Ισχυρότατη αύξηση κερδών κατέγραψε για τη χρήση του α' οικονομικού τριμήνου η Inditex, η εταιρεία που έχει τα brands των Zara, Pull&Bear και Massimo Dutti.
Η μεγαλύτερη αλυσίδα fast fashion του κόσμου κατέγραψε κέρδη 1,16 δισ. ευρώ για το τρίμηνο που τελείωσε τον Απρίλιο του 2023, αυξημένα κατά 54% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022. Οι αναλυτές που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Refinitiv ανέμεναν κέρδη στα 980 εκατ. ευρώ.
Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας ξεπέρασε τα 100 δισ. ευρώ την περασμένη εβδομάδα, όπως μετέδωσε το Reuters. Η Inditex αντιμετωπίζει προκλήσεις για τη διατήρηση των τιμών της σε ανταγωνιστικά επίπεδα παρά τις πιέσεις που προκαλούν δεδομένα όπως η αύξηση του μέσου μισθού για τους εργαζόμενους της στην Ισπανία κατά 20%.
Οι πωλήσεις εντός των καταστημάτων και στο διαδίκτυο αυξήθηκαν κατά 13% στα 7,6 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο, πιο αργά σε σχέση με τις πρώτες έξι εβδομάδες του οικονομικού έτους 2023.
Ακόμα. η Inditex είχε δηλώσει ότι οι πωλήσεις της μεταξύ 1ης Φεβρουαρίου και 13ης Μαρτίου ήταν αυξημένες κατά 17,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, εξαιρουμένης της δραστηριότητάς της στη Ρωσία.
Μέρος της στρατηγικής της Inditex είναι η διατήρηση υψηλότερων τιμών εκτός της Ευρωζώνης. Σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Μεξικό ή η Σαουδική Αραβία ορισμένα ρούχα είναι έως και 91% ακριβότερα.
Η χαμηλότερη ζήτηση στις ΗΠΑ που προκαλείται από ένα σκληρότερο μακροοικονομικό περιβάλλον που έχει αντισταθμιστεί από πωλήσεις που επηρεάζονται λιγότερο από τις καιρικές συνθήκες στη νότια Ευρώπη.