Κορρές: Το πλάνο επέκτασης σε Ελλάδα και ξένες αγορές – ΗΠΑ και Κίνα «έπληξαν» τις πωλήσεις

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Κορρές: Το πλάνο επέκτασης σε Ελλάδα και ξένες αγορές – ΗΠΑ και Κίνα «έπληξαν» τις πωλήσεις
Ποια είναι η στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας Κορρές στην ελληνική αγορά και τις κυριότερες διεθνείς αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται. Οι στόχοι του 2023 και οι «πληγές» του 2022 που προήλθαν από ΗΠΑ και Κίνα. Τι έδειξαν οι οικονομικές καταστάσεις.

Στην περαιτέρω ανάπτυξη των στρατηγικών της αγορών όπως η Ελλάδα, οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Αγγλία και η Γαλλία, καθώς και στην ενίσχυση των εξαγωγών σε Ασία, Αυστραλία και σε άλλες χώρες της Ευρώπης επικεντρώνεται η στρατηγική της Κορρές για το τρέχον έτος, διεκδικώντας ακόμη μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στον κλάδο παραγωγής, διανομής και εμπορίας καλλυντικών και φαρμακευτικών ειδών.

Ειδικότερα:

• Στην Ελλάδα η εταιρεία κινείται προς την κατεύθυνση σταδιακά να φτάσει τα προ πανδημίας επίπεδα, μέσω αναδιάρθρωσης της ομάδας, της ψηφιακής εστίασης και της εισαγωγής νέων καναλιών.

• Στη Βόρεια Αμερική, προχωράει μέσω της ανάπτυξης των πωλήσεων στην εταιρεία KORRES USA Ltd η οποία ενισχύει το brand με νέα στρατηγικά προϊόντα και προωθητικές ενέργειες με βασικό μοχλό τη νέα ιστοσελίδα της Κορρές στις ΗΠΑ.

• Στη Γερμανία, συνεχίζει μέσω της ανάπτυξης των πωλήσεων στην εταιρείας KORRES D-A-CH Gmbh. η οποία δραστηριοποιείται σε τρεις αγορές (Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία) με παρουσία σε περισσότερα από 700 σημεία πώλησης, με το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων και παρουσία της στην αγορά της Γερμανίας. Για το 2023, ο προσανατολισμός αφορά στην περαιτέρω αύξηση της προβολής της μάρκας, την ενίσχυση των υφιστάμενων σημείων πώλησης (ειδικά σε επώνυμα καταστήματα όπως Muller, Budni, Coop κ.λπ.), καθώς και στην ενίσχυση των διαδικτυακών πωλήσεων που εμφανίζουν μεγάλες δυνατότητες ειδικά μέσω του νέου website Κορρές.

• Στη Γαλλία, η Κορρές συνεχίζει μέσω της ανάπτυξης των πωλήσεων στην εταιρεία KORRES France η οποία έχει διευρυμένη παρουσία σε πολλά κανάλια διανομής, με στόχο την περαιτέρω αύξηση της προβολής της μάρκας, την ανάπτυξη κατηγοριών προϊόντων που επιδεικνύουν μεγάλη δυναμική όπως το πρόσωπο και το μακιγιάζ, καθώς και την περαιτέρω διείσδυση στην αλυσίδα Marionnaud. Το ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται ένας σημαντικός μοχλός ανάπτυξης στο μέλλον.

• Βασική αγορά στις εξαγωγές της Ευρώπης είναι η Νορβηγία όπου η εταιρεία στοχεύει να ισχυροποιήσει την παρουσία της στην επώνυμη αλυσίδα καλλυντικών VITA, ενισχύοντας τις κατηγορίες προσώπου και μακιγιάζ που θα υποστηρίζονται από σημαντικές καμπάνιες marketing, social media και PR. Η επέκταση σε άλλες χώρες της Ευρώπης περιλαμβάνει ενδεικτικά την Ιταλία, τη Ισπανία, τη Ρουμανία και τη Σερβία.

• Το Travel Retail θα συνεχίσει να αναπτύσσεται τόσο σε ξενοδοχεία όσο και σε duty-free καταστήματα στα αεροδρόμια. Η Αυστραλία θα αναπτυχθεί σημαντικά, ενώ η επέκταση σε νέες χώρες της Ασίας θα είναι βασική προτεραιότητα τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, η Κορρές μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον τα προηγούμενα χρόνια κατάφερε να εστιάσει στις κύριες δραστηριότητές της και την ανάπτυξη των ψηφιακών πωλήσεων, ενώ εφάρμοσε διορθωτικά μέτρα, προσαρμόζοντας τη δομή του κόστους. Μετά τα χρόνια της πανδημίας και την ισχύ της ενεργειακής κρίσης το 2022, οι αγορές δείχνουν σταδιακά σημάδια ανάκαμψης.

Πώς απαντά στις προκλήσεις η Κορρές – Η άνοδος του τζίρου, τα νέα προϊόντα και η στόχευση για τις ξένες αγορές

Μείωση πωλήσεων κατά 14% το 2022 λόγω ΗΠΑ και Κίνας

Όπως επισημαίνεται στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ πριν από λίγες ώρες, το 2022 οι πωλήσεις της Κορρές υποχώρησαν στα 48,25 εκατ. ευρώ έναντι 56,10 εκατ. ευρώ το 2021, μειωμένες κατά 14% λόγω της επιβράδυνσης της αγοράς της Κίνας και της μετάβασης στην αγορά των τηλεοπτικών πωλήσεων στις ΗΠΑ.

