Intrakat: Η χρηματοδότηση της ΑΚΤΩΡ με 85 εκατ., το Μετρό και οι κινήσεις – έκπληξη

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Intrakat: Η χρηματοδότηση της ΑΚΤΩΡ με 85 εκατ., το Μετρό και οι κινήσεις – έκπληξη
Σε χρηματοδότηση προς την ΑΚΤΩΡ ύψους περίπου 85 εκατ. ευρώ προχώρησε εσχάτως ο όμιλος Intrakat, ως παροχή ρευστότητας προκειμένου να καλυφθούν υποχρεώσεις της θυγατρικής. Όχι ΑΜΚ για το προσεχές 6μηνο, σε βάθος χρόνου αποφάσεις για το μοντέλο δράσης. Το Μετρό, η Ρουμανία, οι ΑΠΕ.

Σε χρηματοδότηση προς την ΑΚΤΩΡ ύψους περίπου 85 εκατ. ευρώ προχώρησε εσχάτως ο όμιλος Intrakat, προκειμένου να «κλείσει τρύπες» της κατά 100% κατασκευαστικής θυγατρικής η εξαγορά της οποίας μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε μετά και την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού (αρχές Νοεμβρίου).

Δεν πρόκειται, επί της ουσίας, για κάποια νέο «κενό» που προέκυψε πέραν της γνωστής συμφωνίας (110 εκατ. μετρητά, ενώ ποσό ύψους 114 εκατ. ευρώ, που αφορά ενδοομιλικές υποχρεώσεις της Άκτωρ προς τον Όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, θα αποπληρωθεί σταδιακά από την Άκτωρ με την εγγύηση της Intrakat, εντός 19 μηνών από την ολοκλήρωση της συναλλαγής) αλλά παροχή αναγκαίας ρευστότητας προκειμένου να καλυφθούν υποχρεώσεις της ΑΚΤΩΡ προς εργαζόμενους, προμηθευτές, για έργα στην Ελλάδα αλλά κυρίως στο εξωτερικό (Ρουμανία), οφειλές προς εφορία κ.α., με το μεγαλύτερο μέρος εξ αυτών να θεωρούνται ανακτήσιμα (από το δημόσιο, πληρωμές για έργα, ενώ υπάρχουν και απαιτήσεις κ.α.). Αυτά ανέφερε χτες, μεταξύ άλλων, ο επικεφαλής της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου, σε συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου.

Δεν χρειάζεται ΑΜΚ το προσεχές 6μηνο, έρχονται νέες κινήσεις

Όπως ο ίδιος σημείωσε, ο όμιλος Intrakat είναι σε θέση να καλύψει χρηματοδοτικά τις ανάγκες της θυγατρικής αλλά και της μητρικής, εν όψει και νέων έργων, χωρίς να απαιτείται κάποια νέα κεφαλαιακή ενίσχυση (ΑΜΚ) τουλάχιστον για το προσεχές εξάμηνο. Μέσα στο ίδιο διάστημα, αναμένεται να έχει «κλειδώσει», εκτός απροόπτου, και το μοντέλο δράσης του ομίλου, δηλαδή η σχέση ανάμεσα σε Intrakat και ΑΚΤΩΡ (αν μείνουν δύο διακριτές οντότητες, αν πάμε σε συγχώνευση κ.λπ.). Πάντως, σύμφωνα με τον CEO και αντιπρόεδρο Δ.Σ. του ομίλου έως το τέλος του 2023 αναμένονται δύο σημαντικές κινήσεις από την Intrakat, αν και ο ίδιος δεν θέλησε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το αν αφορούν σε επιχειρηματικές αποφάσεις, στο χρηματοοικονομικό επίπεδο (π.χ. ομολογιακό) ή σε άλλον τομέα, με τον κ. Εξάρχου να σημειώνουν ότι δεν έχει να κάνει με κάποια εξαγορά.

Η Ρουμανία και το Μετρό Θεσσαλονίκης

Για την Intrakat η Ελλάδα και η αγορά των Βαλκανίων, με επίκεντρο την Ρουμανία παραμένουν βασικές αγορές και χώρες δράσης, ενώ σημείωσε ότι στη γειτονική χώρα ενδέχεται να προχωρήσει η εισηγμένη σε εξαγορά εταιρείας ή αιολικών πάρκων. Υπενθυμίζεται ότι κατά καιρούς ο όμιλος έχει αφήσει να εννοηθεί ότι σχεδιάζει ενίσχυση στον τομέα ΑΠΕ ώστε να φτιάξει μια κρίσιμη μάζα έργων (χαρτοφυλάκιο αδειών) ακόμα και για να προσελκύσει στρατηγικό επενδυτή συνεταίρο.

Επίσης, ο κ. Εξάρχου για ακόμα μία φορά έδωσε έμφαση στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης σημειώνοντας ότι στόχος είναι τον Νοέμβριο του 2024 να έχει τεθεί σε λειτουργία (κατασκευάζεται από την ΑΚΤΩΡ), για τον διαγωνισμό για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ σημείωσε ότι δεν γνωρίζει γιατί καθυστερεί το άνοιγμα προσφορών (ενδέχεται η Intrakat να αναλάβει μερίδιο ή έργα στο project αν επικρατήσουν ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos), ενώ αναφορικά με την επέκταση της Λ. Κύμης (συμμετέχει μέσω ΑΚΤΩΡ) σημείωσε ότι εκκρεμεί η εκδίκαση στο ΣτΕ της προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου (τον προσεχή Φεβρουάριο).

Επίσης, ανέφερε ότι δεν εκτιμά ότι το θέμα με την έλλειψη προσωπικού στα εργοτάξια θα λυθεί με διακρατικές συμφωνίες, αλλά πρέπει να αναλάβουν δράση οι ίδιες οι εταιρείες, ενώ επανέλαβε ότι θεωρεί σημαντικό το θέμα με τις εγγυητικές και πρέπει το δημόσιο να τις επιστρέφει - αποδεσμεύει γρήγορα όταν ολοκληρώνεται κάποιο έργο.

Ο νέος ισχυρός πυλώνας

Μετά την ολοκλήρωση του deal Intrakat – ΑΚΤΩΡ, ως γνωστόν, ο νέος πυλώνας θα διαθέτει συνολικό ανεκτέλεστο της τάξης των 5 δισ. ευρώ (εκτίμηση για τις 31/12/23) και θα προσφέρει σημαντικές συνέργειες στον τομέα των κατασκευών, των ΣΔΙΤ, των παραχωρήσεων και της ενέργειας, με χαρτοφυλάκιο 370 έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, συνδυαστικό κύκλο εργασιών της τάξης του 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση και πάνω από 3.000 εργαζομένους. Όπως κατά καιρούς έχει δηλώσει ο επικεφαλής της Intrakat, Αλ. Εξάρχου, ο βασικός λόγος απόκτησης της ΑΚΤΩΡ συνδέεται με την ενίσχυση της Intrakat σε επίπεδο τεχνικής επάρκειας, εξοπλισμού, δυναμικού, ώστε να «βγει» το μεγάλο ανεκτέλεστο και μάλιστα με όρους κερδοφορίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

To timing για το Ηράκλειο – Η ευγενική ποσόστωση – Τα bonus της Καρέλιας

Ποια μεγάλα και εμβληματικά projects «περνάνε» στην Intrakat μέσω ΑΚΤΩΡ – Από το Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι τον ΒΟΑΚ

gazzetta
gazzetta reader insider insider