Βασιλάκος (Κωτσόβολος): Οι εξελίξεις για την πώληση, το ενισχυμένο επενδυτικό πλάνο και η στροφή στις υπηρεσίες

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Βασιλάκος (Κωτσόβολος): Οι εξελίξεις για την πώληση, το ενισχυμένο επενδυτικό πλάνο και η στροφή στις υπηρεσίες
Ο στρατηγικός σχεδιασμός της Κωτσόβολος για το νέο έτος - Τα αποτελέσματα της προηγούμενης χρονιάς και οι εκτιμήσεις για φέτος - Οι εξελίξεις σχετικά με το «πωλητήριο» που έβαλε η Currys

Απρόσκοπτα και σταθερά συνεχίζονται τα επενδυτικά πλάνα και οι επιχειρησιακές λειτουργίες της Κωτσόβολος, παρά το «πωλητήριο» που έχει βάλει η μητρική, Currys, στο ελληνικό «παράρτημά» της. Παρά τις όποιες εξελίξεις μάλιστα, οι οποίες δεν αναμένονται σύντομα, η αλυσίδα προχωρά τον στρατηγικό της σχεδιασμό για την διεύρυνση της omnichannel εμπειρίας και των υπηρεσιών που προσφέρει, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό και την αποτίμησή της.

«Επεκτείνουμε συνεχώς τα όριά μας και αναβαθμίζουμε τις υποδομές μας ώστε να προσφέρουμε μια ολιστική και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στους πελάτες μας. Συνεχίζουμε να παρουσιάζουμε καινοτόμες υπηρεσίες και λύσεις σε όλο το φάσμα του λειτουργικού μας μοντέλου, ενώ παράλληλα, μετασχηματιζόμαστε σε μία σύγχρονη πλατφόρμα. Στόχος μας τα τελευταία χρόνια είναι να είμαστε μια αλυσίδα αξίας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος, κατά την χθεσινή παρουσίαση των οικονομικων αποτελεσμάτων της επιχείρησης.

Οι εξελίξεις για την πώληση

Στο ίδιο πλαίσιο μάλιστα, διευκρίνισε ότι η στρατηγική αναθεώρηση των δραστηριοτήτων της Κωτσόβολος από την μητρική Currys προχωρά κανονικά χωρίς ωστόσο κανείς να μπορεί να γνωρίζει αν θα καταλήξει στην πώληση της εταιρείας ή όχι. «Αυτή την περίοδο έχει ξεκινήσει από την Citigroup η διαδικασία εύρεσης πιθανών ενδιαφερομένων. Όταν αυτή ολοκληρωθεί και εφόσον υπάρξουν ενδιαφερόμενοι, θα ακολουθήσει η επόμενη φάση της διαδικασίας κατά την οποία θα τους παρασχεθούν αναλυτικά στοιχεία για την πορεία και επιχειρησιακή λειτουργία της επιχείρησης. Στο τρίτο στάδιο, θα προχωρήσει το due diligence - εγχείρημα το οποίο χαρακτήρισε «δύσκολο» δεδομένου ότι ο Κωτσόβολος δεν αποτελεί έναν παραδοσιακό retailer ηλεκτρικών κι ηλεκτρονικών συσκευών αλλά μια αλυσίδα αξίας - και κατόπιν αυτού, αν και εφόσον οι δύο πλευρές καταλήξουν σε συμφωνία, θα ξεκινήσει η διαδικασία της πώλησης» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκος επισημαίνοντας ότι αυστηρό χρονοδιάγραμμα για κάθε μια από τις προαναφερθείσες διαδικασίες δεν υπάρχει, αλλά σίγουρα δεν μιλάμε για μια πώληση που μπορεί να ολοκληρωθεί γρήγορα, ή είναι σίγουρο ότι θα προχωρήσει.

Να θυμίσουμε ότι στο ίδιο μήκος κύματος και αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά κινήθηκε και ο Alex Baldock, Group Chief Executive Officer της Currys κατά την χθεσινή ενημέρωση των αναλυτών. «Στο πλαίσιο της εξυγίανσης της Currys, ήμασταν υποχρεωμένοι να εξετάσουμε όλες τις πιθανές δράσεις για τις δραστηριότητες μας τόσο στην Αγγλία, όσο και στην Σκανδιναβία και την Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο και δεδομένου ότι η Κωτσόβολος είναι μια υγιής επιχείρηση και η Ελλάδα μια υγιής οικονομία, με σταθερή πλέον κυβέρνηση, θέλαμε να διερευνήσουμε όλες τις προοπτικές. Σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι η ελληνική επιχείρηση δεν έχει ιδιαίτερες συνέργειες με τον υπόλοιπο Όμιλο» ανέφερε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι «δεν υπάρχει καμία βιασύνη από πλευράς της Currys» και πως «αν δεν πετύχουμε καλή τιμή δεν θα πουλήσουμε. Θα ήμασταν εξίσου χαρούμενοι κι αν κρατούσαμε την Κωτσόβολος».

Επενδύσεις 19,4 εκατ. ευρώ σε τρεις πυλώνες

Σε κάθε περίπτωση όμως και μέχρι να υπάρξουν ουσιαστικές εξελίξεις, η λειτουργία της επιχείρησης προχωρά κανονικά, το ίδιο και το επενδυτικό της πλάνο, που φέτος είναι ενισχυμένο σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, φτάνοντας τα 19,4 εκατ. ευρώ (σ.σ. η Κωτσόβολος τα τελευταία χρόνια προχωρά σε επενδύσεις ύψους 10-13 εκατ. ευρώ ετησίως). Όπως διευκρίνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος το νέο επενδυτικό πλάνο της εταιρείας θα κατευθυνθεί σε τρία κανάλια, στο δίκτυο των καταστημάτων, στην εφοδιαστική αλυσίδα και στα τεχνολογικά συστήματα της Κωτσόβολος.

Στην περίπτωση των καταστημάτων θα κατευθυνθούν 4,9 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 3 νέων καταστημάτων (Ρέθυμνο, Ζάκυνθο, Ορεστιάδα) για την μετεγκατάσταση του καταστήματος Κωτσόβολος στην Αλεξανδρούπολη και για ανακαινίσεις ακόμα πέντε φυσικών σημείων εξυπηρέτησης (Τούμπα, Ευκαρπία, Mall, Άργος, Πύργος). Παράλληλα θα προχωρήσουν και τα έργα βελτίωσης υποδομών και προσβασιμότητας που έχουν ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια.

Σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας θα δαπανηθεί 1 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση των αυτοματισμών της παλιάς αποθήκης και ακόμα 9,4 εκατ. ευρώ για το μεγάλο logistic center 56.000 τ.μ. που κατασκευάζει η εταιρεία στο Θριάσιο Πεδίο, ώστε να εξοπλιστεί με τεχνολογίες αιχμής, όπως ρομποτικούς αυτοματισμούς, drones για τις απογραφές κ.ά.

Τέλος στην περίπτωση των τεχνολογικών υποδομών, οι επενδύσεις ύψους 4,1 εκατ. ευρώ που δρομολογούνται, θα αναβαθμίσουν την εμπορική πλατφόρμα της επιχείρησης, θα αναπτύξουν μια νέα πλατφόρμα δανεισμού ενώ θα ενισχύσουν και τα λοιπά τεχνολογικά συστήματα που χρησιμοποιεί η Κωτσόβολος για την εξυπηρέτηση πελατών (πλατφόρμα μάρκετινγκ και δεδομένων πωλήσεων, SAP, EWM & TMS).

Σημειωτέον ότι η εταιρεία προχώρησε πέρυσι σε επενδύσεις ύψους 13,4 εκατ. ευρώ, οι οποίες κατευθύνθηκαν και πάλι στο δίκτυο των καταστημάτων (6,5 εκατ. ευρώ) στην εφοδιαστική αλυσίδα (1,7 εκατ. ευρώ ) και στην τεχνολογία (5,2 εκατ. ευρώ).

Στόχος το 30% του τζίρου να προκύπτει από υπηρεσίες

Στα σχέδιά της για την συνέχεια περιλαμβάνονται, όπως διευκρινίστηκε χθες και η ενίσχυση των προσφερόμενων υπηρεσιών, οι οποίες έχουν καταστήσει την Κωτσόβολος «το φωτεινό παράδειγμα» του Ομίλου και πολλά περισσότερα από έναν απλό retailer. Σημειωτέον ότι η στροφή της εταιρείας στις υπηρεσίες ενισχύθηκε εν μέσω πανδημίας και πλέον προσφέρει πληθώρα λύσεων σε ελληνικά νοικοκυριά κι επιχειρήσεις.

Στην γκάμα των υπηρεσιών της Κωτσόβολος περιλαμβάνονται σήμερα η ενιαία πλατφόρμα διαχείρισης διαφημιστικού χώρου OnLine & Ιn-store (Retail Media), οι υπηρεσίες last mile σε τρίτες εταιρείες - η εταιρεία συνεργάζεται ήδη με Vodafone, Zackret Stores και Max Stores - μέσω του δικτύου των καταστημάτων της και του εκτεταμένου δικτύου διανομής, η συμμετοχή της στο market place της Wolt ώστε να παραδίδει εντός 60 λεπτών μικρές ηλεκτρικές κι ηλεκτρονικές συσκευές, και η υπηρεσία «Κωτσόβολος στο Σπίτι», όπου ειδικοί επισκέπτονται τον χώρο του πελάτη για να διερευνήσουν τις ανάγκες του και να ολοκληρωθεί με τον τρόπο αυτό η διαδικασία της πώλησης.

Οι νέοι τομείς δραστηριοποίησής της δε, περιλαμβάνουν φωτοβολταϊκά, ηλιακούς θερμοσίφωνες και αντλίες θερμότητας ή ακόμα και έπιπλα κουζίνας ή υπνοδωματίου, όπου και πάλι οι ειδικοί της Κωτσόβολος θα αναλαμβάνουν την μελέτη, τον σχεδιασμό, την πώληση και την εγκατάσταση των προαναφερθέντων. Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες αφορούν μεμονωμένους καταναλωτές ή και μικρές επιχειρήσεις και στόχος είναι μελλοντικά το 30% του τζίρου της Κωτσόβολος και ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους, να προκύπτει από υπηρεσίες».

Οι πληθωριστικές πιέσεις έκαναν δύσκολη την προηγούμενη χρονιά

Όσο για τα οικονομικά της αποτελέσματα, ο τζίρος της τη χρονιά που μας πέρασε (σ.σ. το οικονομικό έτος για την Κωτσόβολος έκλεισε στις 30 Απριλίου) έφτασε τα 733 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 12.1%, σε σχέση με το οικονομικό έτος 2021-2022.

Tα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα €48.6 εκατ., από €51.7 εκατ. το προηγούμενο έτος ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν στα €20.7 εκατ., από €25.2 εκατ. το 2021-2022, παρουσιάζοντας μείωση, λόγω των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων σε όλες–ανεξαιρέτως - τις γραμμές κόστους, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης στο κόστος πωληθέντων. «Η προηγούμενη χρονιά ήταν μια δύσκολη χρονιά. Πιεστήκαμε από παντού και ήταν αδύνατο να μεταφέρουμε την αύξηση του κόστους στις αγορές. Οι αυξήσεις επηρέασαν όλες τις γραμμές κόστους, μόνο για το ρεύμα απαιτήθηκαν 5 εκατ. επιπλέον από αυτά που είχαμε προϋπολογίσει, αντιστοίχως αυξήθηκε η τιμή των καυσίμων, το μισθολογικό κόστος, τα ενοίκια των καταστημάτων μας κ.ό.κ. Αποτέλεσμα των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων ήταν το πρώτο εξάμηνο τα κέρδη να φτάσουν μόλις το 1 εκατ. ευρώ. Χάρη βέβαια σε προγράμματα όπως το εξοικονομώ, στο πλαφόν των ενοικίων, αλλά και στην εμπειρία μας από την περίοδο της κρίσης στο να διαχειριζόμαστε το κόστος το επόμενο εξάμηνο έκλεισε με κέρδη 20 εκατ. ευρώ» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκος.

Όσο για τις προβλέψεις του για την νέα χρονιά, ο ίδιος επεσήμανε ότι οι αποπληθωριστικές πιέσεις και η μείωση του κόστους των μεταφορικών έχει αρχίσει να γίνεται αισθητή, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει και σε κάποια πτώση τιμών. Ακόμα κι αν δεν συμβεί άμεσα αυτό βέβαια, ο ίδιος εκτιμά ότι για την επόμενη πενταετία υπάρχει περιθώριο αύξησης του κύκλου εργασιών τόσο της Κωτσόβολος όσο και της ίδιας της αγοράς ηλεκτρικών κι ηλεκτρονικών συσκευών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Currys για Κωτσόβολο: Αν δεν πιάσουμε καλή τιμή δεν θα πουλήσουμε

«Παράδοση με ραντεβού»: Μία πρωτοποριακή υπηρεσία από την Κωτσόβολος

Στην πρίζα η αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών - Τα σενάρια για την Κωτσόβολος και οι εξελίξεις

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider