Η General Motor επιστρέφει στην Ευρώπη με το σήμα της Cadillac, κάνοντας μια νέα προσπάθεια να ανταγωνιστεί σε μια αγορά όπου έχασε χρήματα εδώ και δεκαετίες.
Η GM δέχεται παραγγελίες από την Ελβετία για το ηλεκτρικό SUV Cadillac Lyriq, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το πρώτο εξάμηνο του 2024, όπως ανακοίνωσε η αυτοκινητοβιομηχανία. Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, η premium μάρκα σχεδιάζει να φέρει τα ηλεκτρικά της μοντέλα στη Σουηδία, τη Γαλλία και σε τρεις επιπλέον ευρωπαϊκές χώρες.
Σύμφωνα με το Bloomberg, ο αμερικανικός κατασκευαστής οχημάτων ρίχνει στην Ευρώπη - μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα - μια άλλη «ματιά», καθώς ο πληθωρισμός και οι αβέβαιες οικονομικές προοπτικές ρίχνουν τη σκιά τους. Η Volkswagen περιόρισε την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στη Γερμανία, επικαλούμενη την επιβράδυνση της ζήτησης. Ταυτόχρονα, οι κινεζικές μάρκες προωθούνται στην Ευρώπη με μια σειρά ηλεκτρικών μοντέλων, ανυπόμονες να αρπάξουν μερίδιο αγοράς.
Η GM έχει διατηρήσει πολύ χαμηλό προφίλ στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, εισάγοντας μόνο μικρό αριθμό οχημάτων. Το 2017, η εταιρεία πούλησε τις Opel και Vauxhall που είχε στην κατοχή της, στη σημερινή Stellantis NV, μετά από δύο δεκαετίες οδυνηρών απωλειών.
Το πρώτο νέο μοντέλο της GM για την Ευρώπη είναι το Lyriq, ένα μεσαίας κατηγορίας SUV, που χρησιμοποιεί την μπαταρία Ultium της General Motor, με εκτιμώμενη αυτονομία 530 χιλιομέτρων (329 μίλια) με πλήρη φόρτιση. Με τιμή εκκίνησης περίπου 82.000 ελβετικά φράγκα (89.705 δολάρια), το μοντέλο κοστίζει περίπου το ίδιο με τα premium ηλεκτρικά SUV από ευρωπαϊκές μάρκες όπως το iX3 της BMW AG και το Q8 e-tron της Audi.
Η GM σχεδιάζει να πουλήσει τις ηλεκτρικές της Cadillac απευθείας στους Ευρωπαίους καταναλωτές, μέσω των ιστοσελίδων της εταιρείας και των καταστημάτων της, συμπεριλαμβανομένου ενός στο κέντρο της Ζυρίχης. Τα μοντέλα θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της Cadillac στο Spring Hill του Τενεσί - ένα εργοστάσιο που δεν έχει επηρεαστεί ακόμη από τις απεργίες των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που έχουν κλείσει εργοστάσια της GM σε άλλες περιοχές των ΗΠΑ.
Η Cadillac σχεδιάζει να προσφέρει μια μεγάλη γκάμα πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Οι παραδόσεις του Lyriq, που ξεκίνησαν στις ΗΠΑ πέρυσι, έχουν αρχίσει να αυξάνονται μετά από τα προβλήματα με τη διαθεσιμότητα της μπαταρίας και το λογισμικό του οχήματος. Το τρίτο τρίμηνο, η Cadillac πούλησε 3.018 Lyriq EVs, υπερδιπλασιάζοντας τις αποστολές σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Πέρυσι, το Bloomberg ανέφερε ότι η GM σκέφτεται να επιστρέψει στην Ευρώπη πουλώντας εκεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, για να αποφύγει τους αυστηρούς κανονισμούς των εκπομπών ρύπων των κινητήρων καύσης.