Σούπερ μάρκετ: Αλλάζει η πολιτική χρεώσεων για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σούπερ μάρκετ: Αλλάζει η πολιτική χρεώσεων για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες
Πλησιάζει το τέλος στις δωρεάν παραδόσεις για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες των σούπερ μάρκετ. Γιατί οι αλυσίδες προβαίνουν μια προς μια σε αλλαγή των χρεώσεών τους για τις online αγορές. Ο παράγοντας κόστος και η επόμενη μέρα. 

Νέο κεφάλαιο για το καθεστώς που διέπει τις ηλεκτρονικές αγορές των καταναλωτών ανοίγουν τα σούπερ μάρκετ, προχωρώντας σε αλλαγές στην πολιτική χρεώσεων που εφαρμόζονται για το online κανάλι πωλήσεων.

Πλέον, ολοένα και περισσότεροι από τους «ισχυρούς» παίκτες της οργανωμένης λιανικής προχωρούν σε αναπροσαρμογές των χρεώσεων που ισχύουν για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες, ενώ στο πυρήνα των αλλαγών βρίσκεται η αύξηση του ορίου για τις δωρεάν παραδόσεις.

Πρόκειται για αλλαγές που είχαν εδώ και καιρό προαναγγελθεί, με κορυφαία στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου να καθιστούν σαφές σε κάθε ευκαιρία πως το online κανάλι του σούπερ μάρκετ δεν είναι ακόμη τόσο επικερδές ώστε να μπορούν οι αλυσίδες να σηκώσουν «το βάρος» των δωρεάν παραδόσεων των ηλεκτρονικών παραγγελιών, καθώς αυξάνουν κατά πολύ τα λειτουργικά κόστη.

Όπως ανακοίνωσε πριν από μερικά 24ωρα η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης, από 5 Μαρτίου αλλάζει την πολιτική αποστολών μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος με στόχο «τη διατήρηση του βέλτιστου επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών μας».

Ειδικότερα, όπως ενημερώνει η αλυσίδα:

  • Για παραλαβή της παραγγελίας από το κατάστημα δεν υπάρχει χρέωση
  • Για παραγγελίες αξίας άνω των 90 ευρώ δεν υπάρχει χρέωση
  • Για παραγγελίες αξίας από 40 ευρώ έως 89,99 ευρώ η χρέωση είναι 2,5 ευρώ
  • Για παραγγελίες αξίας από 20 ευρώ έως 39,99 ευρώ η χρέωση είναι 3,5 ευρώ.
  • Το νέο ελάχιστο ποσό παραγγελίας ανέρχεται στα 20 ευρώ.

Η Μασούτης δεν είναι η πρώτη αλυσίδα που ανακοίνωσε αναπροσαρμογές στις χρεώσεις για τις ηλεκτρονικές της αποστολές.

Τα νέα δεδομένα στις online παραγγελίες εγκαινίασε ήδη από το περασμένο καλοκαίρι η Σκλαβενίτης, ανοίγοντας τον δρόμο και στις υπόλοιπες αλυσίδες.

Ήδη από τις 3 Ιουλίου 2023 οι χρεώσεις αποστολής των παραγγελιών από το ηλεκτρονικό κατάστημα του ομίλου Σκλαβενίτης διαμορφώνονται ως εξής:

  • 5,00 ευρώ για αγορές έως 30 ευρώ
  • 2,50 ευρώ για αγορές από 30 ευρώ έως 100 ευρώ
  • Δωρεάν για αγορές από 100 ευρώ και άνω.
  • Ελάχιστο όριο παραγγελίας στα 25 ευρώ έχει θέσει σε ισχύ η ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ οι δωρεάν παραδόσεις των παραγγελιών ξεκινούν από 45 ευρώ και πάνω.

Το ίδιο ελάχιστο όριο παραγγελίας - στα 25 ευρώ - εφαρμόζει και η My Market, ενώ οι δωρεάν παραδόσεις ξεκινούν από 59 ευρώ και πάνω. Ωστόσο, ο επικεφαλής της, Αριστοτέλης Παντελιάδης, έχει προαναγγείλει αλλαγές στην πολιτική χρεώσεων.

Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός εφαρμόζει χρέωση 3 ευρώ για παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ για την υπηρεσία Easy Delivery, ενώ για την υπηρεσία Express Delivery υπάρχει χρέωση 3 ευρώ ανεξάρτητα από το ύψος της παραγγελίας. Για την υπηρεσία Take away δεν υπάρχει καμία επιπλέον χρέωση.

Οι νέες χρεώσεις αυξάνουν τον μέσο όρο των παραγγελιών

Όπως ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα η Convert Group, μια ενδιαφέρουσα αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών συνέβη στο δεύτερο εξάμηνο του 2023, στη σκιά όλων των ανωτέρω.

Ειδικότερα, μετά την απόφαση του ομίλου Σκλαβενίτη να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοσή της από 30 ευρώ σε 100 ευρώ το περασμένο καλοκαίρι, οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν τον μέσο όρο παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών. Κατά συνέπεια, αυξήθηκε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο του 2023 σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Convert Group, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο κλάδο των σούπερ μάρκετ συνεχίζεται, με τους καταναλωτές να δαπανούν online ποσό ύψους 306 εκατ. ευρώ το 2023, δηλαδή 15% περισσότερα από το 2022.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΣΕΒ: Υπέρ του νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση – Οι τρεις προϋποθέσεις για την επιτυχία

Παράταση 1+1 μήνα για τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών - POS

Με AI γράφονται τα επόμενα βήματα του Δημοσίου - Τι αλλάζει σε κτηματολόγιο και mAIgov

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider