H Eλλάδα κατέκτησε την 3η θέση παγκοσμίως σε όρους αξίας στόλου με βάση τα στοιχεία του Φεβρουαρίου της VesselsValue, που ειδικεύεται στις αποτιμήσεις της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Ειδικότερα, η χώρα μας διατήρησε την παντοδυναμία της σε διεθνές επίπεδο τόσο με βάση τον συνολικό αριθμό των πλοίων του στόλου της όσο και με βάση τη συνολική αξία. Η αξία του ελληνόκτητου στόλου διαμορφώθηκε στα 169,39 δισ. δολάρια μετά την Κίνα με 204 δισ. δολάρια που κατατάσσεται στην 2η θέση και την Ιαπωνία που με αξία στόλου 206,4 δισ. δολάρια κατέλαβε την κορυφή (1η θέση).
Με βάση τις αξίες των bulk carriers, tankers, containerships, LNG carriers και LPG carriers, τους τύπους των πλοίων που πρωταγωνιστούν στην ναυτιλιακή βιομηχανία, οι πρώτες αυτές τρεις χώρες κινούνται περίπου στα ίδια επίπεδα (176,3 δισ. δολάρια για την Κίνα, 172,2 δισ. δολάρια για την Ιαπωνία και 166,5 δισ. δολάρια για την Ελλάδα).
Η αξία των ελληνικών συμφερόντων φορτηγών αποτιμάται στα 49 δισ. δολάρια και των πλοίων μεταφοράς LNG στα 31 δισ. δολάρια, έχοντας τον δεύτερο παγκοσμίως «ακριβότερο» στόλο, με τα νούμερα στον συγκεκριμένα τομέα να παραμένουν σταθερά σε υψηλά επίπεδα από το 2022, λόγω της αύξησης της ζήτησης. Υπενθυμίζεται ότι με τα τελευταία στοιχεία του 2023, η Ελλάδα ήταν πρώτη σε όρους συνολικής χωρητικότητας, ήτοι την μεταφορική ικανότητα των πλοίων, με τον ρυθμό παραγγελιών αλλά και παραδόσεων να είναι πιθανό να φέρει ανακατατάξεις στην διάταξη.
Το 98% της αξίας του στόλου των Greeks αφορά σε bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers που δεικνύει και την στρατηγική ανάπτυξης της ελληνικής ναυτιλίας. Η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως κατάταξης στον τομέα των δεξαμενοπλοίων με συνολική αξία 69,5 δισ. δολάρια, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί πως η αξία ενός στόλου εξαρτάται από την αξία του εκάστοτε τύπου πλοίου, αλλά η ισχύς ενός στόλου αποτυπώνεται με βάση τη χωρητικότητά όπου η χώρα μας εμφανίζεται κυρίαρχη.
«Τα τελευταία δύο χρόνια, οι συνεχιζόμενες ρωσικές κυρώσεις και η άνοδος της ζήτησης τονομιλίων συνέχισαν να ενισχύουν τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον, η κατάσταση που εκτυλίσσεται στην Ερυθρά Θάλασσα παρέχει περαιτέρω στήριξη στα κέρδη, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Αυτό έχει διατηρήσει τις αξίες των δεξαμενόπλοιων να κυμαίνονται στα τα υψηλότερα επίπεδα από το 2010 για τους περισσότερους τύπους πλοίων, όπως για παράδειγμα οι τιμές για 15 ετών Suezmaxes των 160.000 DWT είναι επί του παρόντος αυξημένες κατά 20,62% από την ίδια περίοδο πέρυσι, από 38,37 εκατ. δολάρια σε 46,28 εκατ. δολάρια» υπογραμμίζει η Ρεμπέκα Γαλανοπούλου - Τζόουνς, αναλύτρια της Veson Nautical.