Στην Ελλάδα, στον αντίποδα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4% λόγω της διαμόρφωσης ενός βιώσιμου πλάνου λανσαρισμάτων ενισχύοντας τις πωλήσεις και τη θέση της στο εγχώριο κανάλι του φαρμακείου και της σταδιακής ανάκαμψης του τουρισμού.

Οι εξαγωγές στο εξωτερικό, εξαιρουμένων των πωλήσεων σε ΗΠΑ και Κίνα αυξήθηκαν 12%, κυρίως στις αγορές προτεραιότητας όπως είναι η Γερμανία, η Αγγλία και η Γαλλία, η Νορβηγία και η Αυστραλία.

Το μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 24,91 εκατ. ευρώ από 26,78 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας μείωση 7%, ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 51,63% από 48,00% στην αντίστοιχη χρήση του 2021. Η βελτίωσή του οφείλεται κυρίως στο νέο μείγμα πωλήσεων (λιγότερες πωλήσεις τηλεόρασης στις ΗΠΑ και την Κίνα), χαμηλότερες promotion πωλήσεις, βελτιωμένες καμπάνιες επικοινωνίας καθώς και βελτίωση του μικτού περιθωρίου στην Ελλάδα προς τα επίπεδα πριν από την πανδημία.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων EBITDA υποχώρησαν στα 4,10 εκατ. ευρώ το 2022, από 6,10 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, μειωμένα κατά 33%, αποτυπώνοντας τις μειωμένες πωλήσεις λόγω της μετάβασης στην αγορά των τηλεοπτικών πωλήσεων στις ΗΠΑ και την επιβράδυνση της αγοράς της Κίνας.

Το 2022 τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε ζημιές ύψους 4,93 εκατ. ευρώ, από 1,75 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε ζημιές 4,04 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,23 εκατ. ευρώ.

Το εκρηκτικό «κοκτέιλ» των προκλήσεων που κυριάρχησαν το 2022

Όπως επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, «το 2022 επηρεάστηκε από την ενεργειακή κρίση, τον πόλεμο στην Ουκρανία και σε ορισμένες αγορές από τα μέτρα που λήφθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Σε ορισμένες αγορές σημειώθηκαν κάποια σημάδια ανάκαμψης, στην Ελλάδα ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, με θετική επίδραση στον τουρισμό. Οι εξελίξεις στην Κίνα και το αυστηρό lockdown για την πανδημία επηρέασαν τη ζήτηση σε αυτή την αγορά. Παράλληλα, από τα τέλη του 2021 έως τις αρχές του 2022, οι διεθνείς αγορές αντιμετώπιζαν την έντονη ενεργειακή kρίση και τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία.

Η άνοδος του πληθωρισμού, το υψηλό κόστος των καυσίμων και της ενέργειας δημιούργησαν νέες συνθήκες και επηρέασαν αρνητικά την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα, τη ρευστότητα και τις λειτουργίες της εταιρείας. Ειδικότερα, το αυξημένο κόστος μεταφοράς, οι αυξημένες τιμές των πρώτων υλών και οι ελλείψεις πρώτων υλών, καθώς και η αναπόφευκτη μείωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, είχαν τον αντίκτυπό τους στα αποτελέσματα της εταιρείας».

«Το 2022 ήταν μια μεταβατική χρονιά για την εταιρεία KORRES USA Ltd στις ΗΠΑ, λόγω της αποκλιμάκωσης των πωλήσεων στο κανάλι της τηλεόρασης. Στις ΗΠΑ η εταιρεία πουλάει προϊόντα στην KORRES USA Ltd για την οποία η μακροπρόθεσμη στρατηγική ήταν να επικεντρωθεί στα κύρια κανάλια διανομής και στις πωλήσεις μέσω του εταιρικού website, ενώ οι τηλεοπτικές πωλήσεις δεν αναμενόταν να συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης. Το 2022 η αγορά των τηλεοπτικών πωλήσεων στις ΗΠΑ επηρεάστηκε από την εξομάλυνση της αγοράς μετά την πανδημία και οι παραγγελίες μειώθηκαν σοβαρά, επηρεάζοντας τις πωλήσεις και την κερδοφορία…», σημειώνεται επίσης.

Οι πωλήσεις της Κορρές - εξαιρουμένων των πωλήσεων σε ΗΠΑ και Κίνα - το 2022 αυξήθηκαν κατά 7%.

Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία έχει ξεκινήσει μια στρατηγική επένδυση επέκτασης τόσο στην ελληνική αγορά όσο και σε στοχευμένες διεθνείς αγορές.

«Η στρατηγική επένδυση έχει εν μέρει τροποποιηθεί για να προσαρμοστεί στο εύθραυστο περιβάλλον που δημιουργήθηκε λόγω της πανδημίας, της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία αλλά όχι στον βαθμό που θα μπορούσε να επηρεάσει την μελλοντική ανάπτυξη που αναμένεται τα επόμενα χρόνια. Το 2022 αυτές οι ενέργειες έχουν ήδη συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων των βασικών δραστηριοτήτων και καναλιών διανομής σε σύγκριση με το 2021. Η ελληνική και η παγκόσμια οικονομία δείχνουν σημάδια επιστροφής, υποδηλώνοντας σημαντική ανάπτυξη για το μέλλον. Ωστόσο, είναι προφανές ότι η πλήρης επιστροφή στην κανονικότητα εκτίθεται στους κινδύνους που συνδέονται με την πρόσφατη κρίση υγείας ή την ενεργειακή κρίση, οι οποίοι δεν έχουν εξαφανιστεί εντελώς», καταλήγει η διοίκηση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider