Εμφιαλωμένο νερό: Τι «ψάχνουν» Θεοδωρόπουλος, Ταμβακάκης, Καραμούζης – Οι κινήσεις ματ στην επενδυτική σκακιέρα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Εμφιαλωμένο νερό: Τι «ψάχνουν» Θεοδωρόπουλος, Ταμβακάκης, Καραμούζης – Οι κινήσεις ματ στην επενδυτική σκακιέρα
Μέσω της νεοσυσταθείσας εταιρείας holding, Water Invest, οι τρεις ισχυροί άντρες του επιχειρείν μπαίνουν στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, επιχειρώντας να αλλάξουν τις ισορροπίες. Η εικόνα του κλάδου σήμερα και οι κινήσεις ματ των μεγάλων «παικτών». Πώς διαμορφώνεται ο επενδυτικός χάρτης. Ο ανταγωνισμός και οι προοπτικές.

Σημαντικά μερίδια στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά του εμφιαλωμένου νερού - μια αγορά με συνολικό κύκλο εργασιών 1,32 δισ. ευρώ το 2022 - διεκδικούν οι κ. κ. Σπύρος Θεοδωρόπουλος, Απόστολος Ταμβακάκης και Νίκος Καραμούζης, επιχειρώντας να αλλάξουν τους όρους του παιχνιδιού στην επενδυτική σκακιέρα.

Την περασμένη Τετάρτη συστάθηκε η εταιρεία holding με την επωνυμία Water Invest, με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο ύψους 12,38 εκατ. ευρώ και μετόχους το fund SMERemediumCap (SMERC) του Νίκου Καραμούζη, καθώς και την EOS Hellenic Renaissance Fund που διαχειρίζεται η EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη. Και μπορεί εκ πρώτης όψης η συμμετοχή του Σπύρου Θεοδωρόπουλου να μην είναι ορατή, επιβεβαιώνεται ωστόσο, καθώς στο πρώτο τριμελές Διοικητικό Συμβούλιο της Water Invest συμμετέχει η Μαρία Γεώργαλου, αντιπρόεδρος του ομίλου Bespoke SGA Holdings, ήτοι του νέου επιχειρηματικού «τέκνου» του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, που συστάθηκε τον Μάρτιο του 2022, με μετοχικό κεφάλαιο 140 εκατ. ευρώ και με στόχο τη δημιουργία ενός νέου ομίλου τροφίμων.

Υπενθυμίζεται άλλωστε εδώ ότι Σπύρος Θεοδωρόπουλος και Απόστολος Ταμβακάκης έχουν από κοινού επενδύσει από το 2022 στην εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί, ενώ το SMERC fund του Νίκου Καραμούζη έχει επενδύσει από τον περασμένο Ιούνιο στη βολιώτικη εταιρεία αναψυκτικών ΕΨΑ.

Στη Water Invest τα εμφιαλωμένα νερά Διός και Σέλι

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νεοσυσταθείσα Water Invest προχωρά στην απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού της εταιρείας εμφιάλωσης Σ. Μεντεκίδης ΑΕ, γνωστής για τα εμφιαλωμένα νερά Διός και Σέλι.

Η εταιρεία Σ. Μεντεκίδης ιδρύθηκε το 1992, με την ανέγερση του αρχικού εργοστασίου εμφιάλωσης 600 τ.μ, στη Σπηλιά Κοζάνης και αργότερα εμπορίας του φυσικού μεταλλικού νερού Σέλι. Το 2012 η εταιρεία εγκαινίασε το νέο εργοστάσιο του φυσικού μεταλλικού νερού Διός στο Διόν στους πρόποδες του Ολύμπου σε μία ιδιόκτητη έκταση 15.000 τ.μ., ενώ από τότε μέχρι και σήμερα η εταιρεία έχει προχωρήσει σε επενδύσεις άνω των 23 εκατ. ευρώ. Το 2019 η Σ. Μεντεκίδης βρισκόταν στην τέταρτη θέση στο σύνολο της αγοράς από πλευράς όγκου πωλήσεων, ενώ οι εξαγωγές των προϊόντων της εταιρείας βρισκόταν πάντα στο επίκεντρο των στόχων της.

Νερό… τρέχει η κινητικότητα στον κλάδο

Η είσοδος των κ. κ. Θεοδωρόπουλου, Ταμβακάκη και Καραμούζη στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού επιβεβαιώνει την έντονη κινητικότητα που χαρακτηρίζει έναν πολλά υποσχόμενο κλάδο που συνεχίζει να αναπτύσσεται παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον και στη σκιά σημαντικών προκλήσεων. Ο χάρτης δε της βιομηχανίας εμφιαλωμένου νερού στη χώρα μας περιλαμβάνει τα… πάντα τα τελευταία χρόνια, από στρατηγικές συμφωνίες και εισόδους νέους παικτών μέχρι και επενδύσεις και νέα προϊόντα, με τις εξελίξεις να μην στερεύουν ποτέ.

Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Βίκος δρομολόγησε επενδύσεις συνολικού ύψους 28 εκατ. ευρώ το διάστημα 2021-2023, συνεχίζοντας απρόσκοπτα την αναπτυξιακή της στρατηγική. Κόντρα στη δύσκολη συγκυρία, η εταιρεία συνεχίζει δυναμικά την επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, επενδύοντας ταυτόχρονα στην αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής της.

Την αναδιοργάνωση του τμήματος πωλήσεων, με νέα αναβαθμισμένη δομή και χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ανακοίνωσε τους προηγούμενους μήνες η Χήτος ΑΒΕΕ, η ηπειρωτική εταιρεία που εμφιαλώνει το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι. Ταυτόχρονα έχει στρέψει εδώ και καιρό το βλέμμα της στο εξωτερικό. Ήταν τον Ιούλιο του 2022 όταν η Χήτος προχώρησε στη σύσταση κοινής εταιρείας με τη Green Cola Hellas, με την επωνυμία Green Beverages και έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Και μπορεί όραμα της νέας εταιρείας να είναι η ανάδειξή της στην πλέον καινοτόμο επιχείρηση στον κόσμο στον τομέα των υγιεινών μη αλκοολούχων ποτών, ωστόσο στα σχέδιά της περιλαμβάνεται και η επέκτασή της σε άλλες καινοτόμες κατηγορίες εμφιαλωμένων νερών.

Τον Φεβρουάριο του 2023 ανακοινώθηκε πως «άλλαξε χέρια» το νερό Ιόλη. Το μέχρι πρόσφατα «τέκνο» της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας πέρασε στον έλεγχο του ομογενούς επιχειρηματία Ηλία Γεωργιάδη, επικεφαλής της Sterner Stenhus Greece και βασικού μετόχου της ΑΕΕΑΠ Premia Properties. Το εν λόγω deal σηματοδότησε την αποχώρηση της Heineken -μητρικής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας- από τον κλάδο της εμφιάλωσης νερού, αλλά και την είσοδο σε αυτόν της Sterner Stenhus Greece.

«Αφού πήρε τον δύσκολο δρόμο της εξυγίανσης, τώρα ήρθε η ώρα για την ανάπτυξη της Δίρφυς», δήλωνε στις αρχές του 2023 στο insider.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εμφιάλωσης νερού από τη Στενή Ευβοίας, Νίκος Σέρρας. Το καλοκαίρι του 2022 η Δίρφυς δρομολόγησε μια νέα επένδυση της τάξης των 3 εκατ. ευρώ σε πάγιο εξοπλισμό, στοχεύοντας σε σημαντική αύξηση της παραγωγικής της ικανότητας. Ήταν τον Νοέμβριο του 2021 όταν η αχαϊκή εταιρεία αναψυκτικών και χυμών Λουξ Μαρλαφέκας απέκτησε το 42,34% των μετοχών της Δίρφυς έναντι 1,2 εκατ. ευρώ, μέσα από διαδικασία πλειστηριασμού.

Πιστή σε ένα σταθερό αναπτυξιακό πλάνο παραμένει και η εταιρεία Θεόνη, γνωστή για το ομώνυμο φυσικό μεταλλικό νερό που αναβλύζει στη φυσική πηγή Γκούρα στην οροσειρά των Αγράφων και εμφιαλώνεται σε μια σύγχρονη μονάδα εμφιάλωσης, με έδρα το χωριό Βατσουνιά στο Μουζάκι του νομού Καρδίτσας. Η Θεόνη ΑΕ ολοκλήρωσε το προηγούμενο διάστημα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 1,71 εκατ. ευρώ, η οποία εγγυάται πρόσθετη κεφαλαιακή επάρκεια για τη χρηματοδότηση του επενδυτικού της πλάνου. Ήταν στις αρχές του 2022 όταν η εταιρεία ανακοίνωσε ότι προχωρά σε μια επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής και νέου κέντρου αποθήκευσης και παροχής υπηρεσιών logistics, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση που δέχεται για το φυσικό μεταλλικό νερό, τόσο από την εγχώρια όσο και από τη διεθνή αγορά.

Τον Αύγουστο του 2022 άνοιξε ξανά τις πόρτες του το ιστορικό εργοστάσιο εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού «ΚΑΡΑΝΤΑΝΗ» στο Λουτράκι, αποκτώντας ξανά ζωή μετά από δέκα χρόνια, αφού οι μηχανές του σταμάτησαν να λειτουργούν το 2012. Το πρώτο εργοστάσιο εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού στην Ελλάδα - κι ένα από τα πρώτα της Ευρώπης - που ιδρύθηκε από τον Κλέαρχο Καραντάνη το 1907, υπήρξε για χρόνια σημείο αναφοράς για το Λουτράκι, με αυτή του την ιδιότητα να αναβιώνει ξανά… Το φυσικό μεταλλικό νερό με την ονομασία «Eonio Λουτράκι» από την NU AQUA εμφιαλώνεται πλέον στις παλαιές εγκαταστάσεις της PepsiCo Hellas, οι οποίες μετά την πλήρη αναβάθμισή τους αποτελούν μια επένδυση με ισχυρό οικονομικό αποτύπωμα για τον δήμο Λουτρακίου. Η στρατηγική συνεργασία του ομίλου της PepsiCo Hellas με τη N.U. AQUA ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 και αφορά σε μια επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ, η οποία, στην πλήρη ανάπτυξή της θα υπερβεί τα 55 εκατ. ευρώ.

Κλάδος με ισχυρό αποτύπωμα στην οικονομία

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη μελέτη που εκπόνησε το ΙΟΒΕ, ο κλάδος εμφιάλωσης νερού διαθέτει ισχυρό αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία. Στη χώρα μας υπάρχουν 50 εγκεκριμένες πηγές φυσικού μεταλλικού νερού, ενώ με βάση τα στοιχεία της περιόδου 2010-2020, εκτιμάται ότι στον κλάδο δραστηριοποιούνται περισσότερες από 25-30 επιχειρήσεις, οι οποίες εμφιαλώνουν φυσικό μεταλλικό νερό, νερό πηγής, επιτραπέζιο και ανθρακούχο. Το 2022, υπολογίζεται ότι στη χώρα μας η κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού ελληνικών εταιρειών ανήλθε σε 2,25 δισεκατομμύρια λίτρα. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 1,32 δισ. ευρώ το 2022, από 1,2 δισ. ευρώ το 2021.

Όπως επισημαίνεται άλλωστε σε πρόσφατη έκθεση του Πανεπιστημίου του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, η Ελλάδα κατέχει την 36η θέση στην κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού (κατανάλωση λίτρων κατά κεφαλήν) σε παγκόσμιο επίπεδο. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι κάθε λεπτό… που περνάει, πωλούνται σε ολόκληρο τον κόσμο πάνω από ένα εκατομμύριο μπουκάλια νερό!

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Πώς ξεδιπλώνεται το όραμα του Σπύρου Θεοδωρόπουλου για έναν νέο όμιλο τροφίμων – H δυναμική της Bespoke

Μια ανάσα από τα 30 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις της Ελληνικοί Χυμοί – Η επόμενη μέρα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider