Η Emirates που στοχεύει να διπλασιάσει την ικανότητα μεταφοράς εμπορευμάτων την επόμενη δεκαετία, δεν έχει ακόμη αποφασίσει ποια εμπορικά αεροσκάφη θα προτιμήσει μεταξύ των Boeing 777-8 και των Airbus 350F ενώ μπορεί να χρειαστούν άλλα τέσσερα χρόνια για να καταλήξει σε ένα από τα δύο, δήλωσε ο επικεφαλής φορτίου της Emirates, Nabil Sultan.
Ο εμπορικός στόλος της αεροπορικής εταιρείας αυτή τη στιγμή αποτελείται μόνο από Boeing ενώ μερικά από τα περισσότερα από 100 επιβατικά αεροπλάνα Boeing 777 θα μπορούσαν να μετατραπούν και για χρήση φορτίου. Η εταιρεία «θα αξιολογήσει, ελπίζουμε μέχρι το 2027, αν χρειαζόμαστε διαφορετικό μείγμα από αυτό που έχουμε ήδη», δήλωσε ο Sultan, σε συνέντευξή του σε βιομηχανικό συνέδριο στη Σιγκαπούρη.
Ενώ οι αποδόσεις φορτίου έχουν μειωθεί από την κορύφωσή τους την εποχή της πανδημίας, ωστόσο παραμένουν 20% πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Η ζήτηση αυξάνεται επίσης ενόψει των Χριστουγέννων. «Είμαστε πιθανώς σε ένα πολύ πιο σταθερό σημείο τώρα», είπε ο Sultan στο Bloomberg News. «Ξεφύγαμε από τον πάτο. Πλέον βλέπουμε σταθερή ανάπτυξη».
Η παγκόσμια ζήτηση αεροπορικών φορτίων αυξήθηκε κατά 1,5% τον Αύγουστο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, την πρώτη αύξηση σε 19 μήνες, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών. Οι αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής σημείωσαν άνοδο 1,4% σε ετήσια βάση στον όγκο φορτίου, συνεχίζοντας την ανοδική τάση τριών μηνών, ενώ η χωρητικότητα ήταν 15,7% υψηλότερη από τον Αύγουστο του 2022.
Η Emirates SkyCargo διαθέτει 11 αποκλειστικά φορτηγά Boeing και πρόσθεσε δύο φορτηγά αεροπλάνα 747 που είχαν μισθωθεί κατά τη διάρκεια του Covid. Παρήγγειλε επίσης πέντε νέα εμπορικά Boeing πριν από ένα χρόνο και ήδη μετατρέπει 10 επιβατικά αεροσκάφη Boeing 777-300ER.
«Έχουμε πολλές ευκαιρίες να μετατρέψουμε πολλά από αυτά τα αεροσκάφη», είπε ο Sultan. Η Emirates στο σύνολό της έχει ανεκτέλεστες παραγγελίες 200 αεροπλάνων, αριθμός που θα αυξηθεί καθώς αντικαθιστά τα Airbus A380 την επόμενη δεκαετία. Διαθέτει ήδη πάνω από 250 επιβατικά αεροσκάφη.
Η μονάδα SkyCargo της Emirates απέφερε έσοδα 4,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων το περασμένο οικονομικό έτος. Το τμήμα αεροπορικών μεταφορών της ανταγωνιστικής Qatar Airways σημείωσε έσοδα 5,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022. Αυτοί οι δύο συγκαταλέγονται στους τρεις μεγαλύτερους μεταφορείς εμπορευμάτων σε διεθνή δυναμικότητα, παλεύοντας με την FedEx Corp. για την πρώτη θέση.