Στην επέκταση του δικτύου τους συνεχίζουν να επενδύουν δυναμικά οι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας, προκειμένου να ενισχύσουν ακόμη περαιτέρω τα μερίδια αγοράς τους αλλά και να επικρατήσουν έναντι του αυξανόμενου ανταγωνισμού.
Τα τελευταία χρόνια η μάχη της... γειτονιάς για τους ισχυρούς «παίκτες» του οργανωμένου λιανεμπορίου έχει ενταθεί, με στόχο τη μέγιστη δυνατή κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών σε κάθε περιοχή. Στο ραντάρ των σούπερ μάρκετ μπαίνουν σε πρώτη φάση οι περιοχές στις οποίες δεν διαθέτουν παρουσία, αλλά και περιοχές που συγκεντρώνουν αυξημένο ενδιαφέρον, όπως οι μεγάλες πόλεις της χώρας με πρώτη την Αθήνα, ή για λόγους που συνδέονται με την άνοδο του τουριστικού ρεύματος, οι παραθαλάσσιες τουριστικές περιοχές και τα νησιά.
Ακόμη δε κι αν τα τελευταία χρόνια το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος, μετά και τις ραγδαίες αλλαγές που επέφερε στην κατανάλωση η πανδημία του κορονοϊού, τα φυσικά καταστήματα εξακολουθούν να αποτελούν την «καρδιά» της οργανωμένης λιανικής. Και αυτό γιατί, όπως διατείνονται οι καλά γνωρίζοντες τα της αγοράς, η αγοραστική εμπειρία που μπορεί να προσφέρει ένα φυσικό κατάστημα - και δη η προσωπική επαφή που χτίζεται μέσα από αυτή - εξακολουθεί να παραμένει βασικό ζητούμενο για τον καταναλωτή.
Σκλαβενίτης
Με τζίρο που προσέγγισε τα 4,5 δισ. ευρώ το 2022, ο όμιλος Σκλαβενίτη «ποντάρει» πολλά στην επέκταση του δικτύου του. Μάλιστα τα τελευταία 24ωρα, ο leader του κλάδου αναζητά... πολιτικό μηχανικό έργου, προκειμένου να έχει την ευθύνη της επίβλεψης εργοταξίων. Πρόκειται για εργοτάξια που θα αφορούν είτε σε ανακαινίσεις καταστημάτων, είτε σε ανέγερση νέων κτηρίων, καθώς και έργα που θα αφορούν σε ενίσχυση υφιστάμενων κτηρίων ή κατασκευή νέων μονάδων παραγωγής.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι, μέσω εξαγοράς, στο πρώτο τρίμηνο του 2023 η Σκλαβενίτης προέβη στην απόκτηση τεσσάρων καταστημάτων στην περιοχή της ανατολικής Αττικής από την εταιρεία λιανικού εμπορίου Γέγος, διευρύνοντας το αποτύπωμά της σε περιοχές όπως η Αρτέμιδα, το Μαρκόπουλο και το Πόρτο Ράφτη. Παράλληλα, στα μέσα του δευτέρου τριμήνου, προχώρησε στην εξαγορά του συνόλου των μεριδίων της εταιρείας λιανικού εμπορίου ΣΑΝΙΔΑΣ - ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΙΚΕ, η οποία δραστηριοποιούνταν στην περιοχή της Θεσσαλίας με οκτώ καταστήματα που έφεραν την επωνυμία AS Αγορά. Τα εν λόγω καταστήματα ενίσχυσαν το δίκτυο της Σκλαβενίτης στην ευρύτερη περιοχή της Λάρισας.
Μέσα στο τρέχον έτος ο όμιλος Σκλαβενίτη άνοιξε επίσης νέα καταστήματα στη Γλυφάδα, τη Μυτιλήνη και την Καρδίτσα.
ΑΒ Βασιλόπουλος
Σε μια κίνηση ματ που ανακοινώθηκε τον περασμένο μήνα, η ΑΒ Βασιλόπουλος μπαίνει στο Άγιο Όρος και γίνεται έτσι η πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που αποφασίζει να ανοίξει κατάστημα στην αυτόνομη μοναστική πολιτεία. Όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, το σούπερ μάρκετ θα ανοίξει στις Καρυές του Αγίου Όρους, ενώ μεγάλο μέρος των προϊόντων και των κωδικών του θα στηριχθεί σε τοπικά προϊόντα.
Παράλληλα, τον επόμενο μήνα και συγκεκριμένα στα μέσα Νοεμβρίου αναμένεται να ανοίξει και το κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος στο Μαρούσι, το οποίο θα έχει έκταση 3.000 τμ και θα φιλοξενεί πολλά νέα concept.
Η πανελλαδική επέκταση του δικτύου της αλυσίδας συνεχίστηκε και τους προηγούμενους μήνες, με την ΑΒ Βασιλόπουλος να εγκαινιάζει τον περασμένο Μάιο το πρώτο της κατάστημα στην Ιεράπετρα και λίγες ημέρες αργότερα, τον Ιούνιο, το νέο κατάστημα στην Κω. Προηγήθηκε τον περασμένο Απρίλιο, το νέο μεγάλο κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος στο Χαλάνδρι επί των οδών Δ. Πλακεντίας και Ζήνωνος.
Lidl Ελλάς
Ήταν τον περασμένο Φεβρουάριο όταν η Lidl Ελλάς εγκαινίασε ένα νέο κατάστημα στην Πλατεία Αττικής και συγκεκριμένα στην οδό Λιοσίων 132, συνεχίζοντας την επέκτασή της στην Αττική.
Η συνολική επένδυση ανήλθε σε 16,7 εκατ. ευρώ, ενώ το κατάστημα αναπτύσσεται σε έναν σύγχρονο χώρο πώλησης 1.368 τ.μ. στον πρώτο όροφο του κτηρίου.
ΜΕΤRO AEBE
Την ίδια στιγμή, ανεβάζουν «στροφές» τα σχέδια της ΜETRO ΑΕΒΕ για την ανάπτυξη των καταστημάτων γειτονιάς - γνωστών ως convenience stores - καθώς ο όμιλος που λειτουργεί τα My Market στη λιανική και τα METRO Cash & Carry στη χονδρική αφουγκράζεται πλήρως τις ανάγκες της νέας εποχής.
Όπως έχει δηλώσει πολλές φορές ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, η ανάπτυξη του δικτύου των My Market παραμένει βασική προτεραιότητα. Η ανάπτυξη θα επιτευχθεί κυρίως μέσω της μεθόδου της δικαιόχρησης (franchise) των My Μarket Local, ενός μοντέλου καταστημάτων μικρής έκτασης - έως 200 τμ - τα οποία εξυπηρετούν τις αρχές της εγγύτητας και της τοπικότητας. Στόχος είναι μέχρι τα τέλη του 2025 να λειτουργήσουν περί τα 75-80 καταστήματα.
Μασούτης
Η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων κρίνεται στρατηγική κίνηση για τη βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ Δ. Μασούτης ΑΕ, ενώ η επέκταση στη νότια Ελλάδα, με έμφαση στην Αττική, την Πελοπόννησο και τα νησιά του Αιγαίου αποτελεί βασική προτεραιότητα με τη διοίκηση της εταιρείας να αναμένει, μάλιστα, περαιτέρω ενίσχυση του ανταγωνισμού.
Όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη, μέσα στον Νοέμβριο αναμένεται να ανοίξει το πρώτο «Grand Μασούτης» στην Αττική και συγκεκριμένα επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης στη Γλυφάδα. Η αλυσίδα βλέπει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στην Αττική, όπου κατέχει άλλωστε ένα μικρό μερίδιο αγοράς της τάξης του 2,2%,ενώ εξετάζει το άνοιγμα νέων καταστημάτων και σε περιοχές της Δυτικής Αττικής όπως το Αιγάλεω και το Περιστέρι.
Μόλις το περασμένο σαββατοκύριακο πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του νέου καταστήματος Μασούτης στη Λαμία, του τρίτου κατά σειρά καταστήματος που διατηρεί η αλυσίδα στην πόλη. Το κατάστημα βρίσκεται επί της οδού Κύπρου και εκτείνεται σε 1.000 τετραγωνικά μέτρα.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι στις αρχές του 2023, στη Μασούτης πέρασαν και τα δύο καταστήματα της αλυσίδας Γέγος, τα οποία έμειναν εκτός της συμφωνίας με τον όμιλο Σκλαβενίτης. Πρόκειται για τα καταστήματα σε Αργυρούπολη και Κερατέα, τα οποία λειτουργούν με την πινακίδα της Μασούτης εδώ και αρκετούς μήνες.
Γαλαξίας
Με τζίρο της τάξης του μισού δισ. ευρώ το 2022, η αλυσίδα Πέντε ΑΕ που διαχειρίζεται τα γνωστά σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, προβλέπεται μέσα στο 2023 να λειτουργήσει ένα νέο ιδιόκτητο κατάστημα στην Κόρινθο.
Κρητικός
Στην επέκταση του δικτύου της ποντάρει σταθερά και με σχέδιο η αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, διευρύνοντας το αποτύπωμά της στο χάρτη του οργανωμένου λιανεμπορίου μέσω εξαγορών. Κατέχει, μάλιστα, πρωταγωνιστικό ρόλο στις κινήσεις συγκέντρωσης που λαμβάνουν χώρα τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της αλυσίδας, μέσα στο μήνα και δη στις αρχές Οκτωβρίου άνοιξαν δύο καταστήματα Κρητικός σε Αντίκυρα Βοιωτίας και Χαλκίδα, ενώ τους προηγούμενους μήνες ξεκίνησαν τη λειτουργία τους καταστήματα σε Ιστιαία, Κάλυμνο, Ρέθυμνο, Χερσόνησο Κρήτης και Κέρκυρα.
Τον περασμένο Μάρτιο η Κρητικός προχώρησε στην εξαγορά των σούπερ μάρκετ Katerina's Market στη Μεσσηνιακή Μάνη. Αυτή ήταν η πρώτη εξαγορά της αλυσίδας για το 2023, αλλά και η… έβδομη από το 2017, έτος κατά το οποίο η Κρητικός ξεκίνησε την πιο παραγωγική της φάση. Η εξαγορά αφορούσε στην απόκτηση τεσσάρων εταιρικών καταστημάτων, σε Καλαμάτα, Στούπα, Άγιο Νικόλαο και Κάμπο.
Στις αρχές του 2023 η αλυσίδα άνοιξε νέα καταστήματα σε Θήβα, Αμαλιάδα, Χανιά, Αγιά Λάρισας, καθώς και στην Αθήνα σε Αγία Παρασκευή και Λαγονήσι.