Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Τα δυνατά «χαρτιά» στην κατανάλωση μπύρας – Οι επενδύσεις και η ψήφος εμπιστοσύνης στη Νήσος

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Τα δυνατά «χαρτιά» στην κατανάλωση μπύρας – Οι επενδύσεις και η ψήφος εμπιστοσύνης στη Νήσος
Πώς διαρθρώνεται το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για την επόμενη τριετία και τι επενδύσεις έγιναν τα προηγούμενα χρόνια. Ποια η εικόνα στην αγορά της μπύρας και ποια τα ισχυρά «χαρτιά» της κατανάλωσης. Σε ποιους πυλώνες στηρίζει τη στρατηγική της η ελληνική θυγατρική του ομίλου Carlsberg. 

Επενδυτικό μπαράζ δρομολογεί η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, με την ελληνική θυγατρική του ομίλου Carlsberg να στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση των μεριδίων της στην εγχώρια αγορά μπύρας και να ξεδιπλώνει τη στρατηγική της επόμενης μέρας.

Όπως αποκάλυψε χθες στους δημοσιογράφους ο νέος managing director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, Henrik Fredvig, που ανέλαβε καθήκοντα τον περασμένο Σεπτέμβριο, μόνο για το 2024 αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ, σε συνέχεια επενδυτικού πλάνου ύψους 9,5 εκατ. ευρώ το 2023, το οποίο αφορούσε σε μηχανολογικό εξοπλισμό, συσκευασία, εξοπλισμό παγίων για την κρύα αγορά (ψυγεία κλπ). Σωρευτικά για την τριετία 2024-2026 δρομολογούνται επενδύσεις άνω των 30 εκατ. ευρώ, ενώ είχαν προηγηθεί επενδύσεις ύψους 23,1 εκατ. ευρώ το διάστημα 2021-2023.

Η αναπτυξιακή στρατηγική του 2024

Οι βασικοί άξονες της αναπτυξιακής στρατηγικής που θα ακολουθήσει η εταιρεία το 2024 αλλά και τα επόμενα χρόνια αφορούν στην περαιτέρω διεύρυνση του αποτυπώματός της στην αγορά, με κανάλι προτεραιότητας αυτό της κρύας αγοράς (HO.RE.CA.), τη στοχευμένη ανάπτυξη των premium προϊόντων της, την έμφαση στα μη αλκοολούχα προϊόντα, καθώς και στην εστίαση στην τουριστική αγορά, λαμβάνοντας υπόψη τα θετικά σημεία αναφοράς που παρουσιάζονται μέχρι στιγμής για την τρέχουσα χρονιά.

Αύξηση πωλήσεων άνω του 20% το 2023

Παρά το γεγονός ότι ήταν μια ταραχώδης χρονιά, όπως την χαρακτήρισε ο Henrik Fredvig, το 2023 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κατάφερε να αυξήσει τον όγκο των συνολικών πωλήσεών της κατά σχεδόν 3%, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ σε επίπεδο τζίρου η εταιρεία εκτιμάται ότι θα σημειώσει οργανική ανάπτυξη καθαρών πωλήσεων άνω του 20% σε σχέση με το 2022.

«Ήταν μια δύσκολη χρονιά το 2023, δεδομένου του υψηλού πληθωρισμού και της συνεχιζόμενης ουκρανικής κρίσης. Μια χρονιά με πολλά ακραία καιρικά φαινόμενα, ωστόσο η κατανάλωση διατηρήθηκε σε αρκετά καλά επίπεδα», τόνισε χαρακτηριστικά ο νέος ισχυρός άντρας της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας.

Διεύρυνση προϊοντικού χαρτοφυλακίου

Το προηγούμενο διάστημα η εταιρεία προχώρησε στη διεύρυνση και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της, με έμφαση τόσο στην κατηγορία των premium brands όσο και σε αυτήν των μη αλκοολούχων προϊόντων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η εκκίνηση της παραγωγής της μπύρας Carlsberg στη μονάδα της εταιρείας στη Σίνδο σε συνδυασμό με την περαιτέρω ενεργοποίηση της μάρκας στην ελληνική αγορά, η νέα εμπορική συνεργασία για την αποκλειστική διανομή όλων των brands της μπύρας Νήσος, το νέο λανσάρισμα της ΦΙΞ Άνευ Λεμόνι, πίσω από τη ΦΙΞ Άνευ που ηγείται της κατηγορίας, καθώς και η νέα πρόταση Mango-Passionfruit σε mixer της Tuborg.

Πώς κινήθηκε η κατανάλωση ανά κατηγορία

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Fredvig, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κατέγραψε ανάπτυξη στα δύο από τα τρία κανάλια στα οποία δραστηριοποιείται. Συγκεκριμένα, η ανάπτυξη στο κανάλι HORECA ήταν της τάξης του 3%, ενώ στο παραδοσιακό κανάλι της μικρής λιανικής (περίπτερα κλπ), σημειώθηκε ανάπτυξη άνω του 12%. Οριακή μείωση σχεδόν 1% εμφάνισε στον αντίποδα το τρίτο κανάλι -των σούπερ μάρκετ- σε μια σκόπιμη, όπως χαρακτηρίστηκε κίνηση, δεδομένης της έμφασης που έχει δοθεί στο κανάλι HORECA.

Σε επίπεδο κατηγορίας, η μπύρα Kaiser «έτρεξε» με ανάπτυξη 16%, η Carlsberg με 36%, ενώ στην κατηγορία των μη αλκοολούχων, η ΦΙΞ άνευ κατέγραψε ανάπτυξη κατά 44%. Το brand Μύθος σημείωσε ανάπτυξη κατά 3%, ενώ στα mixers καταγράφηκε οριακή αύξηση 0,6%. Τέλος, πτώση κατά 5% σημειώθηκε στην κατηγορία του μηλίτη.

Συνολικά, το μερίδιο αγοράς της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων ανέρχεται πλέον στο 25%, ενώ οι εξαγωγές της στο 8% επί του κύκλου εργασιών της.

Στη Ριτσώνα – και εκτός Τήνου – η παραγωγή της Νήσος

Κανονικά προχωρά την ίδια στιγμή και η εμπορική συνεργασία της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων - που παράγει τις premium μπύρες Νήσος - με την Ολυμπιακή Ζυθοποιία για την αποκλειστική διανομή όλων των ζύθων της πρώτης από τη δεύτερη.

Σύμφωνα με τον κ. Fredvig, πρωταρχικός στόχος για τη Νήσος είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στην εγχώρια αγορά και στη συνέχεια θα εξεταστούν οι προοπτικές για το εξωτερικό.

Μάλιστα, δεδομένου ότι η παραγωγική δυναμικότητα του ζυθοποιείου της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων στην Τήνο έχει «πιάσει ταβάνι», κάποιοι κωδικοί της Νήσος (σ.σ. μπουκάλι Pilsner) ξεκίνησαν να παράγονται και στις εγκαταστάσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στη Ριτσώνα.

«Βάσει της συμφωνίας έχουμε μειοψηφικό ποσοστό στο μετοχικό κεφάλαιο της Νήσος και σε αυτό εμμένουμε. Στόχος μας είναι να ενισχυθεί η παραγωγή και η παρουσία του brand στην αγορά», εξήγησε ο ίδιος, ερωτηθείς αρκετές φορές εάν η Ολυμπιακή Ζυθοποιία σχεδιάζει την πλήρη εξαγορά της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων του Αλέξανδρου Κουρή.

«Πήρε πίσω» τις ανατιμήσεις

Κληθείς δε ο νέος ισχυρός άντρας του ομίλου να σχολιάσει τα νέα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, αποκάλυψε ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ήταν έτοιμη να προχωρήσει σε μικρές ανατιμήσεις, ωστόσο έλαβε την απόφαση να μην το κάνει για να μην αποκλειστεί από τη δυνατότητα προσφορών και προωθητικών ενεργειών για χρονικό διάστημα τριών μηνών.

Ερωτηθείς τέλος για το ενδεχόμενο εισόδου της εταιρείας στην κατηγορία των οινοπνευματικών ποτών, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «σκανάρουμε την αγορά και προσαρμοζόμαστε στις εκάστοτε συνθήκες».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider