Cosmote TV vs Nova: Ξεκινά η μάχη για το αθλητικό περιεχόμενο

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Cosmote TV vs Nova: Ξεκινά η μάχη για το αθλητικό περιεχόμενο
Πώς διαμορφώνεται μέχρι στιγμής ο χάρτης των δικαιωμάτων μετάδοσης της Super League στους δύο μεγάλους της συνδρομητικής. Οι ομάδες που φέρεται να έχουν κλείσει και τα χρυσά ονόματα που εκκρεμούν.

Θέση μάχης παίρνουν αυτή την περίοδο Cosmote και Nova με στόχο να διασφαλίσουν τα αθλητικά δικαιώματα μετάδοσης των ομάδων της Super League. Με αρκετά συμβόλαια να έχουν λήξει, με δύο ομάδες που αναμένεται να ανέβουν κατηγορία αλλά και με τους ισχυρούς του ποδοσφαίρου να υπόσχονται υψηλές τηλεθεάσεις, ο ανταγωνισμός φουντώνει. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, και δεδομένων των παχυλών συμβολαίων αλλά και της επικείμενης πλειοδοσίας του Champions League, η μοιρασιά εκτιμάται ότι θα καταλήξει ισοδύναμη, τουλάχιστον αριθμητικά, ακόμα κι αν υπάρξουν εκατέρωθεν μετακινήσεις.

Στα μέχρι τώρα δεδομένα, το γήπεδο της Cosmote TV φαίνεται να έχει κλείσει συμφωνία με Βόλο, Όφη, Παναιτωλικό και Λαμία ενώ συνεχίζεται η αποκλειστική προβολή των εντός έδρας αγώνων του Ολυμπιακού. Να θυμίσουμε ότι οι αγώνες των ερυθρόλευκων πέρασαν ήδη από πέρυσι στο γήπεδο της Cosmote, μετά από χρόνια όπου προβάλλονταν μέσω της πλατφόρμας της Nova, κι αναμένεται να μείνουν εκεί για τρία χρόνια.

Την ίδια στιγμή στο απέναντι στρατόπεδο, αυτό της Νova, έχει διασφαλιστεί η αποκλειστική μετάδοση των εντός έδρας αγώνων του Άρη και του Ατρόμητου, ενώ σε συζητήσεις βρίσκεται η διοίκηση της εταιρείας για τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων του Αστέρα Τρίπολης και ΠΑΣ Γιάννενα.

Ο ανταγωνισμός βέβαια, θα κορυφωθεί το προσεχές διάστημα, δεδομένου ότι τα συμβόλαια, τριών ακόμα ισχυρών που ποδοσφαίρου, έχουν λήξει και επίκειται η επαναδιαπραγμάτευση τους. Ο λόγος για τον Παναθηναϊκό, την ΑΕΚ και τον ΠΑΟΚ, όπου πέρυσι ήταν μοιρασμένοι στις δύο πλατφόρμες.

Σημειωτέον ότι στην προηγούμενη αγωνιστική, στην τηλεοπτική αρένα της Cosmote TV φιλοξενούνταν οι αγώνες 8 εκ των 14 ομάδων της Super League, συγκεκριμένα οι αγώνες του Ολυμπιακού, του Παναθηναϊκού, της ΑΕΚ, του ΟΦΗ, του Βόλου, του Ιωνικού, της Λαμίας και του Παναιτωλικού. Αντίστοιχα από το τηλεοπτικό γήπεδο της Nova προβάλλονταν οι εντός έδρας αγώνες των ΠΑΟΚ, Άρη, Αστέρα Τρίπολης, Ατρόμητου, ΠΑΣ Γιάννενα και Λεβαδειακού.

Ασχέτως του πώς θα καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις, παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι ακόμα κι αν υπάρξουν εκπλήξεις με τους τρεις μεγάλους, η «μοιρασιά» δεν θα διαφέρει και πολύ από πέρυσι. Χάρη μάλιστα στον Πανσερραϊκό και μια ακόμα ομάδα που αναμένεται να ανέβουν κατηγορία φέτος, το σκορ, από 8-6 πέρυσι (8 ομάδες πρόβαλε σε αποκλειστική μετάδοση η Cosmote και 6 η Nova) θα μπορούσε να ισοφαρίσει.

Πώς χωρίζεται η πίτα των συνδρομητών

Σε κάθε περίπτωση όμως ο αγώνας θα είναι εντατικός, δεδομένου ότι το αθλητικό περιεχόμενο θεωρείται για πολλούς συνδρομητές καθοριστικό για την επιλογή πλατφόρμας, ειδικά μετά την εμφάνιση και την αύξηση της συνδρομητικής βάσης των διεθνών πλατφορμών ψυχαγωγίας (Netflix και Disney+). Αν ωστόσο το πρωτάθλημα χωριστεί στα δύο και φέτος, δεν αναμένονται διαφοροποιήσεις στα μερίδια αγοράς.

Σημειωτέον ότι οι συνδρομητές της Cosmote TV, η οποία βρίσκεται στην πρώτη θέση της λίστας της pay tv, από άποψη αριθμού συνδρομητών, το α’ τρίμηνο του 2023 αυξήθηκαν 1,9% σε ετήσια βάση, ενώ παρουσίασαν και αύξηση περίπου 1% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο. Συγκεκριμένα μέσα σε ένα τρίμηνο προστέθηκαν 5.844 συνδρομητές στο Cosmote TV, φτάνοντας από τους 642.687 το δ’ τρίμηνο του 2022, τους 648.531 το α’ τρίμηνο του 2023.

Αντίστοιχα, η ανανέωση της συνδρομητικής πλατφόρμας της Nova, μετά την εξαγορά της από την United αλλά και η ενσωμάτωση της συνδρομητικής βάσης της Wind Vision μετά την συγχώνευση των δύο εταιρειών, είχε ως αποτέλεσμα η Nova να αυξήσει τα μερίδια αγοράς της για πρώτη φορά μετά από καιρό. Συγκεκριμένα βάσει των ανακοινώσεων της πλατφόρμας η συνδρομητική της βάση ξεπέρασε τους 400.000 συνδρομητές την ώρα που η εν γένει συνδρομητική τηλεόραση κατέγραψε την προηγούμενη χρονιά αναιμική ανάπτυξη.

Ελαφρώς ανοδική πορεία παρατηρήθηκε και στους συνδρομητές της Vodafone TV, οι οποίοι ξεπέρασαν το 2022 τις 165.000 χάρη στην ενσωμάτωση του Disney+ στην πλατφόρμα της Vodafone και την προσφορά του σε προνομιακή τιμή.

Σύμφωνα δε με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕΤΤ, η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα, μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης, ανερχόταν στα τέλη Ιουνίου του 2022 - όπου και υπάρχουν τα τελευταία στοιχεία - στις 1,17 εκατομμύριο συνδέσεις, έναντι 1,14 εκατ. στα τέλη του 2021 και 1,11 εκατ. στα τέλη του 2020 παρουσιάζοντας μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης - 3,1% σε εξαμηνιαία βάση (Ιούνιος 2022 / Δεκέμβριος 2021) και 6% σε ετήσια βάση (Ιούνιος 2022 / Ιούνιος 2021). Σε αυτούς δεν περιλαμβάνονται οι συνδρομητές των διεθνών πλατφορμών, όπως Netflix και Disney+.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

COSMOTE TV: Δέκα άγνωστες ιστορίες για την εγκληματικότητα στην Ελλάδα στην ειδική έκδοση της «Μηχανής του Χρόνου»

Αλλάζει το σκηνικό στη συνδρομητική - Οι κινήσεις των μεγάλων παικτών, τα μερίδια και τα νέα δεδομένα

Πάνω από τους στόχους οι συνδρομητές του Disney+ στην Ελλάδα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider