Συνέχιση της ραγδαίας ανάπτυξης των τελευταίων ετών αναμένουν και φέτος οι επιχειρήσεις τεχνολογίας στη χώρα μας, σχεδιάζοντας μάλιστα επιπλέον προσλήψεις προσωπικού. Το πρόβλημα είναι ότι δυσκολεύονται να βρουν εργαζομένους ή ακόμη και να διατηρήσουν αυτούς που ήδη έχουν.
Σύμφωνα με την έρευνα HR Trends της Randstad για το 2023 το 73% των εταιρειών του κλάδου της τεχνολογίας αναμένει ότι ο όγκος των πωλήσεών τους θα αυξηθεί το 2023. Πρόκειται για υψηλότερο ποσοστό σε σχέση με την έρευνα για όλους τους κλάδους, όπου στο σύνολο των επιχειρήσεων το 62% αναμένει αύξηση του όγκου πωλήσεων.
Περισσότερα από τα δύο τρίτα των εταιρειών τεχνολογίας (69%) σχεδιάζουν να προσλάβουν νέους εργαζόμενους μέχρι το τέλος του 2023 (όταν το αντίστοιχο ποσοστό για το σύνολο των επιχειρήσεων όλων των κλάδων να είναι 54%. Το 23% να μην προβλέπει ή σχεδιάζει αλλαγή στον αριθμό των εργαζομένων του και μόλις το 3% των εταιρειών να αναμένει μείωση του αριθμού του ανθρώπινου δυναμικού του.
Παρά την πρόθεσή τους να διατηρήσουν ή να αυξήσουν τον αριθμό των εργαζομένων τους, η συντριπτική πλειοψηφία αξιολογεί (96%) ως βασικό εμπόδιο την εύρεση των κατάλληλων εργαζομένων. Η προσέλκυση ταλέντων είναι αυτή τη στιγμή η πιο σημαντική πρόκληση για τις εταιρείες τεχνολογίας σε ό,τι αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, σύμφωνα με το 82% των συμμετεχόντων στην έρευνα. Το 71% δυσκολεύεται να διατηρήσει τα πιο αποδοτικά στελέχη και να αναπτύξει ταλαντούχους ηγέτες. Στον αντίποδα, μόλις το 1% δηλώνει ως πρόκληση τη διαχείριση πιθανών μαζικών απολύσεων.
Σύμφωνα με το 78% το βασικό εμπόδιο που αντιμετωπίζουν κατά τη διαδικασία στελέχωσης είναι «οι μη ρεαλιστικές προσδοκίες» των υποψήφιων εργαζομένων. Ακολουθούν αλλά με μεγάλη διαφορά η έλλειψη συγκεκριμένων δεξιοτήτων (48%) και η «μηδενική ή περιορισμένη εργασιακή εμπειρία στον κλάδο» (44%).
Σεμινάρια, αυξήσεις και τηλεργασία
Στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν και να προσελκύσουν ταλέντα, οι επιχειρήσεις στον κλάδο της τεχνολογίας και της πληροφορικής προσφέρουν διαφορετικές παροχές στο ανθρώπινο δυναμικό τους, εστιάζοντας στη δυνατότητα εκπαίδευσης, τη δυνατότητα εργασίας από το σπίτι και το ευέλικτο πρόγραμμα εργασίας, ενώ αναφορικά με τις οικονομικές παροχές επιλέγουν τα μπόνους απόδοσης, το κινητό τηλέφωνο και τα επισιτιστικά κουπόνια.
Ως μέρος της στρατηγικής τους για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της προσέλκυσης, διατήρησης και ανάπτυξης ταλέντων, οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα, παρέχουν στους εργαζομένους τους προγράμματα εκπαίδευσης (68%), προχωρούν στη βελτίωση των οικονομικών αποδοχών (57%) και παρέχουν δυνατότητες υβριδικής ή απομακρυσμένης εργασίας (48%), με στόχο τη διατήρηση των υπαρχόντων ταλέντων και την ενδυνάμωση της ελκυστικότητάς τους ως εργοδότες.
Οι ελληνικές επιχειρήσεις καταγράφουν τη σαφή πρόθεσή τους να παρέχουν περισσότερο ελκυστικές οικονομικές αποδοχές, με το 86% των επιχειρήσεων να σχεδιάζει την αύξηση των μισθολογικών επιπέδων των εργαζομένων του (75% για το σύνολο των επιχειρήσεων όλων των κλάδων), με το 6% των εταιρειών να προτίθεται να προσφέρει αυξήσεις κατά τουλάχιστον 16% και το σύνολο των επιχειρήσεων να διατηρεί τουλάχιστον τα σημερινά μισθολογικά επίπεδα των εργαζομένων του.
Με τους εργαζόμενους στον κλάδο της τεχνολογίας να καταγράφουν μια σημαντική κινητικότητα, το 77% των εργαζομένων αποφασίζει να εγκαταλείψει την τρέχουσα θέση εργασίας του, για να λάβει πιο υψηλές αποδοχές ή καλύτερη συνθήκη εργασίας, με το 58% των εργαζομένων να αναζητά περισσότερες ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη σε άλλη εταιρεία και μόλις το 14% να θεωρεί ότι το ευέλικτο ωράριο εργασίας αποτελεί κεντρικό παράγοντα για την απόφαση αλλαγής εργασίας.