Αρανίτης (Intrakat): Απαραίτητο ένα εθνικό συμβόλαιο για την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αρανίτης (Intrakat): Απαραίτητο ένα εθνικό συμβόλαιο για την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων
Την ανάγκη να υπάρξει μία μεγάλη, εθνική συνεννόηση μεταξύ της πολιτείας και του τεχνικού κόσμου ώστε να υλοποιηθούν εγκαίρως εκείνα τα μεγάλα έργα, που πραγματικά χρειάζεται η χώρα, υπογράμμισε ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat και της Άκτωρ, κ. Αναστάσιος Αρανίτης.

Την ανάγκη να υπάρξει μία μεγάλη, εθνική συνεννόηση μεταξύ της πολιτείας και του τεχνικού κόσμου ώστε να υλοποιηθούν εγκαίρως εκείνα τα μεγάλα έργα, που πραγματικά χρειάζεται η χώρα, υπογράμμισε ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat και της Άκτωρ, κ. Αναστάσιος Αρανίτης, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου «Construction Project Management Conference», το οποίο πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην Αθήνα.

Ο κ. Αρανίτης έκανε σε έκκληση κράτος και κατασκευαστικό κλάδο να εξετάσουν σοβαρά ποια είναι τα έργα που πραγματικά έχει ανάγκη η Ελλάδα και από κοινού να βρουν τις βέλτιστες λύσεις χρηματοδότησης και κατασκευής. «Τα έργα δεν γίνονται με μαγικό ραβδί» παρατήρησε, σχολιάζοντας ότι «θα πρέπει να σηκώσουμε τα μανίκια και να ιεραρχήσουμε τις ανάγκες, κάτι που εμείς ως Intrakat και Άκτωρ έχουμε ήδη κάνει».

Ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat επισήμανε ότι θα πρέπει μέσα από τη συνεργασία αυτή να προκύψει μία σαφής και ρεαλιστική στρατηγική για το ορατό μέλλον. «Να κάνουμε ένα νέο συμβόλαιο για τα έργα, κάτι που πιστεύω ότι θα το πετύχουμε» δήλωσε χαρακτηριστικά. Διότι, όπως τόνισε, υπάρχουν αυτή τη στιγμή δρομολογημένα μεγάλα δημόσια ή συγχρηματοδοτούμενα έργα για τα οποία υφίστανται μειοδότες, αλλά όχι προϋπολογισμένοι οικονομικοί πόροι και αυτό την ώρα που οι κατασκευαστές έχουν ήδη δαπανήσει πολλά χρήματα για την ωρίμαση των μελετών τους και την επιχειρησιακή τους ετοιμότητα.

Παράλληλα, ο κ. Αρανίτης υπογράμμισε ότι πλέον η τεχνική αγορά βρίσκεται σε ένα σημείο καμπής, που σηματοδοτείται από το ιστορικά υψηλό ανεκτέλεστο. «Το ανεκτέλεστο είναι πολύ σημαντικό γιατί σου επιτρέπει να προγραμματίσεις για την επόμενη δεκαετία όλες τις ενέργειες που πρέπει να κάνεις για να μπορέσεις να αναπτυχθείς και να υποστηρίξεις όλο εκείνο το οποίο έρχεται» τόνισε. Και επισήμανε τις τεράστιες αλλαγές που έχουν σημειωθεί στα μεγάλα έργα σε σχέση με το παρελθόν, τα οποία χαρακτηρίζονται πλέον από νέους τρόπους χρηματοδότησης (όπως οι ΣΔΙΤ και οι παραχωρήσεις), ιδιαίτερα απαιτητικά χρονοδιαγράμματα, πολύ πιο υψηλές ποιοτικές απαιτήσεις και έναν νέο καταλυτικό παράγοντα που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψη: Το περιβάλλον. «Πρέπει να καταλάβουμε ότι από εδώ και πέρα, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα πρέπει να είναι μηδενικό» συμπλήρωσε, σημειώνοντας ότι αυτή η νέα διάσταση συνεπάγεται ένα νέο και πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο για την κατασκευή και την κοστολόγηση των έργων.

Επιπλέον, ο κ. Αρανίτης αναφέρθηκε και στο θέμα των τιμών των υλικών, οι οποίες έχουν αυξηθεί σημαντικά και έχουν καταστήσει ξεπερασμένες από τις εξελίξεις, τις παραδοχές με τις οποίες κοστολογήθηκαν τα επικείμενα μεγάλα έργα πριν από λίγα χρόνια. «Από τότε μέχρι σήμερα μεσολάβησαν γεγονότα που έχουν προκαλέσει άλμα των τιμών» είπε και πρόσθεσε ότι αυτό είναι ένα ζήτημα για το οποίο θα χρειαστούν βιώσιμες λύσεις. Και αυτό γιατί μία σειρά από δημοπρατημένα ή προς δημοπράτηση έργα δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμα, καθώς δεν επαρκούν οι προϋπολογισμένοι οικονομικοί πόροι προκειμένου αυτά να προχωρήσουν. Επίσης, ο Γενικός Διευθυντής της Intrakat τοποθετήθηκε και για το ζήτημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων, αλλά και εξοπλισμού από τον κατασκευαστικό κλάδο, επισημαίνοντας ότι και αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί γρήγορα και ουσιαστικά.

«Τα έργα θα τελειώσουν και το ανεκτέλεστό μας θα το υλοποιήσουμε στο 100%. Θέλουμε πόρους, ώριμες μελέτες και μία υποστήριξη από την πολιτεία. Τα υπόλοιπα θα τα καταφέρουμε μόνοι μας. Αυτό είναι το στοίχημα σήμερα» κατέληξε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αλ. Εξάρχου (Intrakat): «Η καλύτερη συγκυρία για την ελληνική οικονομία των τελευταίων 50 ετών»

Αρανίτης (Intrakat): Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2024

Intrakat: Η χρηματοδότηση της ΑΚΤΩΡ με 85 εκατ., το Μετρό και οι κινήσεις – έκπληξη

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider