AB Βασιλόπουλος: Το hub εξαγωγών, η στροφή στα καταστήματα franchise και το... Άγιον Όρος

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
AB Βασιλόπουλος: Το hub εξαγωγών, η στροφή στα καταστήματα franchise και το... Άγιον Όρος
Η ανάπτυξη των εξαγωγών, η απόφαση να μετατρέψει εταιρικά καταστήματα σε franchise και οι κατασκευαστικές εργασίες που καθυστερούν τη λειτουργία του καταστήματος στο Άγιο Όρος. Πώς απαντά στις προκλήσεις η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Σε τροχιά αναδιοργάνωσης κινείται εντός της τρέχουσας χρονιάς η ΑΒ Βασιλόπουλος, υιοθετώντας νέες πρωτοβουλίες χάραξης στρατηγικής και προχωρώντας σε επενδυτικές κινήσεις που στοχεύουν στην τόνωση του αναπτυξιακού της αποτυπώματος. Πρόκειται για κινήσεις ιδιαίτερης σημασίας, την ώρα που ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στη χώρα μας βρίσκεται αντιμέτωπος με σημαντικές προκλήσεις και τα σούπερ μάρκετ καλούνται να χτίσουν «άμυνες» απέναντι στις επίμονες πληθωριστικές πιέσεις.

Η ανάπτυξη των εξαγωγών

Η ανάπτυξη εξαγωγικών δραστηριοτήτων αποτελεί το νέο στοίχημα για τη θυγατρική του ομίλου Ahold Delhaize στην Ελλάδα, καθώς η ΑΒ Βασιλόπουλος αποφάσισε να αξιοποιήσει τις αποθήκες της στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης ως κομβικό εμπορικό σημείο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, εξάγοντας ελληνικά φρούτα, λαχανικά και άλλα προϊόντα προς την Τσεχία, τη Ρουμανία και τη Σερβία.

Μέρος λοιπόν των αποθηκών αυτών μετατρέπεται σε «εξαγωγικό hub», τα εγκαίνια του οποίου πραγματοποιήθηκαν την περασμένη Δευτέρα. Με αυτό το εγχείρημα, εκτιμάται ότι οι εξαγωγές από το hub της Σίνδου θα ανέρχονται σε 70.000-80.000 τόνους τον χρόνο, με τα έσοδα από αυτές να τοποθετούνται κοντά στα 100 εκατ. ευρώ ετησίως. Παράλληλα, ο τελικός καταναλωτής θα μπορεί να βρίσκει τα ελληνικά προϊόντα στις χώρες αυτές μέσα από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ του ομίλου Ahold Delhaize.

Τα προϊόντα που εξάγονται είναι τομάτες, αγγούρια και πιπεριές από την Κρήτη, φράουλες από την Ηλεία, πορτοκάλια και μανταρίνια από την Πελοπόννησο και την Αιτωλοακαρνανία και ακτινίδια από τη Μακεδονία. Στο επόμενο διάστημα θα ενταχθούν ροδάκινα, βερίκοκα και νεκταρίνια από την Πελοπόννησο και την Κεντρική Μακεδονία, καρότα από τη Βοιωτία και καρπούζια από τη δυτική Πελοπόννησο. Αναφορικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως τα ΑΒ Επιλογή και ΑΒ Ελληνική Γη, εξάγονται πάνω από 80 κωδικοί από όσπρια, ζυμαρικά, ρύζι, ελιές, τυριά, χυμούς, τοματοπολτούς, αλάτι, χαλβά, όπως για παράδειγμα ψιλές φακές Κοζάνης, κριθαράκι Τρίπολης, ρύζι Στυμώνα, ελιές Καλαμών, γραβιέρα Κρήτης.

Σύμφωνα με την ΑΒ Βασιλόπουλος, η επένδυση αυτή θα αποφέρει πολλαπλά οφέλη, όπως η ενίσχυση του εισοδήματος των αγροτών, η προώθηση των ελληνικών προϊόντων, καθώς και η έμπρακτη υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας, με αποτέλεσμα την περαιτέρω ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

«Από τις εξαγωγές θα έρθουν και επενδύσεις», σχολίαζαν χαρακτηριστικά πηγές της εταιρείας στο insider.gr.

Γιατί εταιρικά καταστήματα μετατρέπονται σε franchise

Ταυτόχρονα, η ΑΒ Βασιλόπουλος αποφάσισε να προχωρήσει σε ουσιαστικές αλλαγές σε ό,τι αφορά την ταυτότητα του δικτύου της, δρομολογώντας τη μετατροπή αρκετών εταιρικών καταστημάτων σε franchise.

Κατά τις πληροφορίες, πρόκειται για μικρής έκτασης καταστήματα, ενώ ήδη 11-12 εταιρικά σημεία πώλησης στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη έχουν μετατραπεί σε franchise. Στόχος της αλυσίδας είναι ως το τέλος του τρέχοντος έτους περί τα 20 εταιρικά καταστήματα να μετατραπούν σε franchise σε πανελλαδικό επίπεδο. «Η μέθοδος του franchise φαίνεται να λειτουργεί καλύτερα καθώς παρουσιάζει μεγάλη ευελιξία», σχολίαζαν οι ίδιες πηγές, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για απώλεια θέσεων εργασίας από τη διαδικασία αλλαγής ορισμένων εταιρικών καταστημάτων σε franchise.

Ήδη, το μοντέλο franchise της αλυσίδας αριθμεί περισσότερα από 250 αστικά καταστήματα πώλησης τροφίμων σε όλη την Ελλάδα και αναπτύσσεται συνεχώς. Ανάλογα με τον τόπο του, ο κάθε επιχειρηματίας μπορεί να επιλέξει να δημιουργήσει τον τύπο καταστήματος που εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες της περιοχής. Στην πόλη μπορεί να δημιουργήσει ένα κατάστημα πώλησης τροφίμων μικρού μεγέθους AB Shop & Go, ενώ διαθέτοντας ένα μεγαλύτερο κεφάλαιο, μπορεί να προχωρήσει στη δημιουργία ενός μεσαίου προς μεγάλου καταστήματος AB Food Market στην περιφέρεια, που λειτουργεί κομβικά σε θέση-κλειδί, στον κεντρικό ιστό της περιοχής ή πάνω σε κάποιο βασικό οδικό άξονα, αποτελώντας «πέρασμα» και καλύπτοντας όλες τις βασικές αγορές των κατοίκων.

Μέσω της εν λόγω διαδικασίας άλλωστε η ΑΒ Βασιλόπουλος αποσκοπεί τόσο στην εξισορρόπηση του λειτουργικού της κόστους, όσο και στην τόνωση των οικονομικών της μεγεθών. Υπενθυμίζεται εδώ ότι με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της αλυσίδας, το 2022 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,98 δισ. ευρώ, έναντι 1,96 δισ. ευρώ το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης 0,78%, ενώ οι καθαρές ζημιές άγγιξαν τα 2,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών ύψους 30,7 εκατ. ευρώ το 2021.

«Πάει» για καλοκαίρι το κατάστημα στο Άγιο Όρος

Σε ό,τι αφορά δε το κατάστημα της αλυσίδας που σχεδιάζεται να ανοίξει στο Άγιο Όρος και το οποίο επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία κατά τους πρώτους μήνες του 2024, φαίνεται πως παίρνει αναβολή για το καλοκαίρι και δη για τον Ιούνιο, καθώς ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής του.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που αποφασίζει να ανοίξει κατάστημα στην αυτόνομη μοναστική πολιτεία.

Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, το σούπερ μάρκετ θα ανοίξει στις Καρυές του Αγίου Όρους, όπως είναι αναμενόμενο θα έχει μόνο άντρες υπαλλήλους, ενώ μεγάλο μέρος των προϊόντων και των κωδικών που θα φιλοξενήσει στα ράφια του θα στηριχθεί σε τοπικά προϊόντα, με στόχο την ανάδειξη του ιδιαίτερου διατροφικού πλούτου της περιοχής.

Τα νέα καταστήματα και οι ανακαινίσεις των υφιστάμενων

Η επέκταση του δικτύου της ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελεί, άλλωστε, πάγια στρατηγική για την εταιρεία. Στα τέλη του Νοεμβρίου 2023, άνοιξε για πρώτη φορά τις πύλες του το κατάστημα - ναυαρχίδα στο Μαρούσι, επί των οδών Κηφισίας και Ρωμανού Μελωδού, κοντά στον κόμβο Αμαρουσίου στο Ίδρυμα Μιμηκοπούλου. Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο κατάστημα 2.800 τ.μ. που φιλοξενεί πολλά νέα concepts σε μια επένδυση ύψους 12 εκατ. ευρώ

Μεταξύ άλλων, μέσα στο 2023 η ΑΒ Βασιλόπουλος άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ιεράπετρα, εγκαινίασε νέο κατάστημα στην Κω, ενώ τον περασμένο Απρίλιο τέθηκε σε λειτουργία το μεγάλο κατάστημα στο Χαλάνδρι επί των οδών Δ. Πλακεντίας και Ζήνωνος.

Ταυτόχρονα με την προσθήκη νέων καταστημάτων στο δίκτυο, συνεχίζονται και οι ανακαινίσεις των υφιστάμενων καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου τα τελευταία να εκσυγχρονιστούν και να είναι σε θέση να φιλοξενήσουν τα νέα concepts.

Τον Φεβρουάριο του 2024 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του ανανεωμένου Mega ΑΒ καταστήματος στη Νέα Ερυθραία, στο 20ό χλμ της ΝΕΟ Αθηνών Θεσσαλονίκης. Στο εν λόγω κατάστημα έγινε επέκταση του πρώτου ορόφου, με τους επισκέπτες να έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τα ψώνια τους σε μια έκταση 4.340 τ.μ. με ολοκαίνουργια τμήματα και υπηρεσίες.

Στο μεταξύ, τον Δεκέμβριο του 2023 ολοκληρώθηκε και η ανακαίνιση του μεγαλύτερου καταστήματος του δικτύου της αλυσίδας, στο Ελληνικό Αττικής, σε μια επένδυση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ. Το ανακαινισμένο κατάστημα, συνολικής έκτασης 5.500 τ.μ., υιοθέτησε το νέο σχεδιασμό της εταιρείας, αναδεικνύοντας περαιτέρω τις κατηγορίες, τα καινοτόμα προϊόντα και τα ιδιαίτερα σημεία ενδιαφέροντος για τους καταναλωτές.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το επενδυτικό πλάνο της ΑΒ Βασιλόπουλος για την τριετία 2023-2025 ανέρχεται σε 181 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά το δίκτυο πωλήσεων της αλυσίδας διαθέτει περισσότερα από 600 καταστήματα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Γιατί χτυπάει η «καμπάνα» για τους Έλληνες influencers

Lamda Development – Ελληνικό: «Σπάνε τα ταμεία» οι εισπράξεις από ακίνητα – Ρεκόρ στα Malls, πώς προχωρούν οι υποδομές 

ΑΔΜΗΕ: Νέο ιστορικό υψηλό στις επενδύσεις το 2024 – Έργα 6,1 δισ. έως το 2031

gazzetta
gazzetta reader insider insider