Πρόσθετους και εξελιγμένους μηχανισμούς για τον έλεγχο και την επιβεβαίωση των online συναλλαγών των πελατών τους, βάζουν οι τράπεζες, καθώς οι απατεώνες του Διαδικτύου εμπλουτίζουν συνεχώς τα «δολώματα» για ανυποψίαστα θύματα. Η περαιτέρω θωράκιση των online συναλλαγών θα γίνει με πρόσθετους μηχανισμούς ταυτοποίησης σε επιλεγμένες συναλλαγές μέσω e-Βanking, καθώς και σε συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου (e-Commerce) με χρήση κάρτας.
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ασπίδας προστασίας των ηλεκτρονικών συναλλαγών, η Eurobank ενημέρωσε τους πελάτες της από την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ χθες και η Alpha Bank προχώρησε σε ενημέρωση των πελατών της για την έναρξη των ενισχυμένων μέτρων προστασίας τον Σεπτέμβριο.
Η Eurobank ενημέρωσε τους πελάτες της ότι ο πρόσθετος μηχανισμός προστασίας θα ενεργοποιηθεί μετά τη διαδικασία ισχυρής ταυτοποίησης, με push notification από το Eurobank Mobile App ή με μοναδικό Κωδικό μίας Χρήσης (OTP), που λαμβάνουν οι πελάτες για τις online συναλλαγές τους. Πέραν αυτού, εάν μία συναλλαγή ή ενέργεια που πραγματοποίησε ο πελάτης μέσα από το e-Banking ή το Eurobank Mobile App εντοπιστεί ως ύποπτη ή ασυνήθιστη, θα χρειαστεί να την επιβεβαιώσει με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
- Τηλεφωνική κλήση
Ο πελάτης θα λάβει τηλεφωνική κλήση στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει στην Eurobank από τον αριθμό 2109555750. Θα ακούσει φωνητικό μήνυμα με τα στοιχεία της συναλλαγής που πρόκειται να εκτελέσει. Θα ακούσει τις οδηγίες για να επιβεβαιώσει ή να απορρίψει τη συναλλαγή, πληκτρολογώντας στο κινητό του τον αντίστοιχο αριθμό.
- Αποστολή κωδικού μιας χρήσης
Ο πελάτης θα λάβει μήνυμα Viber ή SMS στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει στην Eurobank, με τα στοιχεία της συναλλαγής του και έναν επιπλέον εξαψήφιο Κωδικό μίας Χρήσης (OTP), για να την επιβεβαιώσει.
- Μέσα από σύνδεσμο που αποστέλλεται με SMS
Θα εμφανιστεί στο κινητό του πελάτη ενημέρωση που θα του ζητά, μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα:
Να μεταβεί στα SMS του κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει στην Eurobank.
Να επιλέξει τον σύνδεσμο που έχει αποσταλεί με SMS από τον αποστολέα Eurobank.
Να ελέγξει προσεκτικά και να επιβεβαιώσει τα στοιχεία της συναλλαγής που πρόκειται να πραγματοποιηθεί.
Να εγκρίνει ή να απορρίψει τη συναλλαγή.
Η Τράπεζα καλεί τους πελάτες της, σε περίπτωση που δεν πραγματοποίησαν οι ίδιοι τη συναλλαγή ή πιστεύουν ότι έχουν πέσει θύμα εξαπάτησης, να επικοινωνούν άμεσα με το 2109555000.
Η Alpha Bank, από την πλευρά της, έστειλε χθες ενημέρωση στην πελατεία της ότι τον Σεπτέμβριο 2023 ενεργοποιεί πρόσθετους μηχανισμούς για την ταυτοποίηση σε επιλεγμένες συναλλαγές που οι πελάτες κάνουν μέσα από το e-Banking ή με την κάρτα τους σε ηλεκτρονικά καταστήματα.
Οι νέοι μηχανισμοί λειτουργούν επιπλέον των μηχανισμών που ήδη εφαρμόζει η Τράπεζα για την ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη, σε συναλλαγές με e-Banking ή συναλλαγές με κάρτες σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ για τις υπηρεσίες πληρωμών (PSD2).
Για συναλλαγές μέσα από το e-Banking, η Alpha Bank ενημερώνει τους πελάτες της ότι ενδέχεται να τους ζητήσει πρόσθετη ταυτοποίηση για τις συναλλαγές που κάνουν μέσα από το myAlpha Web και το myAlpha Mobile. Στο πλαίσιο αυτό, ο πελάτης θα πρέπει να συμπληρώσει τον επιπρόσθετο εξαψήφιο κωδικό επιβεβαίωσης που θα του στείλει η Τράπεζα με SMS ή email.
Για συναλλαγές με την κάρτα σε ηλεκτρονικά καταστήματα (e-Commerce), η Alpha Bank ενημερώνει ότι ενδέχεται να ζητήσει από τον πελάτη να κάνει επιπλέον ταυτοποίηση με 1 από τους 2 τρόπους:
- Τηλεφωνική επιβεβαίωση της συναλλαγής
- Καταχώρηση 2 από τα 4 ψηφία του PIN της κάρτας με την οποία γίνεται η συναλλαγή.
Η Alpha Bank τονίζει στους πελάτες της ότι δεν πρέπει να αποκαλύπτουν ποτέ εμπιστευτικά δεδομένα τους.
«Δεν θα σας ζητήσουμε ποτέ να αποκαλύψετε εμπιστευτικά δεδομένα σας, όπως:
Ολόκληρο το 4ψήφιο PIN της κάρτας σας
Κωδικούς πρόσβασης (username και password) του e-Banking ή άλλης ηλεκτρονικής υπηρεσίας μας
Μην ακολουθείτε links που δεν γνωρίζετε
Μην ακολουθείτε συνδέσμους (links) που λάβατε χωρίς δική σας πρωτοβουλία και μην εισάγετε τους κωδικούς σας, ακόμα και αν σας το ζητάνε», αναφέρει χαρακτηριστικά η Alpha Bank στην ενημέρωση της πελατείας της.