ΔΕΛΤΑ: Δύο χρόνια στο τιμόνι ο Χρήστος Τσόλκας – Πώς προχωρά ο μετασχηματισμός της σε εταιρεία τροφίμων

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΔΕΛΤΑ: Δύο χρόνια στο τιμόνι ο Χρήστος Τσόλκας – Πώς προχωρά ο μετασχηματισμός της σε εταιρεία τροφίμων
Ποιες ενέργειες έχουν γίνει τους τελευταίους 24 μήνες στην κατεύθυνση μετεξέλιξης της γαλακτοβιομηχανίας σε μια σύγχρονη εταιρεία τροφίμων. Η αποστολή που ανέλαβε να φέρει εις πέρας για τη θυγατρική της Vivartia ο Χρήστος Τσόλκας, η αλλαγή του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και οι εξαγορές.

«Τα τελευταία δύο χρόνια φέραμε τα πάνω κάτω στην εταιρεία μας…», δήλωσε πριν από μερικά 24ωρα ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, Χρήστος Τσόλκας, όταν ρωτήθηκε για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί η γαλακτοβιομηχανία στην εποχή της πληθωριστικής κρίσης και της ανόδου των τιμών.

«Επαναπροσδιορίσαμε τις επενδυτικές μας κινήσεις και προχωρήσαμε σε σημαντικές αλλαγές τόσο στην κατεύθυνση περιορισμού του κόστους, όσο και σε επίπεδο προϊοντικού χαρτοφυλακίου», αποκάλυψε χαρακτηριστικά, συμμετέχοντας την προηγούμενη εβδομάδα στις εργασίες του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

Η εποχή της πληθωριστικής κρίσης, ωστόσο, συμπίπτει με μια ακόμη μεγάλη αλλαγή για τη θυγατρική της Vivartia, καθώς πριν από λίγες ημέρες συμπληρώθηκαν δύο χρόνια από την ημέρα που ο Χρήστος Τσόλκας βρέθηκε στο τιμόνι της εταιρείας. Γνωστός και καταξιωμένος manager με μακρά σταδιοδρομία σε μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ανέλαβε Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ στις 28 Μαρτίου 2022.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, Χρήστος Τσόλκας

Ο Χρήστος Τσόλκας ανέλαβε τα ηνία της ΔΕΛΤΑ σε μια εξαιρετικά σημαντική χρονική συγκυρία, καθώς το αμερικανικό fund CVC Capital Partners - βασικός μέτοχος της Vivartia- οραματίζεται τη δημιουργία ενός πανίσχυρου «παίκτη» που θα πρωταγωνιστήσει στις εξελίξεις της επόμενης μέρας στην ευρύτερη αγορά των τροφίμων σε ένα τοπίο που μεταβάλλεται διαρκώς μπροστά σε ένα συνεχές «κυνήγι» επιχειρηματικών ευκαιριών.

Σε εξέλιξη ο μετασχηματισμός της ΔΕΛΤΑ σε εταιρεία τροφίμων...

«Η ΔΕΛΤΑ παραμένει μια κλασική γαλακτοβιομηχανία, αλλά σιγά σιγά θα εντάξουμε κι άλλες επιλογές υγιεινής διατροφής στο χαρτοφυλάκιό μας. Στόχος μας είναι να καταστούμε μια ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων που θα αποτελεί σημείο αναφοράς για ποιοτικά και υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα. Λέμε ναι στα γαλακτοκομικά προϊόντα και το γάλα που βρίσκονται στο DNA μας, αλλά όχι μόνο σε αυτά», δήλωνε στους δημοσιογράφους ακριβώς πριν από έναν χρόνο ο κ. Τσόλκας. Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα για τον ίδιο, αλλά και η αποστολή που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας. Ο μετασχηματισμός της ΔΕΛΤΑ σε μια σύγχρονη και ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων, στο χαρτοφυλάκιο της οποίας θα βρίσκονται προϊόντα συνώνυμα της υγιεινής διατροφής και των αρχών της ευζωίας.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου η εταιρεία έχει ήδη δρομολογήσει την επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, μεταβάλλοντας το μείγμα του κωδικολογίου της και μειώνοντας σταδιακά τα προϊόντα γάλακτος. Να σημειωθεί εδώ ότι το portfolio της ΔΕΛΤΑ καλύπτει μια ευρεία γκάμα προϊόντων, η οποία περιλαμβάνει γάλα, γιαούρτι, χυμούς, παγωμένο τσάι, φυτικά και τυροκομικά προϊόντα.

….με όχημα (και) τις εξαγορές

Πέραν των προσπαθειών αναδιαμόρφωσης του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, η νέα σελίδα της ΔΕΛΤΑ περνάει και μέσα από τις εξαγορές.

Ήταν τον Οκτώβριο του 2023 όταν η εταιρεία προχώρησε σε μια εξαγορά ιδιαίτερης σημασίας , ανακοινώνοντας την απόκτηση του 100% της εταιρείας Cold Sin, επίσημου διανομέα παγωτών της Mars Hellas και της General Mills A.E. (Häagen-Dazs), αποκλειστικού διανομέα της Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και παραγωγό των παγωτών Cold Sin. Με την απόκτηση της Cold Sin, η ΔΕΛΤΑ θα επιχειρήσει να διεκδικήσει σημαντικά μερίδια στην ελληνική αγορά παγωτού, η αξία της οποίας ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ και στην οποία δραστηριοποιούνται μεγάλοι «παίκτες», όπως η Unilever και η Froneri (Nestle και R&R), αλλά και η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι.

Το στοίχημα της ΔΕΛΤΑ στην αγορά παγωτού είναι πράγματι μεγάλο, με την εταιρεία να επιχειρεί να «ξανασυστηθεί» σε μια κατηγορία στην οποία πρωταγωνιστούσε πριν από αρκετά χρόνια. Η νέα εποχή βέβαια απαιτεί και νέα προσέγγιση και εντελώς διαφορετικές προτεραιότητες σε σχέση με το παρελθόν, όταν σχεδόν ένα στα δύο ψυγεία παγωτού στη χώρα έφεραν τη σφραγίδα της ΔΕΛΤΑ. Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2006 η εταιρεία αποφάσισε να διακόψει τη δραστηριοποίησή της στην αγορά παγωτού, προχωρώντας στην πώληση των δραστηριοτήτων της στη Nestle. Σήμερα, στόχος της είναι να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυο διανομής των προϊόντων της Cold Sin μέσα από ένα δίκτυο 12.000 ψυγείων που καλύπτει ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Έναν χρόνο νωρίτερα και δη τον Οκτώβριο του 2022 η ΔΕΛΤΑ αποφάσισε να πατήσει γερά «πόδι» στον κλάδο της τυροκομίας, ενισχύοντας το αποτύπωμά της σε έναν σημαντικό βραχίονα του γαλακτοκομικού κλάδου, μέσω μιας στρατηγικής κίνησης. Πώς; Προχωρώντας στην απόκτηση του 70% των μετοχών της εταιρείας Κουρέλλας, μιας σύγχρονης τυροκομικής μονάδας από τα Γρεβενά, με στόχο την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς της στην τυροκομία και πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα εμπλουτισμού του χαρτοφυλακίου δραστηριοτήτων και προϊόντων της, με αιχμή την παραγωγή της φέτας.
Στη χρήση 2022, η ΔΕΛΤΑ εμφάνισε πωλήσεις ύψους 263 εκατ. ευρώ έναντι 227 εκατ. ευρώ στην αμέσως προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση 15,8%.

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, εν μέσω ενός πρωτοφανούς κύματος πληθωριστικών πιέσεων και έντονων αυξητικών τάσεων των τιμών ενέργειας και των πρώτων υλών, η εταιρεία απορρόφησε μεγάλο μέρος του αυξημένου κόστους παραγωγής, διάθεσης και λειτουργίας, με αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBITDA) από συνεχιζόμενες δραστηριότητες να διαμορφωθούν σε 0,47 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 11,4 εκατ. ευρώ το 2021, τα μικτά κέρδη σε 61,2 εκατ. ευρώ το 2022 έναντι 64,6 εκατ. ευρώ το 2021 ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 23,3%, μειωμένο κατά περίπου 5,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι τιμές των προϊόντων της ΔΕΛΤΑ το 2022 αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 14%, «παρότι το κόστος παραγωγής και λειτουργίας αυξήθηκε δραματικά». Ενδεικτικά το κόστος της πρώτης ύλης αυξήθηκε περίπου 40%, της ηλεκτρικής ενέργειας κατά 38% και του φυσικού αερίου κατά 470%.

Σε επίπεδο εξαγωγών, οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος ανήλθαν σε 22 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 17,8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, καθώς η εταιρεία βελτίωσε την απόδοσή της σε βασικές χώρες δραστηριοποίησης με νέα προϊόντα όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Κύπρος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Παίρνει απόφαση για επιστροφή κεφαλαίου στους μετόχους – Ποιοι θα εισπράξουν bonus

Οι αγορές - τροφοδότες του Ελ. Βενιζέλος το α' τρίμηνο του 2024

Premia Properties: «Τρέχει» επενδύσεις 100 εκατ. – Παραδίδεται το Athens Heart, «κλείνει» το Skyline

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider