Μετά από ένα μπαράζ εξαγορών που ολοκληρώθηκε με την απόκτηση όλων των διεθνών δραστηριοτήτων της αμερικανικής πρώην ιδιοκτήτριας της Career Builder, η «Καριέρα ΑΕ» που λειτουργεί το γνωστό site αγγελιών εύρεσης εργασίας, kariera.gr έχει τριπλασιάσει τα μεγέθη της. Πλέον, στόχος σύμφωνα με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Θεόφιλο Βασιλειάδη, είναι ο εκ νέου διπλασιασμός της εταιρείας μέσα στην ερχόμενη τριετία και στη συνέχεια το ενδεχόμενο εισαγωγής σε Χρηματιστήριο.
«Είμαστε πλέον ένας διεθνής όμιλος με τα κεντρικά μας να παραμένουν στην Ελλάδα», δηλώνει ο κ. Βασιλειάδης, σημειώνοντας πως τα σχέδια για επέκταση του Kariera Group δεν σταματούν, αν και θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για την ενσωμάτωση των διεθνών brands που εξαγόρασε η εταιρεία από την αμερικανική Career Builder τον περασμένο Μάιο. Στη συμφωνία περιλαμβάνονται 15 sites εύρεσης προσωπικού σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Σουηδία, Ολλανδία, Νορβηγία, Βιετνάμ, Σιγκαπούρη και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Η συμφωνία αυτή ουσιαστικά τριπλασίασε τα μεγέθη του ομίλου, τόσο στο επίπεδο κύκλου εργασιών, όσο και προσωπικού. Σήμερα σε επίπεδο ομίλου, η Kariera μετρά περίπου 300 άτομα προσωπικό και το 2023 αναμένεται να έχει κύκλο εργασιών της τάξης των 30 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκατ. θα προέλθουν από την ελληνική αγορά, ενώ η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) αναμένεται να διαμορφωθεί στα 5 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο της επέκτασής του ο όμιλος σκοπεύει να αυξήσει σύντομα το προσωπικό του στα 500 άτομα με το κέντρο των δραστηριοτήτων να παραμένει στη χώρα μας.
«Ανήκουμε πλέον στις 70-80 μεγαλύτερες εταιρείες διεθνώς στον κλάδο των job boards», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλειάδης σημειώνοντας πως με τις εξαγορές η Kariera απέκτησε πρόσβαση σε νέες αγορές, σημαντικά brands και πελατολόγιο και μια βάση δεδομένων με περίπου 7 εκατομμύρια βιογραφικά.
Στόχος, πλέον είναι να αξιοποιηθεί η τεχνολογική πλατφόρμα που έχει αναπτύξει η Kariera και στα υπόλοιπα sites, αλλά και επεκταθεί στις νέες αγορές του εξωτερικού η παροχή των διευρυμένων υπηρεσιών και συνολικών λύσεων Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού που προσφέρει η εταιρεία, όπως υπηρεσίες Executive Search και Recruiting, εκδηλώσεις με φυσική ή virtual παρουσία όπως οι Ημέρες Καριέρας, παροχή δεδομένων σχετικά με την εργασία, υπηρεσίες Upskilling/Reskilling, δημιουργία communities ταλέντου, Employer Branding, Software Διαχείρισης Προσωπικού κ.ά.
Η νέα εποχή του Kariera
Με αυτή τη διεθνή επέκταση συνεχίζεται το νέο κεφάλαιο για την εταιρεία που άνοιξε τo 2020, όταν o Θεόφιλος Βασιλειάδης, ένας εκ των δύο ιδρυτών του site αγγελιών εύρεσης εργασίας kariera.gr, έκανε το βήμα και αγόρασε πίσω την εταιρεία που είχε πουλήσει στην αμερικανική Career Builder, με την σύμπραξη των αδερφών Αριστοτέλη και Στέφανου Παντελιάδη (METRO ABEE, Optima).
Το 2021 το επενδυτικό σχήμα εξαγόρασε την εταιρεία Human Factor, που παρέχει software διαχείρισης προσωπικού, και το 2022 τη Workathlon που εξειδικεύεται στις ανάγκες των εργοδοτών του τουριστικού κλάδου. Από το 2020, έως σήμερα η Καριέρα Α.Ε. έχει τριπλασιάσει τα έσοδά της στην Ελλάδα και τετραπλασιάσει τον αριθμό απασχολουμένων σε αυτή.
Πέρσι η εταιρεία άλλαξε πλήρως την ιστοσελίδα της αναπτύσσοντας από την αρχή μια καινούργια τεχνολογική πλατφόρμα εύρεσης αλλά και διαχείρισης προσωπικού (HR management), μια επένδυση που ξεπέρασε τα 3 εκατ. ευρώ. Η νέα πλατφόρμα λειτουργεί με τη λογική ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης και παρέχει εκτός από αγγελίες και περιεχόμενο στοχευμένο στα ενδιαφέροντα του κάθε χρήστη.
To νέο σκηνικό στην αγορά εργασίας
H επέκταση της εταιρείας έρχεται σε μια εποχή που η ζήτηση για λύσεις εύρεσης προσωπικού αυξάνεται, λόγω και της απομακρυσμένης εργασίας που άλλαξε το τοπίο διεθνοποιώντας ουσιαστικά τον ανταγωνισμό για ταλέντα, αλλά και των ελλείψεων που παρατηρούνται σε καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Αυτό γίνεται κάθε ημέρα εμφανές τόσο στο εξωτερικό όσο και στη χώρα μας που όπως αναφέρει ο κ. Βασιλειάδης έχει στην πραγματικότητα μηδενική ανεργία, ειδικά στα αστικά κέντρα. «Μπορεί να μην είναι όσο καλοπληρωμένες θα θέλαμε, αλλά υπάρχουν πολλές κενές θέσεις εργασίας. Ο εργαζόμενος έχει περισσότερη δύναμη από ποτέ διότι οι εταιρείες ψάχνουν προσωπικό και δεν βρίσκουν. Αν κάποιος χάσει τη δουλειά, δεν θα δυσκολευτεί να βρει αμέσως κάποια άλλη», ανέφερε χαρακτηριστικά συμπληρώνοντας πως αυτό είναι κάτι το οποίο σπρώχνει τις επιχειρήσεις στο να βελτιώσουν την εικόνα τους ως εργοδότες (σ.σ. το λεγόμενο employer branding) για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές στη προσέλκυση εργαζομένων.