Στα επίπεδα των 92 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα του τομέα Υποδομών και Παραχωρήσεων του ομίλου Metlen στο πρώτο τρίμηνο 2025, έναντι 34 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι, ήτοι, ενισχυμένα κατά 171%.
Να θυμίσουμε ότι στο σύνολο του 2024 ο τομέας κατασκευών – παραχωρήσεων πραγματοποίησε Κύκλο Εργασιών στα 254 εκατ. ευρώ έναντι 125 εκατ. το 2023, δηλαδή ενισχύθηκε με πάνω από 100%. Αναφορικά με τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA), που δεν περιλαμβάνονται στην ενημέρωση για το α’ τρίμηνο 2025, στο σύνολο του 2024 διαμορφώθηκαν σε 50 εκατ. έναντι 18 εκατ. το 2023, σημειώνοντας αύξηση 178%.
Η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου, έχει «χτίσει» ισχυρό χαρτοφυλάκιο έργων με συνολικό ανεκτέλεστο και συμβάσεις υπό υπογραφή ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Στις αρχές του 2025 η ΜΕΤΚΑ έχει αναλάβει ήδη συμβάσεις όπως, μεταξύ άλλων, σιδηροδρομικό έργο στη Θεσσαλία ή την αποκατάσταση των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ, δύο έργα συνολικού ύψους άνω των 195 εκατ. ευρώ.
- Διαβάστε ακόμα - Metlen: Αύξηση 31% στα έσοδα - Ισχυρή χρηματοοικονομική ανάπτυξη, χάρη σε στρατηγικές επενδύσεις
Οι τομείς Υποδομών και Παραχωρήσεων συνεχίζουν να αποδίδουν σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης για κερδοφορία και ανάπτυξη, υπερδιπλασιάζοντας τον κύκλο εργασιών τους στο Α’ Τρίμηνο του 2025 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, με όλα τα έργα να προχωρούν ομαλά και εντός χρονοδιαγράμματος, όπως ανέφερε χτες η εισηγμένη, στο πλαίσιο της δημοσίευσης του Trading Update για το Α’ Τρίμηνο, σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές, όπως αυτές εφαρμόζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, παρουσιάζοντας την επιχειρησιακή της πορεία (συμπεριλαμβανομένης της επιχειρησιακής απόδοσης και του κύκλου εργασιών, χωρίς αναφορά σε λειτουργικά ή καθαρά αποτελέσματα).
«Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και τη στρατηγική της θέση, η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ενισχύει τη θέση της στο πεδίο των υποδομών και συμβάλλει ουσιαστικά στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας», αναφέρει η Metlen για την εν λόγω δραστηριότητα.
Ειδικότερα, αναφορικά με έργα στα οποία ο όμιλος ανακηρύχθηκε ανάδοχος στις αρχές του 2025, τον Ιανουάριο η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ανακηρύχθηκε ανάδοχος για το έργο «Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες ‘’Daniel’’ και ‘’Elias’’». Προϋπολογισμός έργου 134.400.000 ευρώ. Αντικείμενο αυτής της εργολαβίας είναι η εκτέλεση επειγουσών εργασιών αποκατάστασης της Σιδηροδρομικής Γραμμής από την έξοδο του ΣΣ Δομοκού έως την είσοδο του ΣΣ Κραννώνα μετά τις θεομηνίες «DANIEL» και «ELIAS», από τη ΧΘ 288+610 έως ΧΘ 328+600. Συγκεκριμένα, αντικείμενο του έργου αποτελεί η πλήρης αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής της διπλής ΣΓ από τις φθορές που υπέστη κατά τα ακραία καιρικά φαινόμενα του Σεπτεμβρίου 2023, καθώς και η θωράκιση της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής της διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής.
Επίσης, ως γνωστόν, τον Μάρτιο του 2025 η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ανακηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος του έργου «ΣΤΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΤΕΓΑΣΤΡΩΝ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ ΤΟΥ Ο.Α.Κ.Α.». Προϋπολογισμός: 61.355.005,20 ευρώ. Αντικείμενο είναι η αναβάθμιση του Στεγάστρου του Ολυμπιακού Σταδίου καθώς και του (γειτονικού) στεγάστρου του Ποδηλατοδρομίου. Πιο συγκεκριμένα, αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση μελετών και η εκτέλεση εργασιών για την επισκευή των προβληματικών σημείων και την υλοποίηση των απαραίτητων διαδικασιών αποκατάστασης του απαιτούμενου επιπέδου στατικής επάρκειας των μεταλλικών κατασκευών των δύο Εμβληματικών στεγάστρων.