Το επόμενο ψηφιακό βήμα στη λιανική τραπεζική και στη διαχείριση χρημάτων, κάνει η Eurobank, σε σύμπραξη με τη βρετανική fintech, Plum.
Όπως ανακοίνωσε η Τράπεζα, συμφώνησε να αποκτήσει μειοψηφική συμμετοχή στην Plum Fintech Limited, μια καινοτόμο εταιρεία fintech με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία έχει δημιουργήσει μια εφαρμογή «έξυπνης» διαχείρισης χρημάτων. Οι όροι της συμφωνίας προβλέπουν ότι η Eurobank θα επενδύσει αρχικά 5 εκατ. ευρώ για το μερίδιό της στην Plum και υπό προϋποθέσεις άλλα 5 εκατ. σε βάθος χρόνου. Εκτός από τη συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο, η Eurobank και η Plum θα διερευνήσουν και μια εμπορική συνεργασία στην Ελλάδα εντός του 2024.
Αν και περισσότερες λεπτομέρειες για το περιεχόμενο της συμφωνίας δεν έχουν δοθεί, η «συμμαχία» της Eurobank με την Plum θα φέρει νέα δεδομένα στη διαχείριση των χρημάτων των πελατών της τράπεζας, προσφέροντας τη δυνατότητα να έχουν το προσωπικό τους εργαλείο οικονομικού management των τραπεζικών λογαριασμών τους και να αποταμιεύουν/επενδύουν τα χρήματά τους όπως αυτοί επιθυμούν. Θα πρόκειται, έτσι, για το απόλυτο tailor made προϊόν που θα επιτρέπει στον πελάτη της Τράπεζας να διαχειρίζεται τον τραπεζικό λογαριασμό του χωρίς επίσκεψη στο κατάστημα, χωρίς ραντεβού με τον εξειδικευμένο σύμβουλο (RM) και ακολουθώντας αποκλειστικά ένα πρόγραμμα αποταμίευσης/επένδυσης που θα διαμορφώνει ο ίδιος αναλόγως παραμέτρων που θα ορίζει στην πλατφόρμα, όπως ο … καλός καιρός. Κυριολεκτικά, ο πελάτης της Τράπεζας και της πλατφόρμας της Plum θα μπορεί να δίνει εντολή αυτόματης αποταμίευσης κάποιου ποσού από λογαριασμό του π.χ. τις μέρες του μήνα που θα έχει λιακάδα (σ.σ. στο Λονδίνο όπου εδρεύει η Plum, η λιακάδα δεν θα σήμαινε σχεδόν καθημερινή αποταμίευση, όπως θα συνέβαινε στην Ελλάδα). Και επίσης θα μπορεί να επενδύει τις αποταμιεύσεις του.
Η Plum Fintech Limited ιδρύθηκε από τους Alex Michael and Βίκτωρα Τροκούδη (ο οποίος είναι και CEO) την 1η Φεβρουαρίου 2016. Ο πρώτος εργαζόταν προηγουμένως στην Tictail ως επικεφαλής της ομάδας πληρωμών και ο δεύτερος στην TransferWise, ως επικεφαλής της διεθνούς ομάδας. Γνωρίζοντας καλά πώς να λύνουν προβλήματα με όπλο την τεχνολογία και συνειδητοποιώντας οι ίδιοι ότι δεν είχαν σημαντικές αποταμιεύσεις ή τρόπο να βάλουν χρήματα στην άκρη για το μέλλον, αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα chatbot στο Facebook Messenger που συνδέεται με ασφάλεια στον τραπεζικό λογαριασμό και χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να αρχίσει να εξοικονομεί χρήματα αυτόματα. Σημειώνεται ότι τα chatbots, ή τα ρομπότ messenger, είναι κομμάτια λογισμικού που έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται σε μηνύματα που αποστέλλονται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιστότοπους και άλλα. Τα chatbots μπορούν να ακολουθούν προκαθορισμένα «δέντρα» συνομιλίας για να απαντούν σε ερωτήσεις πελατών.
Η Plum επέκτεινε την παρουσία της στην Ευρώπη το 2023, λανσάροντας υπηρεσίες σε Ιταλία, Πορτογαλία, Ολλανδία, Ελλάδα και Κύπρο, ενώ η πλατφόρμα της ήταν ήδη διαθέσιμη στο Ην. Βασίλειο, στη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιρλανδία και το Βέλγιο. Από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα η Plum έχει βοηθήσει τους χρήστες της να αποταμιεύσουν (ή να κερδίσουν από επενδύσεις) περισσότερα από 1,79 δισ. ευρώ.