Παπουτσάνης: Θετικές προοπτικές για το 2024 αλλά... τα μέτρα Σκρέκα πήγαν πίσω τα σχέδια για το Αρκάδι

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Παπουτσάνης: Θετικές προοπτικές για το 2024 αλλά... τα μέτρα Σκρέκα πήγαν πίσω τα σχέδια για το Αρκάδι
Πώς τα νέα μέτρα για την ανάσχεση της ακρίβειας άλλαξαν το χρονοδιάγραμμα για το επαναλανσάρισμα του brand Αρκάδι και γιατί η διοίκηση της εταιρείας κάνει λόγο για αναστάτωση στην αγορά. Οι επενδύσεις της νέας χρονιάς και το ενδεχόμενο νέων εξαγορών.

Ισχυρή δυναμική για την τρέχουσα χρονιά σε όλες τις κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται, διαβλέπει η σαπωνοποιία Παπουτσάνης, αναγνωρίζοντας, ωστόσο, ότι τα νέα κυβερνητικά μέτρα που εφαρμόστηκαν την 1η Μαρτίου για την ανάσχεση της ακρίβειας προκάλεσαν αναστάτωση στην αγορά.

«Στόχος των νέων μέτρων είναι οι καλύτερες τιμές στην αγορά. Για να γίνει αυτό, δόθηκε στις εταιρείες ένα συγκεκριμένο διάστημα, το οποίο προκάλεσε αναταραχή στην αγορά», ανέφερε η διοίκηση της Παπουτσάνης, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης που πραγματοποίησε χθες για την παρουσίαση των οικονομικών της αποτελεσμάτων στους αναλυτές.

Όπως επισημάνθηκε χαρακτηριστικά «οι πελάτες μας σταμάτησαν τις αγορές τον Φεβρουάριο, περιμένοντας τους μειωμένους τιμοκαταλόγους. Εμείς προχωρήσαμε σε μείωση τιμών 15% στον κατάλογό μας από την 1η Μαρτίου, μείωση η οποία αφορά στις αρχικές τιμές πώλησης των προϊόντων. Αν έχουν πετύχει τα νέα μέτρα, θα το δούμε σε βάθος χρόνου. Τώρα όμως υπάρχει μεγάλη αναστάτωση στην αγορά».

Υπενθυμίζεται εδώ πως μεταξύ της νέας δέσμης μέτρων για την ανάσχεση της ακρίβειας περιλαμβάνεται η υποχρέωση των προμηθευτών να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου. Το εν λόγω μέτρο απευθύνεται στις εξής κατηγορίες προϊόντων: γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες). Παράλληλα, το επόμενο μέτρο απαγορεύει στους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες στα προϊόντα αυτά. Πρόκειται για μέτρο που αφορά σχεδόν στο σύνολο των προϊόντων που πωλούνται σε σούπερ μάρκετ, ενώ εξαιρούνται τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα, ψάρια), εκείνα που λήγουν άμεσα, καθώς και ορισμένα διαρκή καταναλωτικά αγαθά (π.χ. ρούχα).

Πήγε πίσω το επαναλανσάρισμα για το Αρκάδι

Στη σκιά των κυβερνητικών μέτρων που τέθηκαν σε ισχύ πριν από έναν μήνα, η Παπουτσάνης αποφάσισε να μεταθέσει για λίγο αργότερα τα σχέδια για το brand Αρκάδι. Υπενθυμίζεται εδώ ότι η Παπουτσάνης προχώρησε στην εξαγορά της σαπωνοποιίας Αρκάδι το 2022, σε μια κίνηση που σηματοδότησε την είσοδό της στις αγορές φροντίδας ρούχων και καθαριστικών γενικής χρήσεως.

«Σαν εταιρεία είχαμε θέσει ως στόχο το διάστημα Φεβρουαρίου – Μαρτίου να προχωρήσουμε σε επαναλανσάρισμα του brand Αρκάδι, πλάνο το οποίο τελικά μεταθέσαμε για τον Απρίλιο, λόγω των νέων κυβερνητικών μέτρων», τονίστηκε στην τηλεδιάσκεψη.

Σύμφωνα δε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Παπουτσάνης, Μενέλαο Τασόπουλο, η εξαγορά κρίνεται άκρως επιτυχημένη, καθώς η δυναμική από το Αρκάδι είναι θετική. «Πρόκειται για ένα brand με πάρα πολύ καλά στοιχεία, το οποίο θα μας βοηθήσει να μπούμε στην κατηγορία των βιώσιμων προϊόντων φροντίδας σπιτιού», τόνισε, ενώ εξήγησε ότι το 2023 η ανάπτυξη των προϊόντων Αρκάδι άγγιξε το 50%, με τον στόχο για το 2024 να ανεβαίνει σε 85%.

Στα 5,5 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις το 2024 – Ακόμη χαμηλότερα τα επόμενα χρόνια

Όπως έχει ανακοινώσει η διοίκηση της Παπουτσάνης από τις αρχές του έτους, το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για το 2024 θα διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα και δη στα 5,5 εκατ. ευρώ. Από αυτά το 1 εκατ. ευρώ αφορά σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων, με τη διοίκηση να έχει προϋπολογίσει το 37% των επενδυτικών της σχεδίων να διοχετευθούν σε μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας και projects που προάγουν βιώσιμες λύσεις.

Μάλιστα, τα επενδυτικά σχέδια για τα επόμενα 2-3 χρόνια θα είναι ακόμη χαμηλότερα και δη στα επίπεδα των 4,5 εκατ. ευρώ. «Η μείωση του capex είναι η γενική στρατηγική μας», σημειώθηκε χαρακτηριστικά.

Θετικές προοπτικές για το 2024 και βλέψεις για νέες αγορές

Σύμφωνα δε με τη διοίκηση, η τρέχουσα χρονιά εμφανίζει βελτιωμένες προοπτικές σε σχέση με το 2023, καθώς οι τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας εξακολουθούν να κινούνται σε τροχιά αποκλιμάκωσης, με την κερδοφορία να εκτιμάται πως θα κινηθεί σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα, παρά τις πιέσεις που δημιουργούνται από εξωγενείς παράγοντες.

Ωστόσο, όλα θα εξαρτηθούν από τη διαχείριση των προκλήσεων που παραμένουν τη δεδομένη χρονική συγκυρία και οι οποίες αφορούν, σύμφωνα με τη διοίκηση, στις γεωπολιτικές εντάσεις, τις πληθωριστικές πιέσεις, αλλά και της αβεβαιότητας που γεννούν τόσο τα τρέχοντα επίπεδα των επιτοκίων, όσο και οι επικείμενες εκλογές στις ΗΠΑ.

Στόχος της Παπουτσάνης είναι να ενισχύσει έτι περαιτέρω το εξαγωγικό της αποτύπωμα, ενισχύοντας την παρουσία της στις αγορές που δραστηριοποιείται ήδη, αλλά και μέσω της επέκτασής της σε ακόμη περισσότερες γεωγραφικές περιοχές. «Οι εξαγωγές παραμένουν βασικός στόχος για εμάς σε συνδυασμό με την καινοτομία και τη βιωσιμότητα», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Τασόπουλος.

Ερωτηθείς δε για την προοπτική διενέργειας και νέων εξαγορών, μετά την απόκτηση του brand Αρκάδι, σημείωσε πως «η Παπουτσάνης είναι πάντοτε ανοιχτή σε εξαγορές».

Αύξηση κερδών κατά 36% το 2023

Όπως ανακοινώθηκε την Τρίτη, αυξημένα καθαρά κέρδη κατέγραψε το 2023 η Παπουτσάνης, με την εταιρεία να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων κατά 36%.

Συγκεκριμένα, τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 4,1 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 3,0 εκατ. ευρώ το 2022, βελτιωμένα κατά 36%. Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας ανήλθαν σε 5,0 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 3,9 εκατ. ευρώ το 2022, βελτιωμένα κατά 28%

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 62,3 εκατ. ευρώ, έναντι 70,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ήτοι μειωμένος κατά 12%, με την αξία των εξαγωγών να αντιπροσωπεύει το 55% του συνολικού κύκλου εργασιών. Στην Ελλάδα το 2023 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 28,1 εκατ. ευρώ ενισχυμένος κατά 15%, χάρη στη σημαντική ανάπτυξη της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων και των πωλήσεων στην εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά. Στο εξωτερικό διαπιστώνεται μείωση κατά 26% που προκύπτει κυρίως από τις κατηγορίες παραγωγών για τρίτους λόγω αλλαγών στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο και καταργήσεων από την πλευρά των πολυεθνικών-πελατών, ως συνέπεια της αύξησης του κόστους και ανάλογης συμπίεσης των περιθωρίων κέρδους των συγκεκριμένων προϊόντων. Στην κατηγορία των σαπωνωμαζών η μείωση οφείλεται στην ομαλοποίηση της ζήτησης μετά τις πολύ αυξημένες ανάγκες που παρατηρήθηκαν κατά το έτος 2022, ως απόρροια των καθυστερήσεων και των αυξημένων μεταφορικών από τρίτες χώρες.

Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στον κύκλο εργασιών του 2023, επισημαίνεται ότι το 27% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 17% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 40% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 16% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.

Οι πρώτες ενδείξεις του έτους δείχνουν μία σταθεροποίηση των τιμών υλών και ενέργειας ενώ αναμένεται μείωση των επιτοκίων των Κεντρικών Τραπεζών προς το τέλος του 2024, το οποίο θα οδηγήσει σε μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους.

Διανομή μερίσματος

Στο μεταξύ, η διοίκηση προτίθεται να προτείνει στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,04 ευρώ ανά μετοχή. Επιπλέον, σημειώνεται ότι στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου στις 08.11.2023 εγκρίθηκε η διανομή μικτού προμερίσματος ύψους 0,03 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο καταβλήθηκε στους μετόχους στις 08/12/2023.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider