Οι αεροπορικές εταιρείες ήδη έχουν δει πτώση στις κρατήσεις τους, τις εβδομάδες μετά την έναρξη του πολέμου του Ισραήλ εναντίον της Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας και ορισμένοι παράγοντες της αγοράς αναμένουν ότι αυτή η κατάσταση θα μειώσει τα μελλοντικά τους κέρδη.
Όπως αναφέρει το CNBC, σύμφωνα με την εταιρεία ταξιδιωτικών αναλύσεων ForwardKeys, οι κρατήσεις διεθνών πτήσεων ήταν 20% χαμηλότερες από τα επίπεδα του 2019, τις τρεις εβδομάδες μετά την επίθεση της Χαμάς εναντίον του Ισραήλ στις 7 Οκτώβριου και 5% κάτω από την περίοδο τριών εβδομάδων πριν από την επίθεση.
Τις ημέρες μετά την επίθεση, μεγάλες αεροπορικές εταιρείες ανέστειλαν ή μείωσαν τις πτήσεις προς το αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν του Ισραήλ στο Τελ Αβίβ. Ωστόσο, η ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών από και προς άλλες χώρες και περιοχές επηρεάστηκε επίσης αισθητά.
Στο διάστημα των τριών εβδομάδων πριν από την 7η Οκτωβρίου, η έκδοση εισιτηρίων από τη Μέση Ανατολή ήταν μόλις 3% κάτω από τα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ForwardKeys, που έδειχναν τη σταθερή ανάκαμψη του κλάδου από την πανδημία Covid-19. Αντίθετα, στην περίοδο των τριών εβδομάδων μετά την επίθεση, η έκδοση εισιτηρίων από τη Μέση Ανατολή ήταν 12% χαμηλότερη από τα επίπεδα του 2019, σημειώνοντας κάμψη 9%.
Ωστόσο, η μεγαλύτερη πτώση όσον αφορά τις διεθνείς αναχωρήσεις, ήταν στην έκδοση αεροπορικών εισιτηρίων από την Αμερική. Τρεις εβδομάδες πριν από την έναρξη των συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή είχαν αυξηθεί κατά 6% από τα επίπεδα του 2019, αλλά έπεσε κατά 4% κάτω από αυτά τα επίπεδα τις τρεις εβδομάδες μετά, καταγράφοντας μια συνολικά πτώση 10%.
Οι διεθνείς αφίξεις στη Μέση Ανατολή εν τω μεταξύ μειώθηκαν κατά 26% σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, με τη μεγαλύτερη πτώση ανά χώρα να είναι στο Ισραήλ, ακολουθούμενη από τη Σαουδική Αραβία, την Ιορδανία και τον Λίβανο. Η ForwardKeys αντλεί τα δεδομένα της από τη βάση δεδομένων έκδοσης εισιτηρίων της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών, η οποία περιλαμβάνει σημαντικούς διεθνείς αερομεταφορείς, αλλά δεν περιλαμβάνει αεροπορικές εταιρείες όπως η easyJet ή η Ryanair.
Η United Airlines στα μέσα Οκτωβρίου δήλωσε ότι τα ακριβότερα καύσιμα αεροσκαφών και η διακοπή των πτήσεων της στο Τελ Αβίβ λόγω του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς, θα μειώσει τα κέρδη της τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους. Η United είχε περισσότερες υπηρεσίες προς το Ισραήλ από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία με έδρα τις ΗΠΑ, με πτήσεις από την Ουάσιγκτον, το Νιούαρκ και το Σαν Φρανσίσκο, που αντιπροσωπεύουν το 2% της χωρητικότητάς του αερομεταφορέα.
Σύμφωνα με την αναλύτρια εταιρεία αερομεταφορέων TD Cowen, οι προβλέψεις για το τελευταίο τρίμηνο του έτους «ζοφερές και χειρότερες από την εκτίμησή μας», ενώ θεωρεί ότι με δεδομένο ότι είμαστε απέναντι από έναν μακροχρόνιο πόλεμο και οι πτήσεις δεν θα επανεκκινήσουν, οι προβλέψεις που πλέον εξετάζονται είναι αυτές που βρίσκονται στο κατώτατο άκρο.