Στις προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου της χώρας ποντάρει η ACS, εκτιμώντας ότι θα κλείσει το έτος με αύξηση 10% του τζίρου της. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία που συγκεντρώνει ήδη το 25% της εγχώριας αγοράς ταχυμεταφορών, συνεχίζει να υλοποιεί το επενδυτικό πλάνο ύψους 100 εκατ. ευρώ, με στόχο μέσα στην επόμενη πενταετία να εξοπλιστεί με drones, lockers και άλλες αυτοματοποιημένες υπηρεσίες εντός κι εκτός των καταστημάτων της.
«Τόσο φέτος όσο και την επόμενη χρονιά αναμένουμε αύξηση 10% με 15% του ηλεκτρονικού εμπορίου της χώρας και κατ’ επέκταση των μεγεθών μας» ανέφερε ο Α. Γεωργατζής, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ACS, τονίζοντας ότι η εταιρεία έχει μερίδιο της τάξης του 25% στην αγορά των ταχυμεταφορών στην Ελλάδα το οποίο όμως φτάνει στο 35% όταν πρόκειται για την εντός συνόρων διακίνηση δεμάτων.
Με στόχο το μερίδιο αυτό να διευρυνθεί, η εταιρεία έχει ήδη σχεδιάσει ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 50 εκατ. ευρώ το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε βάθος πενταετίας, ενώ μόλις χθες εγκαινίασε το νέο σύγχρονο κι αυτοματοποιημένο κέντρο διαλογής της στην Πέτρου Ράλλη.
Το νέο κέντρο Διαλογής
Το νέο κέντρο Διαλογής στο οποίο φιλοξενούνται και οι κεντρικές εγκαταστάσεις της ACS, εκτείνεται σε κτιριακές εγκαταστάσεις 36.000τ.μ. και μόνο το κόστος συστημάτων διαλογής του το οποίο περιλαμβάνει τεχνολογίες αιχμής κόστισε 15 εκατ. ευρώ. Η επένδυση, η οποία στο σύνολό της έφτασε τα 50 εκατ., επιτυγχάνει να τετραπλασιάσει την παραγωγική δυνατότητα της ACS, διεκπεραιώνοντας την διαλογή 50.000 αποστολών την ώρα και αυξάνοντας την παραγωγικότητα του κάθε εργαζόμενου κατά 35%. Εξοπλισμένο και με πράσινα χαρακτηριστικά – το κέντρο διαθέτει φωτοβολταΐκή εγκατάσταση έως 1MW και απασχολεί 477 άτομα για το 20% μόνο της δυναμικής του το οποίο και χρησιμοποιεί σήμερα, γεγονός που καθιστά την επένδυση επαρκή για τις αυξανόμενες ανάγκες τουλάχιστον της επόμενης δεκαετίας.
Επενδύσεων συνέχεια με lockers, drones και αυτοματισμούς
Μέχρι να φτάσει ωστόσο το νέο κέντρο διαλογής σε full capacity η εταιρεία αναμένεται να έχει αυτοματοποιήσει περαιτέρω τα συστήματά της. Όπως ανέφεραν τα στελέχη της σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε με την αφορμή των εγκαινίων στα άμεσα σχέδιά τους περιλαμβάνεται η επένδυση στις αυτόματες θυρίδες παραλαβής δεμάτων, ευρύτερα γνωστές κι ως lockers. Να θυμίσουμε ότι η ACS είχε δοκιμάσει πρώτη το εν λόγω εγχείρημα, σε μια αγορά όμως που ήταν ανώριμη να δεχτεί κάτι τέτοιο με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει τα σχετικά σχέδια και να τα επαναφέρει μετά την πανδημία όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσίασε εκρηκτική ανάπτυξη. Σήμερα η εταιρεία έχει επενδύσει σε 205 θυρίδες αυτόματης παράδοσης εκ των οποίων βρίσκονται σε λειτουργία οι 170 και μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να παραλάβει 200 ακόμα. Στόχος είναι δε, το δίκτυο των αυτόματων θυρίδων να διευρυνθεί φτάνοντας τις 1000 θυρίδες, μέσα από επένδυση ύψους 15 εκατ. ευρώ.
Πέρα από τις θυρίδες βέβαια, η εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει τους αυτοματισμούς της βελτιστοποιώντας την εμπειρία του last mile μέσα από επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ ενώ στο επίκεντρο μπαίνει και ο ανασχεδιασμός του δικτύου των καταστημάτων της.
Για τη συνέχεια μάλιστα, δεν αποκλείει και την επέκτασή της και στις διανομές με την βοήθεια drones, παρότι μέχρι σήμερα αποτελεί ένα «ακριβό σπορ» όπως επεσήμανε ο κ. Γεωργαντζής. Η εγχώρια αγορά άλλωστε, σύμφωνα με τον ίδιο, παραμένει πολλά υποσχόμενη αφού το penetration του ηλεκτρονικού εμπορίου σε σχέση για παράδειγμα με την Κίνα είναι 5 φορές χαμηλότερο. Σημειωτέον ότι ήδη η αγορά των ταχυμεταφορών έχει διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία από 200 εκατ. που υπολογιζόταν το 2013 ξεπερνά τα 500 εκατ. σήμερα.
Τέλος, σε ερώτηση για ανάπτυξη της ACS και μέσω εξαγορών, οι επικεφαλής της εταιρείας ανέφεραν ότι παρότι δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλειστεί. Ο όμιλος άλλωστε βολιδοσκοπεί την αγορά συνεχώς για πιθανές ευκαιρίες.