Η SkyFive δημοσίευσε σήμερα κατά τη διάρκεια του World Aviation Festival που πραγματοποιείται στη Λισαβόνα, τα αποτελέσματα μιας έρευνας χρηστών για τις υπηρεσίες Wi-Fi εν πτήσει, που προσφέρουν 12 ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες και οι οποίες αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% των εγκατεστημένων συστημάτων συνδεσιμότητας εν πτήσει, στον στόλο των αεροσκαφών παρόμοιου τύπου (single-aisle).
Στόχος της έρευνας ήταν 1ον η συγκριτική αξιολόγηση των υπηρεσιών Wi-Fi εν πτήσει στην ευρωπαϊκή αγορά, 2ον η διερεύνηση των βέλτιστων πρακτικών των αεροπορικών εταιρειών στο συγκεκριμένο τομέα και 3ον η ανάπτυξη μιας ενιαίας μεθοδολογίας αξιολόγησης αυτών των υπηρεσιών που να μην περιορίζεται απλά και μόνο στον «παραδοσιακό» έλεγχο ταχύτητας. Με μόλις το 30% των αεροσκαφών να παρέχουν σήμερα δυνατότητα σύνδεσης σε Wi-Fi, η διείσδυση της συγκεκριμένης υπηρεσίας στην Ευρώπη υστερεί σημαντικά σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες, με τη χαμηλότερη διάρκεια πτήσεων, τα μικρότερα έσοδα από τη χρήση υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και τον μεγάλο αριθμό εταιρειών χαμηλού κόστους να αποτελούν τις βασικότερες αιτίες.
Από τις 12 αεροπορικές εταιρείες που επιλέχθηκαν για τις δοκιμές, οι τέσσερις (4) ήταν εξοπλισμένες με Ka band SatCom, Air-to-Ground (που διατίθεται στην Ευρωπαϊκή αγορά με την επωνυμία European Aviation Network) και Ku-band SatCom, αντίστοιχα. Η εμπειρία των επιβατών αξιολογήθηκε ως προς τη δυνατότητα εντοπισμού υπηρεσιών, τις επιλογές αγοράς και πληρωμής, τη διαδικασία και το χρόνο σύνδεσης στο διαδίκτυο και την ποιότητα διαφόρων εφαρμογών. Επιπλέον, καταγράφηκαν διάφορες τεχνικές παράμετροι με αυτοματοποιημένο τρόπο, όπως η καθυστέρηση, η ταχύτητα των downlink και uplink, καθώς και ο αριθμός των συνδεδεμένων συσκευών. Ορισμένες πτήσεις παρήγαγαν 10 Gigabyte δεδομένων δοκιμής.
Οι υπηρεσίες διέφεραν σημαντικά ως προς τις ιδιότητες και τις τιμές, με τα χαμηλότερα και τα υψηλότερα αποτελέσματα συχνά να έχουν δεκαπλάσια διαφορά μεταξύ τους, όπως απεικονίζεται και στον παρακάτω πίνακα:
Με βάση τον πίνακα βαθμολογίας, η AEGEAN, η κορυφαία ελληνική αεροπορική εταιρεία, αναδείχτηκε πρώτη, συγκεντρώνοντας 74% της ανώτατης εφικτής βαθμολογίας. Η AEGEAN προβάλλει και προωθεί με συνέπεια την υπηρεσία της, διευκολύνει την πρόσβαση σε αυτή και προσφέρει δωρεάν και freemium επιλογές, εκτός από τα προγράμματα επί πληρωμής σε λογικές τιμές (και μια εντελώς δωρεάν υπηρεσία σε πτήσεις εσωτερικού) που διαθέτει. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, όλες οι εφαρμογές λειτούργησαν άψογα, δεν παρατηρήθηκε σημαντική καθυστέρηση , με σταθερή παρεχόμενη ταχύτητα σύνδεσης στα 10 Mbps και προς τις δύο κατευθύνσεις. Οι επιβάτες μέσα από την ενεργή χρήση της υπηρεσίας, φαίνεται να επιβραβεύουν την αεροπορική εταιρεία.
«Είμαστε πραγματικά περήφανοι για τη διάκρισή της υπηρεσίας Wi-Fi on board που προσφέρει η εταιρεία μας. Στην AEGEAN, πιστεύουμε ότι η συνδεσιμότητα δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο στο έδαφος και επιδίωξη μας αποτελεί να διασφαλίσουμε ότι κάθε επιβάτης απολαμβάνει εύκολη και αδιάληπτη πρόσβαση στο internet, ενώ πετά μαζί μας. Παραμένουμε πιστοί στη δέσμευσή μας για διαρκή βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας και τη μείωση του ψηφιακού χάσματος, ακόμα και στα 30.000 πόδια», δήλωσε η Σάντυ Κουτσογιάννη, Head of Airport & Inflight Experience στην AEGEAN.
«Με αυτά τα νέα αποτελέσματα, οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν τώρα να αξιολογήσουν, εάν οι υπάρχουσες υπηρεσίες internet εν πτήσει ανταποκρίνονται στους στόχους που θέτουν, όπως η υιοθέτηση ψηφιακών υπηρεσιών και εργαλείων, η δημιουργία πρόσθετων εσόδων ή η παροχή εμπειρίας καμπίνας υψηλών προδιαγραφών, καθώς και πώς συγκρίνονται με τους καλύτερους της κατηγορίας τους», δήλωσε ο Dirk Lindemeier, Chief Commercial Officer της SkyFive.
Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να απευθυνθούν στη SkyFive και στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] για μια λεπτομερή παρουσίαση των αποτελεσμάτων. Στο εξής, η SkyFive θα επεκτείνει αυτή την έρευνα αξιολόγησης υπηρεσιών και σε άλλες αγορές, ενώ θα προσθέσει και τη «χωρητικότητα του συστήματος» ως μια νέα παράμετρο, για να εξάγει συμπεράσματα αναφορικά με την απόδοση των υπηρεσιών στην περίπτωση που τις χρησιμοποιούσαν σε τακτική βάση, 100 και πλέον άτομα.