οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 22% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσυνό μήνα και κατά συνέπεια οι πωλήσεις για το πρώτο τρίμηνο του 2023 εμφανίζονται αυξημένες κατά 33%.

Λαμβάνοντας υπόψη το εξαιρετικό ξεκίνημα της χρονιάς, η διοίκηση εκτιμά ότι για το σύνολο του 2023, οι πωλήσεις θα σημειώσουν αύξηση κατά 15% και το μικτό περιθώριο θα μπορούσε να διαμορφωθεί στο 54%. Εάν επιβεβαιωθεί η εκτιμώμενη πρόβλεψη των πωλήσεων, τα κέρδη του ομίλου εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ 270 εκατ. ευρώ και 275 εκατ. ευρώ το 2023.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Παπουτσάνης: Άνοδος 3% στον κύκλο εργασιών για το α' τρίμηνο του 2023

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider