Aύξηση κερδών 3% κατέγραψε η Toyota κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, λόγω των ισχυρών πωλήσεων, καθώς η κρίση στην προσφορά τσιπ σταδιακά εξομαλύνθηκε.
Η Toyota Motor συγκέντρωσε 552,2 δισ. γιεν (4 δισ. δολάρια) σε καθαρά κέρδη, από 533,8 δισ. γιεν (3,9 δισ. δολάρια), σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη. Οι τριμηνιαίες πωλήσεις αυξήθηκαν σχεδόν κατά 20% στα 9,69 τρισ. γιεν (72 δισ. δολάρια).
Για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο, τα κέρδη της κορυφαίας αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας μειώθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση στα 2,45 τρισ. γιεν (18 δισ. δολάρια). Ωστόσο, προβλέπει ότι τα κέρδη θα αυξηθούν κατά 5,2% για το τρέχον οικονομικό έτος στα 2,58 τρισ. γιεν (19 δισ. δολάρια).
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο έχουν πληγεί από την έλλειψη τσιπ και άλλων ανταλλακτικών αυτοκινήτων λόγω των περιορισμών της πανδημίας του κορονοϊού που περιόρισε την παραγωγή σε διάφορες χώρες.
Η Toyota ανακοίνωσε ότι το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών βλάπτει επίσης τα αποτελέσματα της.
Οι πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο αυξήθηκαν σε διεθνείς αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας, των ΗΠΑ, της Ευρώπης και άλλων περιοχών, όπως η Ασία, η Μέση Ανατολή και η Νότια Αμερική.
Η Toyota πούλησε 10,56 εκατομμύρια οχήματα για το οικονομικό έτος έως τον Μάρτιο, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών του ομίλου της όπως η Daihatsu και η Hino, και αναμένει να αυξήσει τα οχήματα σε 11,38 εκατομμύρια οχήματα για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2024.
Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν τις προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά μας, καθώς και τη συνεχή ανθεκτικότητα του κατασκευαστή των υβριδικών μοντέλων Prius, Camry sedan και πολυτελών μοντέλων Lexus.
Η Toyota έχει αναγνωρίσει ότι υστερεί στην ολοένα αυξανόμενη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά σε βασικές αγορές όπως η Κίνα, καθώς και οι ΗΠΑ και η Ευρώπη.
Η Toyota πρωτοστάτησε στα υβριδικά, τα οποία εναλλάσσονται μεταξύ βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα για αποτελεσματική οδήγηση. Προώθησε τα υβριδικά για δεκαετίες ως βιώσιμη πράσινη λύση, και εξακολουθεί να το κάνει. Αλλά επεκτείνει επίσης τις επιλογές χαμηλών εκπομπών με projects σε ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου που τροφοδοτούνται με υδρογόνο που έχουν ήδη κυκλοφορήσει σε διάφορα μοντέλα Toyota στην Ιαπωνία, συμπεριλαμβανομένων λεωφορείων και οχημάτων παράδοσης.
Σε ανακοίνωσή της, η Toyota δήλωσε ότι έχει δεσμευτεί για περαιτέρω ανάπτυξη και θα συνεχίσει να προσφέρει ποικίλες επιλογές σε οικολογικά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων υβριδικών και plug-in, καθώς και ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία για να «βεβαιωθεί ότι θα καλύψει ένα ευρύ φάσμα της παγκόσμιας ζήτησης».
Οι αξιωματούχοι της Toyota, συμπεριλαμβανομένου του νέου προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, Koji Sato, έχουν αναγνωρίσει ότι η εταιρεία πρέπει να κάνει «άλματα» για να προλάβει το «κύμα» των EV.
Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στον Sato για να δουν αν θα ανταποκριθεί στη δουλειά του. Ο Sato αντικατέστησε τον Akio Toyoda, εγγονό του ιδρυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Toyoda παραμένει πρόεδρος της εταιρείας.
O Sato υποσχέθηκε να συνεργαστεί στενά με τον Toyoda για να ανταποκριθεί γρήγορα στις απαιτήσεις της αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε η Toyota να συνεχίσει να αναπτύσσεται.
«Το θεμέλιο για αυτό είναι η ουδετερότητα του άνθρακα», είπε.
Ο Sato τόνισε ότι η Toyota θα παραμείνει επιθετική, λανσάροντας 10 μοντέλα EV στην Κίνα και τις ΗΠΑ έως το 2026. Η Toyota θα εξασφαλίσει σταθερό ανεφοδιασμό μπαταριών για EVs ενισχύοντας την εσωτερική παραγωγή και συνεργαζόμενη στενά με τους εταίρους, είπε ο Sato.