Σημαντικές υπεραξίες στην μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) προβλέπουν οι Έλληνες εφοπλιστές αυξάνοντας τις παραγγελίες πλοίων. Τις θετικές προοπτικές της συγκεκριμένης αγοράς μακροπρόθεσμα τόνισε και ο διευθύνων σύμβουλος της Dynagas LNG Parnters, Tony Lauritzen, κατά την διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών.
Ο κ. Lauritzen έκανε ειδική αναφορά σε πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, σύμφωνα με την οποία η παγκόσμια παραγωγή LNG βρίσκεται σήμερα στα 473 εκατομμύρια τόνους τον χρόνο. Όμως υπάρχουν εγκαταστάσεις υπό κατασκευή που θα παράγουν επιπλέον 205 εκατ. τόνους κάθε χρόνο, μέχρι το 2030.
Αυτό ισοδυναμεί με 40% αύξηση της ικανότητας υγροποίησης φυσικού αερίου, περίπου το 40% της οποίας θα προέλθει από τις ΗΠΑ, το 25% το Κατάρ και το υπόλοιπο από έργα στη Ρωσία, την Αφρική, την Αυστραλία, τον Καναδά και το Μεξικό.
Ο CEO της Dynagas LNG Partners ανέφερε ότι ο στόλος μεταφορέων LNG ανέρχεται σε περίπου 630 πλοία με το βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων να αντιστοιχεί στο 46% του στόλου. Με τις παραγγελίες που αναμένονται από την QatarEnergy και την Mozambique LNG η αντιστοιχία των παραγγελιών σε σχέση με τον υπάρχοντα στόλο ανεβαίνει στο 56%. Παρά τις πολλές παραγγελίες, ο Lauritzen σημείωσε ότι μόλις 23 από τα πλοία μεταφοράς LNG που βρίσκονται υπό ναυπήγηση δεν έχουν ακόμη ναυλωθεί.
«Παρόλο που η αύξηση της χωρητικότητας του στόλου είναι πολύ μεγαλύτερη από την αύξηση της ικανότητας υγροποίησης, πιστεύουμε ότι τα παλαιότερα και μικρότερα πλοία - ιδιαίτερα τα πλοία κάτω των 140.000 κυβικών μέτρων που αντιπροσωπεύουν περίπου το 17% του παγκόσμιου στόλου μεταφορέων LNG θα αποσυρθούν σταδιακά», ανέφερε.
Τόνισε ακόμη ότι η Dynagas LNG Partners – η οποία διαχειρίζεται ένα στόλο έξι πλοίων με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις έως το 2028 – πιστεύει ότι το LNG θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην μετάβαση σε μια εποχή με μειωμένες εκπομπές αερίων.
«Η ζήτηση για LNG προβλέπεται να συνεχιστεί καθώς ο κόσμος σταδιακά απομακρύνεται από τον άνθρακα και άλλα ορυκτά καύσιμα προς όφελος των καθαρότερων πηγών ενέργειας», σημείωσε.