Σε τροχιά κερδοφορίας μπαίνει το 2024 η Courier Center, έχοντας διευρύνει αισθητά το μερίδιό της στη χώρα μας αλλά και την πανελλαδική της κάλυψη. Μέσω της ανάπτυξής του βραχίονα του Ομίλου στις ταχυμεταφορές δε αλλά και χάρη στις προοπτικές ανόδου που παρουσιάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, το 2024 εκτιμάται ότι θα αποτελέσει μια καλή χρoνιά και την έτερη θυγατρική του Ομίλου συμφερόντων του εφοπλιστή Β. Μαρινάκη, το Shopflix.
Τα παραπάνω ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της SHOPFLIX, Χρήστος Καλογεράκης στο περιθώριο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, τονίζοντας την πρόθεση της διοίκησης να επεκτείνει το αποτύπωμα των εταιρειών στην ελληνική αγορά.
Βλέπει έσοδα 25 εκατ. η Courier Center
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Καλογεράκης από τους Δελφούς, μέσα από τις επενδύσεις της τελευταίες διετίας, η Courier Center παρουσίασε ανάπτυξη της τάξης του 821%, επιτυγχάνοντας να διευρύνει την γεωγραφική κάλυψη της στο 98% της ελληνικής επικράτειας. Άλλωστε όπως έχει αναφέρει και στο παρελθόν ο κ. Καλογεράκης η λογική πίσω από το Shopflix ήταν να χτιστεί ένας provider που θα παρέχει την ίδια ποιότητα υπηρεσιών σε όλη τη χώρα, κι όχι να δίνει προτεραιότητα στα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Ο «νέος» παίκτης των ταχυμεταφορών διαθέτει πλέον μερίδιο αγοράς 7% από 0,4% που διέθετε όταν εξαγοράστηκε. Να θυμίσουμε ότι το 2021 όταν η Courier Center πέρασε στον Όμιλο εταιρειών του κ. Μαρινάκη διέθετε στόλο 200 και πλέον οχημάτων που παρέδιδαν μηνιαίως περίπου 400 πακέτα. Οι αριθμοί αυτοί έχουν πολλαπλασιαστεί και το 2024 η Courier Center αναμένεται να παρουσιάσει την πρώτη κερδοφόρα χρήση της, με τις εκτιμήσεις να προβλέπουν έσοδα άνω των 25 εκατ. ευρώ. Ο στόχος δε είναι το μερίδιο αγοράς της Courier Center να υπερβεί το 10%, διεύρυνση που θα προκύψει και μέσα από την εξυπηρέτηση μεγάλων διεθνών και εγχώριων παικτών πέραν του Shopflix.
Νέα πλατφόρμα για το Shopflix
Σε τροχιά ανάπτυξης παραμένει και το Shopflix, η έτερη θυγατρική του ομίλου, η οποία απασχολεί σήμερα 133 εργαζόμενους και φιλοξενεί εντός της πλατφόρμας της περισσότερα από 6,5 εκατ. προϊόντα από 1.600 συνεργαζόμενα καταστήματα.
Και στην περίπτωση του Shopflix o όμιλος συνεχίζει να επενδύει, ολοκληρώνοντας προσφάτως την νέα πλατφόρμα του marketplace, για την οποία επενδύθηκαν περίπου 1 εκατ. ευρώ. Η νέα πλατφόρμα είναι live εδώ και περίπου μια εβδομάδα και είναι πιο γρήγορη και εύχρηστη, με στόχο να βελτιώσει την εμπειρία των καταναλωτών.
Οι προοπτικές του Online εμπορίου
Τις προοπτικές ανάπτυξης άλλωστε ενισχύει και η πορεία του online εμπορίου στη χώρα και η άνοδος των ηλεκτρονικών αγορών. Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως επεσήμανε ο κ Καλογεράκης, το μερίδιο online αγορών του retail στην Ελλάδα φτάνει σήμερα στο 10,9% έναντι 25% που είναι σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γερμανία, η Μ. Βρετανία και η Γαλλία. Ποσοστά που προδιαγράφουν άνοδο αν συνυπολογίσει κανείς και την αύξηση της διαδικτυακής παρουσίας των επιχειρήσεων. Από τις 7.000 ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είχαν ψηφιακή παρουσία το 2020 ο αριθμός φτάνει σήμερα τις 20.000.
Αντίστοιχα πολλαπλασιάζεται και η εξοικείωση των καταναλωτών με τις διαδικτυακές αγορές. Σύμφωνα με τα δεδομένα το ποσοστό των πελατών που ολοκληρώνουν μια ηλεκτρονική συναλλαγή, αγγίζει πλέον το 85% από 51% το 2019 ενώ αυτό των καταναλωτών που κάνουν ψηφιακά τις πληρωμές τους (digital payments) έχει εκτιναχθεί στο 86% από 56% το 2018.