Ξεκίνησε ο πόλεμος Notos Com – Hondos Center

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ξεκίνησε ο πόλεμος Notos Com – Hondos Center

Σκηνικό πολέμου έχει στηθεί μεταξύ των δύο μεγάλων αλυσίδων καλλυντικών της Notos Com και του Hondos Center με φόντο μία αγορά 900 εκατ. ευρώ, που βαίνει συνεχώς μειούμενη λόγω της κρίσης και της πτώσης του διαθέσιμου εισοδήματος των ελλήνων καταναλωτών.

Η Notos Com των αδερφών Παπαέλληνα και τα Hondos Center των αδερφών Χόντου, δύο από τους πρωταγωνιστές της αγοράς καλλυντικών στην χώρα μας διασταυρώνουν τα ξίφη τους, όχι μόνο σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής με στόχο την αύξηση του μεριδίου αγοράς τους, αλλά ενώπιον και της Επιτροπής Ανταγωνισμού, επικαλούμενοι τη σύσταση καρτέλ.

Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις δύο μεγάλες αλυσίδες είναι μεγάλος, αν και οι δύο έχουν δεχτεί μεγάλο πλήγμα στα οικονομικά τους μεγέθη λόγω κρίσης.

Πριν από ένα χρόνο τα Notos Galleries, του Ομίλου Notos Com όπου έκλεισε το πολυκατάστημα του στο εμπορικό κέντρο της Λάρισας.

Είχε προηγηθεί (τον Δεκέμβριο του 2014) το λουκέτο στο πολυκατάστημα Notos Galleries στο εμπορικό κέντρο River West στον Κηφισό.
Το πολυκατάστημα του River West με γυναικεία και ανδρική ένδυση, ήταν από τα μεγαλύτερα του ομίλου καθώς εκτεινόταν στο δεύτερο όροφο σε έκταση 1.600 τετραγωνικών μέτρων και διέθετε δικό του café.

Επίσης ο Όμιλος είχε κλείσει στις αρχές του 2014 και το κατάστημα που διατηρούσε στην Πάτρα, ενώ πλέον η παρουσία του εντός ελληνικών συνόρων έχει περιοριστεί σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Καλαμάτα.

Στο περιορισμό του δικτύου των καταστημάτων της έχει αναγκαστεί να προχωρήσει τα τελευταία χρόνια και η αλυσίδα Hondos Center, ενώ πολλές είναι και οι ενδοοικογενειακές διαμάχες που αντιμετωπίζει.

Αν και στην αρχή τα πέντε αδέρφια (Νίκος, Γιώργος, Κώστας, Γιάννης, Αργύρης) δημιούργησαν ένα από τους πλέον επιτυχημένους Ομίλους της αγοράς, εντούτοις οι γκρίνιες που προέκυψαν ήταν αρκετές για δημιουργηθεί η διχόνοια.

Εκείνος που αποχώρησε από τον Όμιλο Hondοs Center, ήταν ο Γιώργος Χόντος δημιουργώντας την δική του αλυσίδα από το 2004 με την επωνυμία Hondos Palace Πολυκαταστήματα Α.Ε.

Αυτή ήταν η αρχή του τέλους. Τα υπόλοιπα αδέρφια έφτασαν σε σημείο μέχρι και να αποκυρήξουν - τουλάχιστον επαγγελματικά - τον αδερφό τους και μάλιστα με γραπτή ανακοίνωση τους από το 2013.

Στην ανακοίνωση αναφερόταν ότι «τα Hondos Center δεν έχουν την παραμικρή επιχειρηματική ή άλλη σχέση με την εταιρεία Hondos Palace Πολυκαταστήματα Α.Ε, εκτός βέβαια από το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος οργανισμός έχει το δικαίωμα χρήσης του σήματος της αλυσίδας για τα τρία καταστήματα που ελέγχει. Την εν λόγω εταιρεία τη χαρακτηρίζει «ανεξάρτητη και αυτοτελή επιχείρηση, η οποία λειτουργεί με δικό της οικονομικό και εμπορικό κίνδυνο στην αγορά και δεν αφορά στο παραμικρό την εταιρεία Hondos Center».

Η ανακοίνωση κατέληγε πως «η Hondos Palace Πολυκαταστήματα Α.Ε. λειτουργεί υπό νέα διοίκηση ήδη από το 2004 και το μόνο που έχουμε να παρατηρήσουμε είναι ότι η συνεργασία μαζί της ήταν έκτοτε εξαιρετικά δυσχερής έως και ανέφικτη».

Σήμερα ο Γιώργος Χόντος ελέγχει μαζί με την κ. Ελένη Χόντου και τον κ. Στέφανο Κωστούλα τρία καταστήματα (που φέρουν την επωνυμία Hondos Center) σε Ιπποκράτους, Πατησίων και Νέα Ιωνία.

Και τα τρία καταστήματα λειτουργούν υποτυπωδώς, ενώ οι συεργασίες με μεγάλους προμηθευτές έχουν διακοπεί προ πολλού.

Πρόσφατα δε, οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν ότι είναιο απλήρωτοι εδώ και 20 μήνες.

Η υπόθεση του καρτέλ

Η έρευνα για τη σύσταση καρτέλ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκίνησε έπειτα από καταγγελίες της εταιρίας Notos Com Συμμετοχές εναντίον πέντε εταιριών χονδρικής εμπορίας επώνυμων καλλυντικών. Πρόκειται για τις Εstee Lauder Hellas A.E., Π.Ν. Γερολυμάτος ΑΕΒΕ, L’ Oreal Produits de Luxe Hellas Α.Ε., Γρ. Σαράντης ΑΒΕΕ και Parfums Christian Dior Hellas AEBE.

Μάλιστα σε δεύτερη καταγγελία της η Notos Com στράφηκε και κατά των εταιριών λιανικής εμπορίας καλλυντικών υψηλής ποιότητας και τιμής, που λειτουργούν υπό το διακριτικό σήμα «Hondos Center».

Η καταγγελία υποβλήθηκε όταν η Notos Com αποφάσισε να προχωρήσει σε εκπτώσεις 60% σε ορισμένα προϊόντα. Ωστόσο, οι παραπάνω πέντε εταιρείες αντέδρασαν στην προοπτική του 60%, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι δεν δικαιούται η εταιρεία να προχωρήσει σε αυτού του ύψους την έκπτωση.
Όμως όλες μαζί την ίδια ημέρα -την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων- απέσυραν από το Notos Galleries όλες τις αισθητικούς που απασχολούσαν εκεί. Μάλιστα, στην καταγγελία γίνεται λόγος για σύμπραξη των εταιρειών αυτών με μεγάλη εταιρεία λιανικής, η οποία -όπως λέγεται- διέθετε προϊόντα της Notos Com με χαμηλότερα ποσοστά εκπτώσεων σε σχέση με εκείνα που γίνονταν σε άλλες εταιρείες.

Οι εταιρείες φέρεται να υποστήριξαν προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού πως απέσυραν τις αισθητικούς επειδή οι πωλήσεις που πραγματοποιούν τα προϊόντα τους μέσα από το Notos Galleries ήταν χαμηλές και ως εκ τούτου είναι μάλλον ασύμφορο να απασχολούν εκεί προσωπικό.

Στα 900 εκατ. ευρώ ο τζίρος της αγοράς καλλυντικών

Πτωτική είναι η πορεία που ακολουθεί ο κλάδος των καλλυντικών στη χώρα μας.

Πριν από την εποχή της κρίσης ο τζίρος άγγιζε τα 1,5 δις. Ευρώ Ωστόσο, από το 2010 η συγκεκριμένη αγορά είναι πτωτική, εκτιμάται δε ότι οι συνολικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά περίπου 25% την τελευταία τριετία.

Πλέον ο τζίρος διαμορφώνεται στα 900 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτης της ΙCAP, η εγχώρια αγορά καλλυντικών περιλαμβάνει πολλές επιχειρήσεις, οι οποίες διακινούν πληθώρα προϊόντων και εμπορικών σημάτων. Στον κλάδο των καλλυντικών δραστηριοποιείται σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων, τόσο παραγωγικών όσο και εισαγωγικών, η πλειονότητα των οποίων ασχολείται με περισσότερες από μία κατηγορίες καλλυντικών.
Πολλές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται και σε άλλους κλάδους πέραν των καλλυντικών, όπως των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων, των χημικών, των απορρυπαντικών κλπ.

Οι εταιρείες του κλάδου προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη μειωμένη ζήτηση και να «συγκρατήσουν» τις πωλήσεις τους, αναπτύσσουν νέα προϊόντα, με στόχο την κάλυψη εξειδικευμένων αναγκών των καταναλωτών, ενώ παράλληλα «ωθούνται» στην παροχή εκπτώσεων, προσφορών κ.ά.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων είναι έντονος λόγω και της υπερπροσφοράς προϊόντων, κυρίως στο κανάλι της ευρείας διανομής.

Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων διαθέτουν τα προϊόντα τους στο συγκεκριμένο κανάλι, καθώς πολλοί καταναλωτές επιλέγουν τα σούπερ-μάρκετ για την αγορά ορισμένων προϊόντων, λόγω της ευκολίας στην πρόσβαση αλλά και της δυνατότητας επιλογής μεταξύ πολλών εμπορικών σημάτων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider