Έχοντας ήδη ανακοινώσει σημαντικές επενδύσεις σε νέα πλοία μεταφοράς καυσίμων, ο Βαγγέλης Μαρινάκης δήλωσε χθες από το συνέδριο World LNG Summit & Awards που πραγματοποιείται στην Αθήνα, πως η εταιρεία του Capital Maritime & Trading σχεδιάζει να επενδύσει και σε άλλα νεότευκτα πλοία με μηχανές διπλής καύσης.
«Πιστεύουμε στο LNG», δήλωσε ο κ. Μαρινάκης σημειώνοντας πως περίπου το 90% των επενδύσεων της Capital Maritime σχετίζεται με το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και αφορά είτε πλοία μεταφοράς LNG, είτε πλοία με μηχανές διπλού καυσίμου (dual-fuel) που μπορούν να αξιοποιούν υγρό καύσιμο και αέριο.
Πρόσθεσε πως η εταιρεία του επενδύει σημαντικά ποσά σε νέα πλοία και βρίσκεται σε «συνεχόμενες συζητήσεις» για την αγορά νέων πλοίων. Αναφέρθηκε στις παραγγελίες πλοίων aframax και suezmax (σ.σ. κατηγορίες δεξαμενόπλοιων με μεταφορική ικανότητα 80.000-120.000 τόνων τα πρώτα και 120.000-200.000 τόνων τα δεύτερα) και σημείωσε πως υπάρχουν σκέψεις και για νέα πλοία VLCC (σ.σ. Very Large Crude Carriers, μεγαλύτερα πλοία με μεταφορική ικανότητα 180.000 – 320.000 τόνων).
Υπενθυμίζεται πως αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη ο μετασχηματισμός της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας του κ. Μαρινάκη, Capital Product Partners (CPLP) σε εταιρεία αποκλειστικά μεταφοράς καυσίμων και ενεργειακών προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό πρόκειται να αγοράσει από την ιδιωτική εταιρεία του εφοπλιστή 11 νεότευκτα πλοία μεταφορά LNG συνολικής αξίας 3,1 δισ. δολαρίων, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν σταδιακά μέχρι το 2027 και να πουλήσει επίσης σταδιακά τα πλοία μεταφοράς containers που διαθέτει.
Νέοι τομείς
Η Capital λαμβάνει θέση και σε νέους τομείς της ναυτιλίας. Έχει ήδη παραγγείλει δύο πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2. Πλοία αυτού του τύπου θεωρούνται απαραίτητα για να δουλέψουν στην πράξη οι τεχνολογίες δέσμευσης άνθρακα, στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης και της μείωσης των εκπομπών ρύπων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Τα νέα πλοία πρόκειται να παραδοθούν το 2025 και όταν θα αναπτυχθούν πλήρως οι τεχνολογίες δέσμευσης άνθρακα -κυρίως από τη βιομηχανία- θα μεταφέρουν υγροποιημένο C02 στις υπόγειες ή υποθαλάσσιες αποθήκες που θα δημιουργηθούν για αυτό τον σκοπό. Μέχρι τότε, όπως είπε ο εφοπλιστής, τα πλοία θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν στην μεταφορά υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG).
Ακόμη, η Capital έχει υπογράψει και για δύο μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας (Very Large Ammonia Carriers – VLAC). Όπως είπε ο κ. Μαρινάκης όπως ακριβώς και με τα πλοία CO2 αν η αγορά δεν έχει ωριμάσει όταν θα παραδοθούν και αυτά τα πλοία θα μπορούν να μεταφέρουν LPG. Σε κάθε περίπτωση θα είμαστε έτοιμοι όταν ανοίξει η αγορά, είπε.