Οριστικοποιείται το πλαίσιο για τις προσφορές και τις εκπτώσεις - Σε ανοιχτή γραμμή ΥΠΑΝ και σούπερ μάρκετ

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οριστικοποιείται το πλαίσιο για τις προσφορές και τις εκπτώσεις - Σε ανοιχτή γραμμή ΥΠΑΝ και σούπερ μάρκετ
Σε δύο άξονες κινήθηκε η συζήτηση μεταξύ του υπουργού Ανάπτυξης Κ. Σκρέκα και των εκπροσώπων των σούπερ μάρκετ στην πρώτη τους συνάντηση για το 2024. Επί τάπητος προσφορές και τιμές βρεφικού γάλακτος. «Κλειδώνει» σιγά σιγά το πλαίσιο που θα διέπει τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες, ενώ εντείνονται οι έλεγχοι στις εταιρείες που πωλούν βρεφικό γάλα μετά τις έρευνες της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Τη βεντάλια των θεμάτων που απασχολούν την καθημερινότητα των πολιτών, με αιχμή τα ζητήματα της ακρίβειας, άνοιξαν υπουργείο Ανάπτυξης και εκπρόσωποι του κλάδου των σούπερ μάρκετ στην πρώτη συνάντησή τους για το 2024.

Ο υπουργός Ανάπτυξης συναντήθηκε την Πέμπτη με τους εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, με τους οποίους βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή τους τελευταίους μήνες, καθώς εντατικοποιείται η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αναχαίτιση της ακρίβειας, η οποία εξακολουθεί να ροκανίζει το διαθέσιμο εισόδημα, αποτελώντας το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα ελληνικά νοικοκυριά.

Παίρνει μορφή το πλαίσιο κατά των πλασματικών εκπτώσεων

Το πρώτο ζήτημα που τέθηκε στο τραπέζι των συζητήσεων είναι η περίφημη νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Ανάπτυξης για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της αγοράς, με επίκεντρο την αποτροπή των πλασματικών προωθητικών ενεργειών που είτε παραπλανούν, είτε προκαλούν σύγχυση στο καταναλωτικό κοινό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, το τελευταίο διάστημα έχει σημειωθεί πρόοδος στις εργασίες διαμόρφωσης του πλαισίου που θα διέπει τις εκπτώσεις και τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ, με το υπουργείο Ανάπτυξης να βρίσκεται κοντά στην οριστικοποίηση του σχεδίου.

Στο επίκεντρο άλλωστε της συζήτησης βρίσκεται η ανάγκη για εξορθολογισμό των προωθητικών ενεργειών, με στόχο να πραγματοποιούνται στο μέγεθος και στον τρόπο που θα είναι πραγματικά ωφέλιμες για τους καταναλωτές. Βασική στόχευση άλλωστε των εν εξελίξει διαδικασιών είναι η μείωση του κενού που διαπιστώνεται μεταξύ της αρχικής (πριν την προσφορά) και της προσφερόμενης τελικά τιμής ενός προϊόντος στο ράφι.

Επί της ουσίας αναζητούνται τρόποι για να διασφαλιστεί πως οι προσφορές θα είναι πραγματικές, αλλά και όταν αυτές δεν γίνονται, τότε να υπάρχουν μόνιμα χαμηλές τιμές στο ράφι - καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Όπως δε ανακάλυψε λίγο πριν τα Χριστούγεννα ο κ. Σκρέκας, στον πυρήνα της νομοθετικής πρωτοβουλίας θα περιλαμβάνεται η απαγόρευση των εκπτώσεων, οι οποίες προσφέρονται σε προϊόντα τα οποία πριν από την έκπτωση έχουν ανατιμηθεί.

«Η προβληματική και εν πολλοίς παραπλανητική προβολή και επικοινωνία των προσφορών είναι διαχρονικό πρόβλημα, το οποίο η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να αντιμετωπίσει», σημείωνε προ δεκαημέρου ο υπουργός, προσθέτοντας πως «ο τρόπος που αποτυπώνονται οι εκπτώσεις και οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ είναι κάτι το οποίο ελέγχεται από το υπουργείο Ανάπτυξης. Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουμε σε μια σοβαρή νομοθετική μεταρρύθμιση που θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις προσφορές. Για παράδειγμα, δεν θα επιτρέπονται εκπτώσεις οι οποίες προσφέρονται σε προϊόντα τα οποία πριν από την έκπτωση έχουν ανατιμηθεί και άρα δεν είναι πραγματικές εκπτώσεις», τόνιζε χαρακτηριστικά.

«Χρειάζεται μια εκλογίκευση των προσφορών. Υπάρχουν κάποιες κατηγορίες προϊόντων στις οποίες έχει παραγίνει το θέμα των προσφορών, αφού κάθε μήνα έχουμε κι άλλη προσφορά. Αυτό δεν είναι πολύ λογικό. Και μάλιστα είναι ελληνικό φαινόμενο», σχολίαζε τον Δεκέμβριο, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ και πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Αριστοτέλης Παντελιάδης. «Χρειάζεται πράγματι μια εκλογίκευση των προσφορών στις κατηγορίες των προϊόντων όπου η κατάσταση ξεφεύγει. Αλλά όχι κατάργησή τους. Ούτως ή άλλως ούτε το υπουργείο Ανάπτυξης μιλά για κατάργηση των προσφορών. Εάν το μέτρο εφαρμοστεί με λογική και σύνεση, μπορεί να κάνει καλό. Αρκεί να σχεδιαστεί σωστά, γιατί αλλιώς κινδυνεύουμε να μειωθούν οι προσφορές και να ανεβεί η τιμή στο ράφι», σημείωνε.

«Οι προσφορές είναι σημαντικό στοιχείο του λιανεμπορίου, είναι απαραίτητες. Εγώ προσωπικά θεωρώ ότι είναι μεγάλο πλεονέκτημα της ελληνικής αγοράς οι προσφορές. Αν χαθούν, θα χάσουμε και τους καταναλωτές», τόνιζε, συμμετέχοντας στην ίδια συνέντευξη Τύπου ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς, αναγνωρίζοντας δε ότι πλαίσιο που να διέπει την πολιτική των προσφορών δεν υπάρχει.

Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι η νομοθετική ρύθμιση για το πλαίσιο των προσφορών να είναι έτοιμη το συντομότερο δυνατό ώστε να τεθεί σε ισχύ μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024. Παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν μάλιστα τη νομοθέτησή της έως τα τέλη Φεβρουαρίου.

Στο μικροσκόπιο οι τιμές του βρεφικού γάλακτος

Στο επίκεντρο της συζήτησης μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και των εκπροσώπων της οργανωμένης λιανικής βρέθηκε και το μείζον θέμα με τις αυξημένες τιμές στο βρεφικό γάλα που έχει προκύψει τα τελευταία 24ωρα. Να σημειωθεί εδώ ότι η αγορά του βρεφικού γάλακτος άνοιξε το 2011 και μέχρι τότε επρόκειτο για προϊόντα που πωλούνταν αποκλειστικά στα φαρμακεία.

Κατά τις πληροφορίες, η πλευρά των σούπερ μάρκετ εξήγησε στον υπουργό Ανάπτυξης πως το περιθώριο κέρδους από την πώληση βρεφικού γάλακτος είναι πολύ μικρό για τις αλυσίδες, αλλά και πως οι ευθύνες για τις αυξημένες τιμές θα πρέπει να αναζητηθούν αλλού.

Μιλώντας, μάλιστα, ο κ. Σκρέκας χθες στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ προανήγγειλε τη λήψη «άμεσων μέτρων διοικητικού χαρακτήρα για μειώσεις στο βρεφικό γάλα».

Αποκάλυψε δε ότι δύο από τις τέσσερις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά του βρεφικού γάλακτος ελέγχονται ήδη για αθέμιτη κερδοφορία, ενώ έχει δοθεί εντολή στη ΔΙΜΕΑ ώστε να ξεκινήσουν έλεγχοι και στις άλλες δύο εταιρείες.

Όπως προκύπτει από τη σχετική έρευνα σύγκρισης τιμών που διενήργησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού τον περασμένο Νοέμβριο και η οποία δημοσιοποιήθηκε πριν από μερικά 24ωρα, η τιμή του βρεφικού γάλακτος είναι από 30% ως 213% ακριβότερη στην ελληνική αγορά έναντι άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Η κατηγορία βρεφικού γάλακτος στην οποία εστίασε η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι 0 έως 6 μηνών και 6 έως 12 μηνών στη βασική σειρά (εξαιρείται δηλαδή η φόρμουλα με extra χαρακτηριστικά, όπως βιταμίνες κ.ά.), χάριν της αναγκαιότητας κατανάλωσης σε αυτές τις ηλικίες, στις περιπτώσεις όπου επιλέγεται το γάλα σε σκόνη έναντι του μητρικού θηλασμού.

Οι επιχειρήσεις των οποίων τα προϊόντα παρουσιάζονται στην έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι η Friesland Campina, η Danone-Nutricia, η Nestlé, και η Vian (ΒΙΑΝΕΞ ΑΕ). Πιο συγκεκριμένα, η Friesland Campina συμμετέχει με τα προϊόντα Frisolac 1 (0-6) και Frisomel 2 (6-12), η Danone-Nutricia συμμετέχει με το Almiron 1 (0-6) και Almiron 2 (6-12) και Milupa 1 (0-6), Milupa 2 (6-12). Από τη Nestlé εξετάζεται το NAN Optipro 1 (0-6) και το NAN Optipro 2 (6-12) και τέλος, από τη VIAN, η παρουσία της οποίας είναι μόνο στα φαρμακεία, παρουσιάζεται το Novalac 1 (0-6) και Novalac 2 (6-12).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σκρέκας: Μετά τον Μάρτιο μειωμένες τιμές στα ράφια – Ελέγχονται δύο εταιρείες που πωλούν βρεφικό γάλα

Ανεβασμένες στην Ελλάδα οι τιμές του βρεφικού γάλακτος σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider