Βήμα βήμα χτίζει την επάνοδό της στην εγχώρια και διεθνή αγορά η ιστορική εταιρεία Καλλιμάνης, ένα brand συνώνυμο της θάλασσας και των κατεψυγμένων αλιευμάτων για ολόκληρες δεκαετίες.
Η μετάβασή της στη νέα εποχή έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες, με την εταιρεία να επιχειρεί να ξανασυστηθεί στο κοινό και να ανακτήσει σημαντικά μερίδια αγοράς, μετά τη διάσωσή της από τον τουρκικό όμιλο Dardanel που σηματοδότησε το τέλος μιας περιόδου γεμάτη περιπέτειες.
Στο τιμόνι ο Γιώργος Μάνωλας
Κίνηση ματ στις προσπάθειες για ολικό comeback της Καλλιμάνης αποτελεί η τοποθέτηση του Γιώργου Μάνωλα στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου. Όπως ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα, ένα από τα πλέον γνωστά και έμπειρα στελέχη του κλάδου τροφίμων αναλαμβάνει το τιμόνι της εταιρείας.
Ο κ. Μάνωλας μετρά στο ενεργητικό του περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο. Στο παρελθόν έχει διατελέσει CEO της εταιρείας «Ποτοποιεία Πλωμαρίου» και Managing Director της Mondelez Meals για την Ελλάδα και την Κύπρο. Είναι πτυχιούχος Χημικός Μηχανικός, απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και κατέχει Μεταπτυχιακό τίτλο στην Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Η επόμενη μέρα
Το νέο κεφάλαιο που άνοιξε πριν από μερικούς μήνες για την ιστορική εταιρεία από το Αίγιο περιλαμβάνει την ανάπτυξη της μάρκας «Καλλιμάνης» στα κανάλια του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης στην Ελλάδα, τη διεύρυνση των υφιστάμενων σειρών προϊόντων με νέους κωδικούς, την είσοδο σε νέες κατηγορίες αλιευμάτων, καθώς και την ανάπτυξη των εξαγωγών.
«Σχεδιάζουμε την ενίσχυση της παραγωγικής μας βάσης μέσα από επενδύσεις, την επέκταση των βιομηχανικών μας εγκαταστάσεων στο Αίγιο αλλά και της εξαγωγικής μας δραστηριότητάς στις αγορές της Ευρώπης και όχι μόνο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μάνωλας με αφορμή την ανάληψη των καθηκόντων του.
Σημαντικό βήμα στο στόχο για επάνοδο του γνωστού brand στην αγορά αποτελεί και η διεύρυνση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου. Τον περασμένο Μάρτιο η Καλλιμάνης ανακοίνωσε την είσοδό της στην αγορά του τόνου, επιχειρώντας να κερδίσει μερίδια σε μια κατηγορία που παρουσιάζει μεγάλη δυναμική.
Με την είσοδο της στα προϊόντα ραφιού και συγκεκριμένα στην κατηγορία του κονσερβοποιημένου τόνου μέσα από αρκετούς κωδικούς (τόνο σε ελαιόλαδο, τόνο σε νερό, τόνο καπνιστό σε φυτικό λάδι, τονοσαλάτες κλπ) η Καλλιμάνης διεκδικεί χώρο σε μια αγορά όπου πρωταγωνιστούν τα γνωστά προϊόντα Trata της ΚΟΝΒΑ (Κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου) και το δημοφιλές brand Rio Mare.
Η στήριξη των Τούρκων ιδιοκτητών
Η εταιρεία έχει βάλει πλώρη να ταράξει εκ νέου τα νερά στην αγορά των αλιευμάτων, εκεί όπου πρωταγωνιστούσε προτού αρχίσουν να πληθαίνουν τα προβλήματα που κατέστησαν μονόδρομο τη διάσωσή της μέσω στρατηγικού επενδυτή.
Ήταν στις αρχές Σεπτεμβρίου 2022 όταν έγινε γνωστό πως ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης της εταιρείας, με στόχο την επανεκκίνησή της και υπό το όραμα της Dardanel «να φτάσει ξανά στην κορυφή της κατηγορίας των κατεψυγμένων ψαριών και θαλασσινών σε Ελλάδα και Ευρώπη».
Η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αιγίου που δημοσιεύθηκε στις 20 Ιουνίου 2022, ενέκρινε τη συμφωνία εξυγίανσης της Καλλιμάνης με στόχο την πλήρη αναδιάρθρωση και τακτοποίηση των οφειλών της εταιρείας, κατόπιν αμοιβαίας συμφωνίας με Δημόσιο, τράπεζες και προμηθευτές. Η συμφωνία εξυγίανσης της εταιρείας εκδικάστηκε στις αρχές του 2022 και προέβλεπε ένα γενναίο «κούρεμα» των οφειλών της Καλλιμάνης.
67 χρόνια πάθος για τις γεύσεις της θάλασσας
Η Καλλιμάνης ιδρύθηκε το 1956 πάνω στη θάλασσα στο Αίγιο, ενώ πριν αρχίσει ο μαρασμός της, κατείχε την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά των κατεψυγμένων αλιευμάτων με συνολικό μερίδιο 25% και κύκλο εργασιών της τάξης των 42 εκατ. ευρώ. Πέραν της ηγετικής της θέσης στην ελληνική αγορά, η εταιρεία είχε να επιδείξει και μια μακρόχρονη, οργανωμένη διεθνή παρουσία με επώνυμα προϊόντα σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης, της Μεσογείου και των Βαλκανίων μέσω στρατηγικών συνεργασιών με τοπικούς συνεργάτες. Μέσα από δύο υπερσύγχρονες βιομηχανικές μονάδες παραγωγής, η Καλλιμάνης προσέφερε για πολλά χρόνια στους καταναλωτές μια μεγάλη γκάμα διαφοροποιημένων προϊόντων που περιλαμβάνει φυσικά και παναρισμένα αλιεύματα, καθώς και ημιέτοιμα/ έτοιμα γεύματα με βάση τα ψάρια και θαλασσινά για τις εγχώριες αγορές του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης.
Η πανίσχυρη Dardanel
Η Dardanel Önentaş μετρά ήδη 39 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής. Ιδρύθηκε στο Τσανάκαλε το 1984, ενώ πλέον θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των κονσερβοποιημένων και κατεψυγμένων ψαριών, θαλασσινών και γευμάτων, καθώς και έτοιμων τροφίμων.
O όμιλος έχει συμπεριληφθεί στον χρηματιστηριακό δείκτη BIST 50 Index που περιλαμβάνει τις 50 εισηγμένες εταιρείες με τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση και τον μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών, στο πλαίσιο του Istanbul Stock Exchange.
«Στη Dardanel τρέφουμε μεγάλο σεβασμό για την εταιρεία Καλλιμάνης και τις οικογενειακές αξίες που τη χαρακτηρίζουν, καθώς είναι οι ίδιες αξίες που εμπνέουν και εμάς... Σχεδιάζοντας το μέλλον της εταιρείας είδαμε ότι μιλάμε την ίδια γλώσσα και είμαστε βέβαιοι ότι ενώνοντας τις δυνάμεις μας, εγκαινιάζουμε ένα νέο κεφάλαιο για τις διεθνείς αγορές», δήλωνε πέρυσι ο ιδρυτής της Dardanel και νέος «ιδιοκτήτης» της Καλλιμάνης, Niyazi Önen, κατά την ολοκλήρωση των διαδικασιών επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης της εταιρείας.